• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • HäxanSurtant

Jag kommer inte heller gå med i fb, jag gillar fl!
    Här är det tufft med illamåendet, v 12 imorgon så jag hoppas att det släpper denna veckan!
    Kub 13/9 för mig och jag väntar med spänning!
    Fick hem 2 bodysar i stl 50 igår, de är ju såååå små!

• Inelg
    FlikkanM skrev 2016-08-30 06:09:54 följande:

Jag tänkte inte heller gå med i nån Facebookgrupp.

Iilsis: vad skönt att illamåendet lagt sig. Precis samma här, mkt bättre mående men yrslig om jag reser mig för fort eller om jag gör snabba vändningar :)

Idag ska jag upp och kika på den lille och se om allt ser bra ut, haft nån blödning och massa färgade flytningar under de senaste 7 v. Väntar lite nervöst på vad de kommer se, om de ser nått och hur det mår.

En bra läkare får jag träffa iaf såg jag på remissen, erfaren men lite knagglig på språket :)

Har lite koll på dom sen man jobbade på sjukhuset :)

Lycka till idag :)
  • Inelg
    Loppan81 skrev 2016-08-29 17:22:15 följande:
    Hej! Nu har jag mailat och hoppas på att jag blir insläppt. Mina initialer är CL :)
    Jag kanske kan lägga till dig?? Pma mig ditt namn så lägger jag till dig på FB :)
  • Loppan81
    Inelg skrev 2016-08-30 09:00:27 följande:
    Jag kanske kan lägga till dig?? Pma mig ditt namn så lägger jag till dig på FB :)
    Nu har jag skickat PM till dig. :)
  • megapixeln

Åh, jag kan också hoppa in här ju! Har bf 25/3 som det ser ut nu. Var på mitt andra besök hos barnmorskan för någon timma sen bara och hon sa att alla värden såg bra ut samt att det var ett bra tecken att jag mått så illa (utan att kräkas dock så har inte tappat vikt). Har KUB bokat just nu 13/9 men ska försöka se om jag kan få i Örebro. Bor i Hallsta och vill helst inte böka mig in i centrala Stockholm! Cool

• FlikkanM

Tyvärr så blir det ingen mars bebis.

På Vul syndes ett hematom som jag vara svaret till min flytningar och en hinnsäck men inget hjärta eller så. Var i v 10+3 idag. Så nu ska allt ut och sen blir det nya tag om någon månad.

Förhoppningsvis (tragiskt nog) så har kroppen själv tagit detta beslut för att bebisen inte mådde bra, mel inte fattat att den ska sluta producera hormoner eller stöta ut allt.

Lycka till alla!

• Inelg
    FlikkanM skrev 2016-08-30 10:27:57 följande:

Tyvärr så blir det ingen mars bebis.

På Vul syndes ett hematom som jag vara svaret till min flytningar och en hinnsäck men inget hjärta eller så. Var i v 10+3 idag. Så nu ska allt ut och sen blir det nya tag om någon månad.

Förhoppningsvis (tragiskt nog) så har kroppen själv tagit detta beslut för att bebisen inte mådde bra, mel inte fattat att den ska sluta producera hormoner eller stöta ut allt.

Lycka till alla!

Hej. Är så otroligt ledsen för din skull. Tycker du är stark och har en bra inställning. När jag hade mina MA blev jag knäckt. Har haft 2st i v10.
    All lycka till till dig. Beroende på hur snabbt allt försvinner kan du köra snart igen.
  • Inelg
    GrukanGrace skrev 2016-08-30 07:26:58 följande:

Hur gör jag för stt komma med i FB gruppen.

Du pmar Tjillevippens så lägger hon till dig
  • FlikkanM
    Inelg skrev 2016-08-30 11:55:42 följande:

Hej. Är så otroligt ledsen för din skull. Tycker du är stark och har en bra inställning. När jag hade mina MA blev jag knäckt. Har haft 2st i v10.

All lycka till till dig. Beroende på hur snabbt allt försvinner kan du köra snart igen.

Tack, ja inget roligt det här.

Har det varit svårt att bli gravid igen för dig efter din MA (som jag beklagar)?
  • Inelg
    FlikkanM skrev 2016-08-30 12:41:12 följande:
    Tack, ja inget roligt det här.

Har det varit svårt att bli gravid igen för dig efter din MA (som jag beklagar)?
    Jag blev gravid två månader efter första MA. Efter 2a så tog jag paus och vi gjorde ivf sedan. Hade då haft mitt 5e missfall.
    Det är många som blir gravida direkt. Bara ÄL kommer igång så..

Inte meningen att låta okänslig, men Ska du ta tabletter eller skrapas du?
Svar på tråden BF mars 2017