• Ememem

Bim aug 2016

Periksson90 skrev 2016-08-20 09:29:28 följande:

Igår/Idag så plussade jag på sticka tydligt men svagt och digitalt! Är i chock och har inte riktigt fattat att de gick på första försöket. Nu hoppas jag på att det lilla pyret vill stanna och växa :) lycka till ni andra med bim i augusti!

Grattis! Är det första barnet?
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-20 08:59:23 följande:

Billiga tester idag ÄL+9

Först blankt (tycker jag) efter utgången tid ser jag skuggan var strecket ska vara. Lika brett som kontrollstrecket. Kan ju vara just en skugga, och jag vet inte ens om man ser det på bild. Bilderna på FL blir ju kassa. Har aldrig fått spök eller torkstreck på billiga tester så jag kan ju inte låta bli att fundera...undra om jag klarar mig till måndag nu:)

Ser ni nåt på understa bilden? (Efter utgången tid)

Jag tycker faktiskt att jag ser en svag skugga :) spännande!

Mitt test var fortfarande väldigt svagt imorse men såg direkt att mitt kiss var alldeles för utspätt igen, är så jäkla kissnödig hela tiden och tittade på fotbollen så blev lite sent igår och inte så många timmar sömn. Försöker nu hålla mig fram till lunch, blir då sex timmar. Funderar på om jag ska våga testa ett digital?
  • Ememem
    GrönaDruvan skrev 2016-08-20 09:52:08 följande:

[quote=76898160][quote-nick]copycat skrev 2016-08-20 08:59:23 följande:[/quote-nick]Billiga tester idag ÄL+9

Först blankt (tycker jag) efter utgången tid ser jag skuggan var strecket ska vara. Lika brett som kontrollstrecket. Kan ju vara just en skugga, och jag vet inte ens om man ser det på bild. Bilderna på FL blir ju kassa. Har aldrig fått spök eller torkstreck på billiga tester så jag kan ju inte låta bli att fundera...undra om jag klarar mig till måndag nu:)

Ser ni nåt på understa bilden? (Efter utgången tid)

Ser nåt litet tycker jag, men frågan är om det är riktigt. Det återstår att se!

Förra månaden när jag testade med tester från testlagret fick jag samma. Första dagen helt vitt, sen 2 dagar efter fick jag svaga streck båda dagarna. Fast ena dagen var det ganska tydligt..väldigt svagt men brett.... Blev jäkligt besviken när det visade sig vara spökstreck eller torkstreck...kom inom rätt tid, men när jag sen gick och köpte digital stod det ej gravid och dagen efter kom mensen. Blev så besviken!!

Jag hoppas verkligen du får plus, men ta inte det strecket för allvarligt än, risken är att du blir lika besviken som jag blev..

Just billiga-testers stickor är ju inte kända för spökstreck. Tyvärr verkar det variera lite mer på testlagrets.
  • Ememem
    Smulaan skrev 2016-08-20 09:59:56 följande:

Hej glömde lägga till grafen, snälla någon som kan hjälpa till ?

Jag tycker den ser alldeles normal ut, det är jätte vanligt att tempen sjunker kring äl+4-5 det beror på nåt av hormonerna som ökar eller minskar (minns ej vilket) och som då skapar en tillfällig dip.
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-20 13:10:05 följande:

Jag tror digitala brukar behöva lite starkare streck innan det ger utslag. Sist fick jag svaga stickor men ändå synliga men "inte gravid" på digitala. 2-3 dar senare fick jag "gravid 1-2". Så om du tar digitalt och får negativt ska du inte bli för besviken, du kan fortfarande vara gravid bara att kameran i det digitala inte klassar ditt streck som nog starkt för att ge utslag. Jag hade väntat nån dag men fortsatt med stickor :P

Tog ett digitalt :D

• Ememem
    StinaLisa skrev 2016-08-20 18:26:31 följande:

Billiga testet eller testlagret?? Är de svåra att förstå och missvisar de ofta?

Billiga tester, jag har använt både deras äl-stickor och graviditetsstickor, plussat på äl+9 båda gångerna nu.
  • Ememem
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-22 09:48:43 följande:

..och jag har också testat positivt!!!!

Bf 1 maj 2017, jag är så himla himla glad!

Grattis! Välkommen till BF Maj 2017 tråden :D
  • Ememem
    Teresiat skrev 2016-08-23 06:46:01 följande:

Blev ett nytt supersvagt test idag. Kanske inte så konstigt att det ibte blivit starkare då det bara gått knappt 12 timmar sen jag testade sist. Hur känsliga är digitala tester? Kan man ta dem någon dag innan BIM?

Jag tog mitt digital på BIM-5 efter att jag fått ett svagt streck på stickan.
  • Ememem
    Rosenblad skrev 2016-08-27 16:44:36 följande:

Det står stilla, ingen mens men inte heller pluss. Ingen värk överhuvudtaget så är glad för de :) Testet från imorse har ett svagt streck men litar ju inte på det imed det är flera timmar gammalt. Kommer testa igen imorgon bitti och hoppas då att det blir något inom testtiden.. Använder billiga testers, vet inte hur pass lågt de mäter men har en massa hemma så är för snål för att köpa något dyrare. Väntar och ser vad som händer men vågar ha en liiiten bra känsla men inte mer än så :) Tack för tummhållandet!

Mitt svaga test efter tiden gått ut var ett plus. Fick dagen efter ett svagt streck inom tiden och sen dagen därpå gravid 1-2 på digitala. Använde också billiga testers, har aldrig hört att de skulle ge spökstreck så jag håller tummarna att det är er tur!
  • Ememem

[quote=76917727][quote-nick]Kottens skrev 2016-08-27 10:09:16 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis!

• Ememem
    Julm skrev 2016-08-27 09:14:06 följande:

Försök 4 för denna gång. Har provat i omgångar och förra omgången provade vi 4 ggr. Tänker säga att vi testat 12 månader. Jag har rätt att använda skattepengar för att må bra/bättre. Så många som missbrukar skattepengar. Är fullt frisk människa och belastar inte samhället med något annat vis. Ibland får man nog bara armbåga sig fram tror jag.

När försökte ni förra gången?

Att ljuga om hur länge man försökt är väl lika mycket att missbruka skattepengar och att dessutom ta en plats från någon annan som vill ha ett barn lika mycket och som faktiskt försökt längre.
Svar på tråden Bim aug 2016