• Mammatilljesperochkevin06

vi från Skåne som har BF jan/feb-17

Halloj Gravidisar ja jag tänkte starta en tråd för oss som bor nere i Skåne :) själv bor jag i Malmö är 32 år har två pojkar 13-11år och en bebis på jäsning:) vecka 9 nu med mitt livskärlek :) han är 37 och har en dotter sedan tidigare detta blir vårt första gemensamma så kom igen å skriv lite från er hur ni mår och allt :) jag mår väl bra mina symptom kommer å går har mest illamående och strammande mage :)

• Svar på tråden vi från Skåne som har BF jan/feb-17
  • Ox2
    Mibi skrev 2016-07-03 17:56:34 följande:

Kvinnohälsan i Hbg, 7500:- :)

Har du Marianne som Bm? Eller dom är kanske fler nu förtidig. Har du gått där när du väntade pojkarna?
  • Mibi
    Ox2 skrev 2016-07-03 19:00:47 följande:

Har du Marianne som Bm? Eller dom är kanske fler nu förtidig. Har du gått där när du väntade pojkarna?

Nej, jag går på Hoftekliniken, ska bara göra nipt hos dem då de är de enda i stan som erbjuder det. Ingen aning om vem jag pratade med, men tyckte att hon bröt på polska el ngt :)

Var går du?
  • Emmaa90

Hej! Jag tänkte jag kikar in här gravid i v 8 och Malmöbo! Har en dotter på 2,5 år och bebis är beräknad i februari. Har inte jätte mycket gravidkrämpor förutom ömmande bröst och den eviga tröttheten, gäsp!

• Ox2
    Mibi skrev 2016-07-03 20:13:08 följande:

Nej, jag går på Hoftekliniken, ska bara göra nipt hos dem då de är de enda i stan som erbjuder det. Ingen aning om vem jag pratade med, men tyckte att hon bröt på polska el ngt :)

Var går du?

Jag med! Vem har du?

Polska känner jag inte igen. Marianne tillhörde Gunther Smiths mottagning innan han pensionerade. Sen privatiseras mödravården el hur det nu var och då utökade hon sin verksamheten och blev Kvinnohälsan tror jag... Jag gick hos Marianne när jag var gravid med första. Väldigt trevlig! Men ingen slår Maria hofftekliniken, synd att hon har slutat :(
  • Mibi
    Ox2 skrev 2016-07-03 21:07:42 följande:

Jag med! Vem har du?

Polska känner jag inte igen. Marianne tillhörde Gunther Smiths mottagning innan han pensionerade. Sen privatiseras mödravården el hur det nu var och då utökade hon sin verksamheten och blev Kvinnohälsan tror jag... Jag gick hos Marianne när jag var gravid med första. Väldigt trevlig! Men ingen slår Maria hofftekliniken, synd att hon har slutat :(

Har skickat pm till dig!

Jag ska på inskrivning den 14e juli, tidigare hade jag Marie som bm nu ska jag nog ha den nya då Marie har många.
  • Ox2
    Mibi skrev 2016-07-03 21:18:53 följande:

Har skickat pm till dig!

Jag ska på inskrivning den 14e juli, tidigare hade jag Marie som bm nu ska jag nog ha den nya då Marie har många.

Jag har svarat!

Jag med. Jag ska den 12/7 om jag inte måste avboka...

Jag gjorde en dum ger häromdan. Jag, min man och min mamma satt och diskuterade namn och om man ska ta reda på könet. Så tänkte jag göra min man lite mer delaktig i graviditeten så jag slängde ur mig att han kunde få bestämma om vi skulle ta reda på vad det var el inte. Jag var helt övertygad om att han också ville veta. Då säger han att han vill vänta! Tji fick jag!! Hur ska jag kunna vänta ett halvår??!! Jag kommer gå under av nyfikenhet!
  • Melloj
    Ox2 skrev 2016-07-01 16:38:29 följande:

Privat, dvs betalat ur egen ficka? El finns det någon privat barnmottagning som erbjuder kub till de som är skrivna där?

Så gjorde den barnmottagningen jag går till innan. De erbjöd ett extra ul i v 32.

Hej! Läste att vad du undra och jag har gjort två privata kub. Båda på Emma ultraljudsklinik i Malmö och det kostar 1900kr. Vet att även Mamma Mia kliniken i Malmö erbjuder kub för samma pris.
  • Ljunggren
    Melloj skrev 2016-07-05 20:16:19 följande:
    Hej! Läste att vad du undra och jag har gjort två privata kub. Båda på Emma ultraljudsklinik i Malmö och det kostar 1900kr. Vet att även Mamma Mia kliniken i Malmö erbjuder kub för samma pris.
    Jag har läst på lite om KUB, och först kändes det väldigt viktigt att göra det men nu vet jag inte... Det är ju bara en "riskanalys" och om finner risken stor får man gå vidare med andra undersökningar, vilket jag känner mig mer osäker på. Så som fostervattenprov?! Känns väldigt läskigt med mf risken, särskilt som jag fått ett tidigare och vill absolut inte uppleva fler! Kluven.. 
Svar på tråden vi från Skåne som har BF jan/feb-17