Ox2 skrev 2016-07-06 21:12:13 följande:
Jag pratar gärna lite vagnar :) Har någon av förstföderskorna i tråden börjat fundera på vagn? Någon av omföderskorna som ska investera i en syskonvagn? Vad har ni haft innan?
Det blir inget nytt för mig denna gången förutom en liggdel men det är roligt att höra hur andra tänker och ska köpa:)
Jag har till 99% av tiden använt bärdon och bär fortfarande min 19 månaders enbart då vi är iväg.
Vi köpte en Brio Smile med endast sittdel förra sommaren då det var tid för att dela lite på föräldraledigheten så vi kommer nog försöka ragga tag i en liggdel till den. Vet inte kommer användas så mkt men känns bra att ha en utfall att :)
Troligtvis kommer jag tandembära mestadels av tiden. Storbror på ryggen och bebis på magen :)
Det är inte så tungt som det ser ut, beroende på bärdon avlastar det toppen och man blir stark av att bära.
Hade jag varit en vagn-person hade jag nog kört på en Emmaljunga Viking eller en Kronan. Var mina favoriter när vi spanade förra sommaren, men Smile fanns också med på listan och den passade vår plånbok bäst och gick snabbt att få fatt i begagnat.