Vägrar ersättning och välling - hjälp!!
Jag har en dotter på 5,5 månader som vägrar ersättning och välling ur flaska! Hon äter gröt till frukost och sen matpure till lunch och middag. Lite amning imellan men även fruktpuré till mellis får hon.
Mjölken börjar sina så därför tänkte jag börja med välling till kvällen ev natten och morgonen men hon totalvägrar!
Ersättning åt hon förut men efter lite uppehåll så vägrar hon nu. Dock så dricker hon vatten helt utan problem ur flaskorna?! Har gett Kvällsgröt innan hon somnar några dagar i rad så hon ska hålla sig bättre men igår blev det ingen gröt då hon somnade redan kl 19 så inatt var det lite jobbig då hon ville ha bröstet 4 gånger under 1 h och var inte nöjd så 01:30 fick jag gå ner och göra gröt som hon åt en hel portion av och sen totalslocknade, därav att jag nu köpt välling för att prova trots att hon inte är riktigt 6 månader ännu.
Köpte både nestle godnattvälling och Semper majsvälling. Testat att blanda ner lite messmör för sötare smak men ingenting fungerar. Har testat Philips avent flaska, tommee tippee och MAM. Vatten går som sagt hur bra som helst. Iom att mjölken börjar sina så har jag lite panik, kan inte ge gröt varje gång hon vaknar på natten. Har ni några tips?