• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • lilsis
    DevilsDaughter skrev 2016-09-05 21:05:10 följande:

lilsis: Sjukt att det kan göra så stor skillnad! Idag gick jag med jeansen på jobbet, kändes helt ok. men i bilen på vg hem stramade åt och gjorde nästan ont så fick knäppa upp.

megapixeln: Vad mysigt! Med ettan och tvåan gjorde jag inget UL eller lyssnade på hjärtat tills RUL, RUL var alltså första livtecknet på bebisen! Fattar inte att jag kunde gå så länge utan att veta att det iaf levde. 

Nu känner jag mig ganska tillfreds i min graviditet. Nu har jag kommit till 12+0 (12+1 idag), Jag har gjort ett UL och det såg bra ut och hjärtat tickade på. Visst jag mår mestadels apa, men det kommer ju säkerligen inte bli VÄRRE än såhär, om jag har tur blir det bättre snart. 

Har dock två funderingar.. För det första, vad ska man ha för kläder egentligen när man jobbar och ska se något sånär hyfsad ut? Jobbar som butiksbiträde i juvelbutik.. Alltså jeansen går ju typ att få på sig, men det känns som bara en fråga om dagar innan det inte går längre. Känner lite sådär inför för att köpa gravidbyxor då jag nu inte längre ser gravid ut (svullnaden har gått ner).. För visst får man väl inte världens snyggaste former i gravidjeans? Någon som har tips på bra kläder man kan ha? Eller gravidjeans som inte ser ut som uppenbara gravidjeans ;)

Sen för det andra, har ni sex? Jag tycker det är så himla svårt för trots mitt mående så har jag lust, men har en lättblödande tapp och kommer han emot tappen så blöder jag. Jag blir orolig att det är ifrån livmodern jag blöder för man kan ju aldrig vara säker på vart blödningen kommer ifrån även om jag vet att min tapp blöder lätt. Jag har dock bara blött en gång denna graviditet (och då hade vi helt normalt sex), runt v 9, vi blev båda rädda och bestämde oss för att inte ha sex på ett tag.

Provat några fåtal gånger i v 11-12 och då har jag inte blött men vi tog det jätteförsiktigt. Hur tänker ni kring detta? Känner å enda sidan att det inte är värt risken, å andra sidan är det väl inte direkt någon ökad risk för missfall vid sex? Å samtidigt kan man ju inte sluta leva helt.. Men blod är läskigt alltså och blöda vill man ju inte! 

Han får vara jävligt försiktig. Jag får lätt ont annars och det är ännu värre nu. Inga problem med blödningar som tur är.
  • jesssicahansen

är jag och sambon låg i sängen igårkväll och kollade på tv så höll jag min hand nedanför naveln (bulan syns & känns då jag ligger på rygg) och jag kände något som buffade där under med handen!! Sambon skyndade futtiga sin hand och även han kände :)

Inatt låg jag vaken som vanligt och kände detta buffade igen! Helt otroligt mysigt! Idag 14+6 enligt kub-ultraljud och bf 1 mars (tror ändå på bf 26 februari som innan) Detta är 3e barnet! Nån annan som känt?

• Inelg

Jag har letat och letat med ljus och lykta efter en stockholmsgrupp på fb och inte hittat någon så jag och några till har startat en ny. Så om det finns stockholmare som vill hänga ut på Fb säg till. PMa mig, skriv namn och beskriv er profilbild så lägger jag till er tillfälligt på fb för adda er till gruppen. :)
    Den heter "BF vinter/vår - 17 i Stockholm"
    Välkomna.

• MissJL

Jag har blött lite nästan varje gång vi haft sex o det gör sitt med lusten tyvärr... Jag försöker iallafall tagga till en gång i veckan så vi inte tappar varandra helt... O när vi väl kommer igång går det ju bra ;)

• DevilsDaughter

Vi har inte fått till det så mycket nu.. Mår ganska dåligt.. Lägger mig samtidigt som de små barnen på kvällen. Är så trött på att må såhär :( Jag vågar inte medicinera fullt ut och då jag inte tar medicin så kräks jag hela tiden och all ork försvinner. 
    Det är så kämpigt med allt som ska göras, alla måsten. Orkar knappt stå upp på jobbet. Känns som att barnen har ton med läxor och det tar aldrig slut och huset ser ut som jag vet inte vad!  Är så jäkla känslig också! Började nästan gråta när jag lämnade 2-åringen på dagis idag. Personalen kollade så konstigt på mig, nu skäms jag.. Känns som att jag hade behövt få pausa livet ett tag och bara vara.. Men det går ju inte.
    Som toppen på allt så tappade jag min mobil och körde över den med bilen (gick såklart sönder) och vi har ingen hemtelefon.. Så kan liksom inte ringa någon förutom när jag är på jobbet. Och jag orkar inte ta tag i det och skaffa ny telefon.. 
    Förlåt för negativt inlägg men behövde väl få det ur mig istället för att spy ur mig inför mannen.. 

• jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-09-08 10:19:15 följande:

Någon som vet vart jj85 tog vägen förresten?

Jag är kvar...bara glömt av att logga in o läsa...Så fin du är som bryr dig. Mår bra..men vart en upp o ner vecka bara. Vecka 13 nu o ska in för ett extra ul då under kub kunde inte bm kolla allt..fick ta vul också då man inte såg så mkt och bebis hade vänt sig med ryggen mot oss..så jag hoppas hoppas att bebis är vänd nu o vill titta åt vårt håll en liten stund iaf.. :) 
    Hur mår du? Själv är gravid byxorna på...är svullen o orkar inte bry mig mer..så magen syns dock olika, olika dagar :)

Hur mår ni andra??? är med i fb gruppen för mars månad, nån annan också?
  • megapixeln

Bara jag som märker av att alla ens vänner börjar bli mer distanta av sig? Alla gör allt med alla medan man själv sitter hemma och gör nada, ingen som hör av sig och om man hör av sig till folk är dom alltid upptagna...

• Amalian83

DevilsD: jag tycker hm har bra mammabyxor. Hög linning och tajta men stretchy. Jag har de på jobb varje dag tillsammans med en lösare blus och kavaj. Funkar väldigt bra!

• Amalian83

På måndag har vi bokat privat UL. Jag har då passerat 12+0 och om allt ser bra ut i magen ska jag äntligen berätta för vänner och jobb. Har inte sagt till någon annan än bästa vännen denna graviditeten. Samtidigt var jag inte i närheten lika tjock om magen förra gången så det är inte lätt. Jag har haft mammabyxor i en månad redan...

Svar på tråden BF mars 2017