Smultronsblomma skrev 2016-06-16 09:06:05 följande:
Tack för tipset med tunn gröt, det ska jag testa! :)
Att vi skulle varit försiktigare?! Hur vet du hur vi började introducera mat? Jag tror du ska vara försiktigare att anta saker här... Självklart så smällde vi inte på med en portion direkt.
Hon har ju börjat äta mer och mer helt enkelt och nu äter hon frukost lunch och middag.
Intensivamma? Ja hade jag velat helamma så hade jag väl gjort det. Vill inte att hon ska vara beroende av mig hela tiden. Vill stödamma men om mjölken sinar så blir det jobbigt. Åsikter på det kan man hålla för sig själv. Bad om hjälp och inte åsikter!
Okej får testa mig fram helt enkelt!
Jag menade absolut inget illa, förlåt om jag uttryckte mig klumpigt. Menade mer att det kanske var lite ofta mat för en så liten. Min son är lika gammal nämligen och vi har fått rådet att inte ersätta några mål än utan bara små smakprov på fingret, det var därför. Vi har nyss börjat med lite gröt.
Jag har själv haft lite svårt för detta att min son ska vara beroende enbart av mig, men har nu accepterat att just nu ÄR det så oavsett. Just nu vill han ha bröstet länge, ibland hela kvällen och ok då får han det.
Sjävklart vill du det som är bäst för din bebis, menade aldrig att ifrågasätta det. Menar bara att man kan inte få allt. Äter bebisen mycket mat och mindre mjölk så sinar mjölken och då får du släppa amningen.
Även om jag gjorde dig arg så är det faktiskt så att man rekommenderar helamning( ersättning) fram till sex månader. Därför var mitt tips att skippa vällingen och amma mer/ ge ersättning på natten. Du kan ha en termos med vatten o pulver bredvid redo i sovrummet om det gör det enklare.