• Mammatilljesperochkevin06

vi från Skåne som har BF jan/feb-17

Halloj Gravidisar ja jag tänkte starta en tråd för oss som bor nere i Skåne :) själv bor jag i Malmö är 32 år har två pojkar 13-11år och en bebis på jäsning:) vecka 9 nu med mitt livskärlek :) han är 37 och har en dotter sedan tidigare detta blir vårt första gemensamma så kom igen å skriv lite från er hur ni mår och allt :) jag mår väl bra mina symptom kommer å går har mest illamående och strammande mage :)

• Svar på tråden vi från Skåne som har BF jan/feb-17
  • Ljunggren

En annan grej, har ni börjat tänka ngt på namn? 

Förra gången, då hade vi bara ett flicknamn, Marianne. Som ändrades till Malva under förlossningen, fick  ngn uppenbarelse om att det var Malva som var på väg till oss! ;) 
    Ut kom en MalvE ^_^

Denna gången har vi än så länge bara ett pojknamn, Manfred.
    Men vi får se, fortfarande inte bestämt om vi ska ta reda på könet denna gången. Eftersom min man fick sin vilja igenom förra gången med att inte ta reda på det får jag bestämma denna gången.. Hmme.. ;)

• Ox2

Jag är också väldigt trött ffa eftermiddag/kväll och fortfarande illamående.

Som jag skrev tidigare gav jag i ett svag ögonblick mannen makten om vi ska ta reda på könen och han ville vänta. Så nu måste behöver vi klura ut både ett flicknamn och ett pojknamn. Flicknamn är relativt lätt eftersom vi har två pojkar tidigare. Min man är förtjust i Bella och jag i Molly. Min storfavorit är Elliot/Eliott oavsett kön men de ratar maken.

• Ox2

Könet... Inte könen. Det räcker med en, tack...

• Mibi

Vi har två pojkar sen innan, så det känns svårt med ett tredje pojknamn... Hoppas på tjej för där är namnet redan klart ??

• Ox2

Jag pratar gärna lite vagnar :) Har någon av förstföderskorna i tråden börjat fundera på vagn? Någon av omföderskorna som ska investera i en syskonvagn? Vad har ni haft innan?

Det blir inget nytt för mig denna gången förutom en liggdel men det är roligt att höra hur andra tänker och ska köpa:)

• Ljunggren
    Ox2 skrev 2016-07-06 21:12:13 följande:

Jag pratar gärna lite vagnar :) Har någon av förstföderskorna i tråden börjat fundera på vagn? Någon av omföderskorna som ska investera i en syskonvagn? Vad har ni haft innan?

Det blir inget nytt för mig denna gången förutom en liggdel men det är roligt att höra hur andra tänker och ska köpa:)

Jag har till 99% av tiden använt bärdon och bär fortfarande min 19 månaders enbart då vi är iväg. 

Vi köpte en Brio Smile med endast sittdel förra sommaren då det var tid för att dela lite på föräldraledigheten så vi kommer nog försöka ragga tag i en liggdel till den. Vet inte kommer användas så mkt men känns bra att ha en utfall att :) 

Troligtvis kommer jag tandembära mestadels av tiden. Storbror på ryggen och bebis på magen :)
    Det är inte så tungt som det ser ut, beroende på bärdon avlastar det toppen och man blir stark av att bära. 

Hade jag varit en vagn-person hade jag nog kört på en Emmaljunga Viking eller en Kronan. Var mina favoriter när vi spanade förra sommaren, men Smile fanns också med på listan och den passade vår plånbok bäst och gick snabbt att få fatt i begagnat. 
  • Ox2
    Ljunggren skrev 2016-07-06 21:47:13 följande:

Jag har till 99% av tiden använt bärdon och bär fortfarande min 19 månaders enbart då vi är iväg. 

Vi köpte en Brio Smile med endast sittdel förra sommaren då det var tid för att dela lite på föräldraledigheten så vi kommer nog försöka ragga tag i en liggdel till den. Vet inte kommer användas så mkt men känns bra att ha en utfall att :) 

Troligtvis kommer jag tandembära mestadels av tiden. Storbror på ryggen och bebis på magen :)

Det är inte så tungt som det ser ut, beroende på bärdon avlastar det toppen och man blir stark av att bära. 

Hade jag varit en vagn-person hade jag nog kört på en Emmaljunga Viking eller en Kronan. Var mina favoriter när vi spanade förra sommaren, men Smile fanns också med på listan och den passade vår plånbok bäst och gick snabbt att få fatt i begagnat. 

Jag bar också lillebror i sjal enbart fram till han var 3månader sen på 3månadersdagen vägrade han och börja sova långa pass i vagnen.

Köpte en pognea som är väldigt skön att bära i. Jag har tyvärr något krux med mitt bäcken så ja har svårt att bära tungt men upp till 10kg går bra.

Vi har en Mountain buggy, Swift som köptes när storebror var ett halvår. Den köper vi liggdel till och har även ståbräda. Hade samma vagn i syskonmodel men den är såld.
  • Mibi
    Ox2 skrev 2016-07-06 21:12:13 följande:

Denna gången väntar vi en "sladdis", kommer vara 6 1/2 år till närmaste syskon. Så vi köpte vagn häromdagen!! Jag vet helt galet tidigt, men jag hade redan bestämt mig för en Britax go next o de hade kampanj så kunde inte låta bli, riktigt bra pris fick vi kände vi. Hoppas att vi blir nöjda :)
Svar på tråden vi från Skåne som har BF jan/feb-17