• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Inelg
    megapixeln skrev 2016-08-30 10:08:15 följande:

Åh, jag kan också hoppa in här ju! Har bf 25/3 som det ser ut nu. Var på mitt andra besök hos barnmorskan för någon timma sen bara och hon sa att alla värden såg bra ut samt att det var ett bra tecken att jag mått så illa (utan att kräkas dock så har inte tappat vikt). Har KUB bokat just nu 13/9 men ska försöka se om jag kan få i Örebro. Bor i Hallsta och vill helst inte böka mig in i centrala Stockholm! Cool

Välkommen :) Kul med inskrivning.
    Har samma som du mått illa en del men aldrig kräkts. Har typ fobi haha. Så håller mig så gott jag kan. Gått stadigt rakt upp i vikt. Haha
    Stockholm är också trevligt men fattar att det blir långt för dig :)
  • FlikkanM
    Inelg skrev 2016-08-30 12:43:50 följande:

Jag blev gravid två månader efter första MA. Efter 2a så tog jag paus och vi gjorde ivf sedan. Hade då haft mitt 5e missfall.

Det är många som blir gravida direkt. Bara ÄL kommer igång så..

Inte meningen att låta okänslig, men Ska du ta tabletter eller skrapas du?

oj du hade lite i bagaget så att säga.

Ingen fara, fick välja mellan tabletter eller vänta en vecka till och börja med. Valde tabletter så har tagit de första men inget händer så ska ta resterande nu. Händer inget inom några timmar så ska jag ringa igen så får vi se.

Annars blir det skrapning. Ska på ÅB nästa vecka.

Hade en jätte härlig bra doktor.
  • ellami
    FlikkanM skrev 2016-08-30 10:27:57 följande:

Tyvärr så blir det ingen mars bebis.

På Vul syndes ett hematom som jag vara svaret till min flytningar och en hinnsäck men inget hjärta eller så. Var i v 10+3 idag. Så nu ska allt ut och sen blir det nya tag om någon månad.

Förhoppningsvis (tragiskt nog) så har kroppen själv tagit detta beslut för att bebisen inte mådde bra, mel inte fattat att den ska sluta producera hormoner eller stöta ut allt.

Lycka till alla!

Vad ledsamt att höra. Jag hade ett MA i v 13 förra året. Det fostret dog v 10 så jag blev inlagd för att genomgå medicinsk abort. Blev också ganska knäckt som Inelg, men samtidigt kunde jag släppa det när jag blev gravid igen. Tog bara två månader innan jag blev gravid med vår ängel. Önskar dig all lycka till i framtiden.
  • Inelg
    FlikkanM skrev 2016-08-30 13:10:15 följande:
    oj du hade lite i bagaget så att säga.

Ingen fara, fick välja mellan tabletter eller vänta en vecka till och börja med. Valde tabletter så har tagit de första men inget händer så ska ta resterande nu. Händer inget inom några timmar så ska jag ringa igen så får vi se.

Annars blir det skrapning. Ska på ÅB nästa vecka.

Hade en jätte härlig bra doktor.
    Skönt att du kände dig bra med din läkte. Superviktigt.

Ok. Då får du vänta och se när allt kommer ut.
    Ett tips. Var uppe och rör dig även om du bara vill ligga ner och gråta. Annars kommer inte tabletterna igång. Det hände mig.
  • Inelg
    ellami skrev 2016-08-30 14:06:01 följande:
    Vad ledsamt att höra. Jag hade ett MA i v 13 förra året. Det fostret dog v 10 så jag blev inlagd för att genomgå medicinsk abort. Blev också ganska knäckt som Inelg, men samtidigt kunde jag släppa det när jag blev gravid igen. Tog bara två månader innan jag blev gravid med vår ängel. Önskar dig all lycka till i framtiden.
    Beklagar ditt MA. Men som du säger så blir det bättre sedan även om man kanske aldrig riktigt glömmer. Underbart att du blev gravid direkt. :)

Vilken vecka är du i nu?
  • ellami
    Inelg skrev 2016-08-30 14:31:22 följande:
    Beklagar ditt MA. Men som du säger så blir det bättre sedan även om man kanske aldrig riktigt glömmer. Underbart att du blev gravid direkt. :)

Vilken vecka är du i nu?
    Ja det var skönt att det gick fort men tyvärr förlorade vi vår efterlängtade bebis i slutet av graviditeten för ett par månader sedan :(

Nu är jag v 11+, blandade känslor med mycket svackor men jag sätter upp små delmål att fokusera på, nästa vecka har vi kub. Vilken vecka är du i?
  • Inelg
    ellami skrev 2016-08-30 17:29:36 följande:
    Ja det var skönt att det gick fort men tyvärr förlorade vi vår efterlängtade bebis i slutet av graviditeten för ett par månader sedan :(

Nu är jag v 11+, blandade känslor med mycket svackor men jag sätter upp små delmål att fokusera på, nästa vecka har vi kub. Vilken vecka är du i?
    Nej nej. Vad är det du säger. Det får inte hända. Beklagar så himla mkt blir så ledsen.
    Vad säger dom? Du behöver inte svara om det är för jobbigt. Du får gärna pma mig om du hellre vill det.

Men sen blev du gravid direkt igen. Förstår att det är blandade känslor. Efter alla mina MF kunde jag inte alls njuta av graviditeten fören sista månaderna.

Kub nästa vecka. Jag har inte skrivit in mig än så jag har inget kub planerat. Vet inte riktigt om jag pallar göra kub. Kommer bli stressad av siffrorna tror jag. :-/

Jag är 11+1, har en 2 åring hemma. Båda ivf graviditeter som är de ända som ville stanna kvar i min mage. Vågade inte bli gravid på egen hand efter 5 MF.
    Vilken stad bor du i?
  • ellami
    Inelg skrev 2016-08-30 19:42:46 följande:
    Nej nej. Vad är det du säger. Det får inte hända. Beklagar så himla mkt blir så ledsen.
    Vad säger dom? Du behöver inte svara om det är för jobbigt. Du får gärna pma mig om du hellre vill det.

Men sen blev du gravid direkt igen. Förstår att det är blandade känslor. Efter alla mina MF kunde jag inte alls njuta av graviditeten fören sista månaderna.

Kub nästa vecka. Jag har inte skrivit in mig än så jag har inget kub planerat. Vet inte riktigt om jag pallar göra kub. Kommer bli stressad av siffrorna tror jag. :-/

Jag är 11+1, har en 2 åring hemma. Båda ivf graviditeter som är de ända som ville stanna kvar i min mage. Vågade inte bli gravid på egen hand efter 5 MF.
    Vilken stad bor du i?
    Läkarna hittar ingenting så vi kommer aldrig få veta varför hon somnade in. Efter igångsättning föddes en fullgången, normalstor liten perfekt tjej. Hon var så vacker, såg ut som att hon sov. 4 månader senare plussade jag. Hela den här graviditeten är märklig för den blandas med sorgen och saknaden och skapar så mycket känslor och tankar att tacklas med.

Jag har gjort kub tre gånger tidigare och aldrig varit särskilt orolig, sett det som ett tillfälle att se bebisen bara.. Men andra gången upptäcktes MA och tredje gången var jag förvisso rädd över ännu ett MA men inte för att få dåliga siffror. Nu är jag dock livrädd, är inte alls lika naiv längre som tror att hemska saker bara händer andra, och det känns som att det är mer sannolikt att något går fel den här gången också. Jag hoppas så att vi får bra siffror så att det kan stilla min oro lite! Behöver veta att allt ser okej ut.

Då är vi i exakt samma vecka, jag är 11+2 enl sista mens men det tidiga ultraljudet visade att jag eventuellt var någon dag längre, men vi får se vad mätningarna nästa vecka visar. Jag har också en två åring förresten :)

Har du någon teori om varför du inte får behålla dina spontana graviditeter? Förstår att det måste vara en psykiskt jobbig graviditet för dig också efter alla missfall. Jag håller alla tummar att det går bra för oss båda.

Skriver helst inte här vart jag bor men du kan pm mig så kan jag svara i pm!

Skriver helst inte här vart jag bor men du kan pm mig så svarar jag
  • Inelg

Ok. Tungt tungt för dig. Nä man får stor respekt för det här och man blir ödmjuk för andra människor.

Ja då har vi samma BF. Kul. Vi får följas åt tycker jag.
    Pma mig :)

• DevilsDaughter
    Hej Tråden!
    Beklagar allt hemskt jag har läst nu när jag läst ikapp. Hoppas det går bra för alla som har sina graviditeter kvar! Flikkan: Hoppas du blir gravid snart igen och beklagar missfallet.

Jj85: Hur går det för dig? 

Jag har varit en vecka på Kreta och illamåendet blev så mycket bättre (tog dock tabletter hela tiden), men när jag kom hem så kom världens bakslag och jag kräks och mår såå dåligt trots medicinering. 
    Fick svaret på NIPT när vi var iväg och allt såg bra ut och vi väntar en liten pojke Hjärta. Känns overkligt och underbart! 

Svar på tråden BF mars 2017