• Ememem

Bim aug 2016

FyrAAAA skrev 2016-07-15 17:01:49 följande:

Jaha ok, va bra! Men när den har blinkat kan man göra igen men sen från att smileyn blivit fast låser den sig? Om jag förstod dig rätt! Ska testas!

Precis :)
  • Ememem
    SamsonS skrev 2016-07-15 19:45:16 följande:

Är det någon som har erfarenhet av testlagret eller graviditetskollens test? Är riktig testmissbrukare och är lite för snål för att köpa cb eller liknande.

Förra barnet använde jag testlagrets grav test, men då testade jag inte förrän i v 6 och då var det ju ingen tvekan om att jag var gravid.

Har kört med graviditetskollens äl test i 6 månader nu, men får aldrig ordentligt utslag, även om jag testar 2ggr/dag. Vet inte om det beror på testen eller att jag faktiskt inte får någon äl. Eftersom vi har försökt i mer än ett år utan något plus så lutar det väl mer åt det senare... Denna gången har jag beställt från testlagret istället så får väl se om det ger bättre utslag.

Jag har använt de från billiga-tester.se, både äl och graviditetsstickorna och tycker de är toppen!
  • Ememem
    Anonym (L) skrev 2016-07-15 23:11:49 följande:

En fråga för lite råd. Om man, som jag, får positivt på ÄL-stickor varje månad, har rätt regelbundet sex före, under och även efter positivt på stickan och ungefär på dagen kan räkna ut när jag ska ha både ÄL och mens. Tror ni det skulle hjälpa mig att tempa och skaffa typ natural cycles eller någon liknande app. Vi försöker ha sex samma dag och dagen efter positivt ÄL-test.

Jag är osäker.. Känns som att detta passar de som har oregelbunden mens? Annars funderar jag på att skaffa dubbel hormonindikator som ger mig fyra fertila dagar

Jag tempar och har en rätt regelbunden cykel men för mig är det en trygghet att bekräfta att äl varit. Dessutom tycker jag det är rätt kul att analysera tempen efter äl. Däremot kan man inte förutspå äl med tempning så det beror lite på vad du vill ha ut. Vill du förutspå äl så är det ju äl tester som gäller.
  • Ememem
    Smlan skrev 2016-07-15 23:37:35 följande:

En allmän fråga. Hur ofta har ni sex kring ÄL?

Nu är detta första försöket denna gång men med sonen hade vi nog sex varje dag kring äl.
  • Ememem
    Anonym (L) skrev 2016-07-16 00:50:06 följande:

Ok, tack! Visar tempen då att man verkligen haft ÄL? (eftersom det inte är säkert att man har det varje månad)

Ja! Efter äl stiger den basala kroppstemperaturen med omkring en halv grad, på så sätt kan man utläsa att äl faktiskt skett.
  • Ememem
    Anonym (L) skrev 2016-07-16 10:12:40 följande:

Ok, tack! fått tips på en bra gratisapp som jag kan testa så behöver jag inte lägga ut massa pengar ifall jag inte fortsätter av någon anledning

Jag använder fertility friend, appen är gratis sen kan man betala för VIP men gratisversionen fungerar alldeles utmärkt.
  • Ememem
    Julm skrev 2016-07-21 09:40:09 följande:

Jag kör med p tracker men har ingen aning om den stämmer då jag inte kör med äl tester. Tror det hade stressar mig nägot otroligt. Blir ni inte stressade? Likaså tar jag aldrig gravtest längre om det inte är efter bim..

För mig är det mer stressande att inte veta om/när det skett. Jag har inga känningar och då går det åt så mycket mer tid och tankar åt att gissa om äl är på g/har varit än att få det bekräftat genom ett test.
  • Ememem
    1315 skrev 2016-07-22 00:44:36 följande:

Alltså! Just nu och under kvällen som varit så har jag en enorm molande värk i nedre delen av magen. Nästan precis som vid ägglossning, men inte riktigt. Det gör liksom ont bak i ryggen också, som i början när värkarbetet kommer igång vid en förlossning.. Testade med äl test för att se om det gav utslag igen men visar absolut ingenting.. Däremot har jag genomskinliga flytningar nu sen igår. Kan det vara så att det är äl nu trots utslag lördag och söndag på testerna? ????

Om du inte får utslag på nåt test och du fick det tidigare så känns det ju osannolikt att äl skulle vara nu, håller tummarna för att det är nåt annat roligt på g i magen.
  • Ememem
    LadySatisfied skrev 2016-07-24 18:39:01 följande:

Jag ligger idag på ÄL+2 och har haft lite känningar i magen. Känns lite som när jag hade cystor på äggstockarna, men inte alls lika mycket. Hoppas, men vågar inte riktigt tro att det ska vara någonting på g. Samtidigt som jag väldigt gärna vill vara gravid så känns det lite läskigt och overkligt.

Ska hälsa på föräldrarna snart, där det alltid brukar bli vin/öl till maten när vi är där. Undrar hur jag ska komma undan utan att behöva berätta att vi försöker bli gravida, vill vänta tills jag vet säkert... Hur hade ni gjort?

Jag lever som vanligt fram till ett plus.

Äl+2 är kanske lite tidigt att kunna känna symptom, ägget fäster först kring äl+7-10.
  • Ememem
    FyrAAAA skrev 2016-07-25 08:01:38 följande:

Helt blankt äl-test imorse, vilket innebär att jag måste börjat testa för sent och missat äl den här månaden... När strecket var ganska starkt i fredags trodde jag äl var på gång men den måste då precis ha varit! Fortsätter följa er andra iaf. Förmodligen har min cykel ändrat sig lite efter senaste graviditeten. Nya tag nästa månad men släpper det här för den här månaden nu! Lycka till alla! <3

Vilken cykeldag är du på? Jag får ofta en stegring kring dag 13-15 för att sen få nästan blankt några dagar innan fullt utslag vid dag 18-19.
Svar på tråden Bim aug 2016