• Brumma

Vägrar ersättning och välling - hjälp!!

Har en vän som började arbeta när barnet var i den åldern. Barnet vägrade flaska och ersättning. Vet att de fick blanda ut gröten med extra vatten och ge i pipmugg. Nu tar ju ditt barn flaska (med vatten) men det kanske vore värt att prova med "tunn" gröt?

Funkar det så blanda efter ett par dagar i 1/3 ersättning (det ÄR bättre än välling). Funkar det så öka sakta andelen ersättning för att vänja ditt barn vid smaken. Till slut har du bara ersättning i flaskan.

Lycka till.

• Brumma
    Smultronsblomma skrev 2016-06-16 09:06:05 följande:

Tack för tipset med tunn gröt, det ska jag testa! :)

Att vi skulle varit försiktigare?! Hur vet du hur vi började introducera mat? Jag tror du ska vara försiktigare att anta saker här... Självklart så smällde vi inte på med en portion direkt.

Hon har ju börjat äta mer och mer helt enkelt och nu äter hon frukost lunch och middag.

Intensivamma? Ja hade jag velat helamma så hade jag väl gjort det. Vill inte att hon ska vara beroende av mig hela tiden. Vill stödamma men om mjölken sinar så blir det jobbigt. Åsikter på det kan man hålla för sig själv. Bad om hjälp och inte åsikter!

Okej får testa mig fram helt enkelt!

Med min första så funkade inte smakportioner :)

Han ville bara ha mer :) Delammadw tills han var sju månader och gav ersättning till 11 månader som komplement

Andra sonen ammade vid sex månaders ålder var 20:e minut hela natten :/

Den kvällen han äntligen tog flaskan var samma kväll som jag HELT slutade amma :)
  • Brumma

Just det. Min yngsta vägrade ersättning (och välling - testade då jag inte fick sova alls) ända tills vi testade ersättning UTAN att värma. Inte iskallt utan rumstempererat vatten. Då åt han :)

Också värt att testa :)

• Brumma
    Anonym (Fast) skrev 2016-06-16 12:02:25 följande:

Nu menar jag såklart att det är din fråga om ersättning och välling du ska ta med BVC, varför ta den på social media när du tagit frågan om den fasta födan med dem innan? Ett unikt BVC då, påstår jag, som tycker det är så bra.

Att du blir irriterad av att andra har andra åsikter och uttrycker dessa, och kallar oss dumma; det får stå för dig. En person här tidigare bad dig till och med om ursäkt och försökte förtydliga. Varför så defensiv? Du kan bemöta kommentarer med åsikter som går stick i stäv på ett mer moget sätt. Det finns flera tillvägagångssätt.

Jag önskar er lycka till i framtiden, ta det som du vill. Dock blir livet trevligare om man inte tror ont om andra som inte tycker exakt som en själv.

Vår BVC har även de påpekat att barn är olika och att man behöver gå efter barnet.. Vill barnet smaka mer så ger man barnet mer. Inte så svårt. Och ibte heller unika rekommendationer från BVC. .
Svar på tråden Vägrar ersättning och välling - hjälp!!