• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • trixy

Grattis! Om 2 veckor trots plus bu? Är det för MA i april? Ligger Hcg kvar så länge?

Håller tummarna :)

Längtar88 skrev 2016-07-05 20:28:29 följande:

Hallå alla.

Har smyg kollat lite innan då jag inte litat på mina tidiga plus. Första testet tog jag på cd 26 och andra på cd 31 (bim -1 ca)

Hade MA i april (skulle precis in i v 12) så är livrädd just nu. Vågade inte tro helt på mina plus tills jag låg totalt utslagen idag med migrän (som jag inte haft sedan början av förra graviditeten) och illamåendets illamående!

Nu börjar jag känna mig lite övertygad men ska ändå ta ett test om 2 v som bm sa när jag ringde.

Har en pojke född 05 sedan tidigare förhållande

• trixy

Hej!

Stort grattis! Vad härligt!

Jag är extremt trött, smått ny-senil. Lagom jobbigt för en med kontrollbehov. Illamående och svullen. Mår du något särskilt än?

BK1986 skrev 2016-07-05 20:38:16 följande:

Hej på er! Jag plussade i söndags efter IVF. Var då på äggplock (motsvarande ägglossning) + 13. Första gången jag någonsin fått ett positivt gravtest så nu är jag lagom nervös att det inte ska gå vägen.

BF 12/3. Ska göra UL 5/8 så det är nästa hållpunkt.

Hur mår ni andra?

• BK1986
    trixy skrev 2016-07-05 20:54:31 följande:

Hej!

Stort grattis! Vad härligt!

Jag är extremt trött, smått ny-senil. Lagom jobbigt för en med kontrollbehov. Illamående och svullen. Mår du något särskilt än?

Tack! Känns som sagt väldigt abstrakt även om IVF är väldigt påtagligt. :)

Okej! Vilken vecka är du i?

Jag har fått tillbaka mina symptom på överstimulering i form av svullen mage (ser ut att vara i 4:e månaden) och tungt att andas. I övrigt växtvärk och trötthet. Men jag är bara i 4+1, så det är väldigt tidigt än.
  • Mymlisen

Hej på er!

Plussade i fredags med bf 12/3 enligt alla uträkningar. Har två barn sen innan ( 11 år och 16 månader). Har även ett sent missfall (v 20) och ett MF i v 9 som avstannat i v 6 i bagaget. Så hoppas att denna graviditet går bra! Är gärna med i er fb grupp, PMar trixy om det. ????

• Längtar88
    trixy skrev 2016-07-05 20:52:59 följande:

Grattis! Om 2 veckor trots plus bu? Är det för MA i april? Ligger Hcg kvar så länge?

Håller tummarna :)

Tack.

Nej jag tror att hon sa nått om att de ofta kan bli nått fel och "mensen" blir förskjuten en vecka. Varför jag ska vänta 2 då vet jag inte. Men är rädd så kanske lika bra vänta, väl där blir allt verkligt.
  • draken34

Hej hej alla. Plus blev de här. Inga barn sen tidigare och 2 missfall i bagaget. Sååå hoppas att detta knytet vill stanna. Bf 4/3

• ungmamma16

Hej! Plussade igår , så enligt mensen är BF 15/3! Hoppar in här :)
    Har ett barn sen tidigare , hen är 2 år nu. Var 16 när första barnet kom, kommer vara 19 när nästa kommer :)

• Tjillevippens

Grattis till alla nya plus! :) Roligt att det trillar in fler. Vi har startat en hemlig facebookgrupp, om ni som kommit in nya här vill vara med kan ni skriva till antingen mig eller trixy. Ange namn samt en tydlig beskrivning av er profilbild, alternativ skicka den mailadress ni registrerat kontot på så vi hittar er.

• Loppalisa

Hej Allihopa!
    Fick ett överraskande plus igår. Bf runt 15 mars tror jag. Samma dag som sambons födelsedag :P Men han är inte ledsen för det! 

Jag, 25 år och sambon, 27 år bor i Stockholm och detta är vår första. Känns helt galet och jag fattar nästan ingenting! Nu håller vi tummarna för att allt ska gå vägen. 

• Jenax

Hej allihop!
    Jag plussade för 2 dagar sen!! Är i vecka 5 (4+4)
    Vi har försökt i över 2år och vi har haft 1 MF i v8 och 2 MA i v11.
    Nu har jag fått både Trombyl och progesteron utskrivet som vi ska testa så jag hoppas verkligen att det går vägen nu! Glad

Jag har en son sen tidigare som är 5år men han har en annan pappa.
    Jag är 32 och min sambo är 28. Vi bor i Gävle.
    Det har varit så himla tufft att det inte har funkat tidigare, vi fick göra en utredning efter 3:e missfallet men man hittade ingenting. Nu har det gått nästan 1,5år sen senaste MA så det känns helt underbart att det äntligen var ett plus igen! +Hjärta

Grattis till er andra också!!!

Svar på tråden BF mars 2017