• Kynisen

Bim Juli 2016

Snäckan26 skrev 2016-07-11 22:56:24 följande:

[quote=76790534][quote-nick]Julie92 skrev 2016-07-11 22:46:47 följande:[/quote-nick]

Åh vad kul! Ja här är det full action :D orkar inte hålla mig från att göra gravtest tills på bim så det kommer jag nog göra runt den 20 de, men det känns som evigheter tills dess ;) när kommer du testa eller håller du dig till bim?:)

[/quote

Ja vi gör vårt bästa här med men tiden räcker ju inte till haha ! Jag köpte på mig 10 test häromdagen så jag får se hur länge jag kan hålla mig , väntan är ju såå jobbig till bim .

Kynisen : jamen typ hahahaha, synd att mannen jobbar till 6 varje dag bara .. ! Har ni försökt länge eller har ni precis börjat ? Jag är helt ny i tråden så jag har inte hängt med .

Ja det är jobbigt, min kommer hem mellan 18-20 varje dag, men vi måste ändå vänta till bortåt 22-23 typ för det är sommarlov för barnen så dom e vakna lite längre än vanligt.. Visst i säng mellan 21-22 men dom ska ju ha somnat ordentligt oxå... Hahaha. jag har tre barn (-04,-06,-09) från tidigare förhållande men detta om/när det blir är sambons första. Vi är på tredje försöket Och vi hoppas hoppas det tog sig nu, äl i går, så nu denna fruktansvärda väntan till bim... Tur det är semester och saker inplanerade så kanske tiden springer iväg ;)
  • Kynisen
    Julie92 skrev 2016-07-11 23:20:03 följande:

Åh vad kul att överleva denna väntan ihop iaf:D

Ja känns bättre att ha sällskap :)
  • Kynisen
    SamsonS skrev 2016-07-11 23:28:38 följande:

Börjar närma mig bim, hade tänkt testa imorgon, men mina tester har inte kommit än så får väl bli på onsdag. Bim onsdag eller torsdag.

Känner väl inga direkta symtom. För några dagar sen hade jag rejäl värk i ländryggen, det gick över och har inte känt så mycket mer sen dess. Så känner mig inte direkt förhoppningsfull och är ganska inställd P negativt test och mens i slutet på veckan. Har pratat med mannen och vi försöker i augusti också sen ringer vi gyn, då det isf blir 13 månader aktivt försöka de utan plus...

Håller tummarna hårt för er!!! För min syster tog det sig på sista försöket innan dom skulle få hjälp, så hoppas hoppas på plus för er. Systern min fick dessutom dubbelt upp :) tvillingar!
  • Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-11 23:44:49 följande:

Ytterligare en BIM den 25 här! :) tror jag iaf. Planerat ÄL var idag men jag tycker inte att jag har haft så tydliga tecken som förra månaden. Slutade med p-piller i maj så är lite rädd att menscykeln ska freaka nu, men vi får väl se. Vi har haft sex varannan/ var tredje dag senaste veckan och kommer väl ha åtminstone en vecka framåt. Gärna oftare om vi kan få till det... 25:e är samma dag som jag börjar jobba igen efter semestern, kan bli en väldigt bra eller väldigt tung första dag på jobbet ;)

Å kul då är vi några som kan vänta ihop inför bim :)

Jag var säker på att äl va i tisdags, massa värk och flytningar, starka men inte positiva utslag på stickorna, men så i fredags pang fullt utslag och höll sig genom helgen fullt och i morse var det neg igen så äl var tydligen nu sön-mån. Så din äl kanske inte vart ännu.
  • Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-12 07:58:31 följande:

Ja det är kul, när jag gick med i tråden var jag helt själv i slutet av månaden så det är skönt att ha med några till ;)

Nä det kanske är så. Det är ju som sagt bara andra mensen efter pillerstopp och jag minns faktiskt inte hur cykeln var innan så den kan ju vara längre än jag beräknade.Åh denna väntan alltså! Lycka till! :D

När jag gick med hade jag bim 1/7 men så dök mensen upp dag 28 (36dagar i cykeln innan) så då trodde jag jag skulle haven 28 dagar igen och bim 20/7 meeeen icke när äl kom ja så blev bim typ 25-26... Kroppen asså ... Hahaha nä jag har heller ingen koll på hur min mens var innan spiralen och under spiralen ja då var det sällan, räknade aldrig.

Vi tänkte att det blur när det blir... Ska inte bry oss så mycket... Haha ellerhur?!!! Räknar och testar med stickor och analyserar kroppen in i minsta detalj.. Haha fast bebis blir det ju ialf när det blir ;)
  • Kynisen
    Tiger grr skrev 2016-07-12 01:17:07 följande:

En till BIM 25:e här. :) men min ÄL var redan förra veckan. Nu återstår bara väntan. Kommer börja testa nästa måndag typ. :D

Kul med ännu en med bim typ samtidigt nu är vi många :)
    Snäckan26 skrev 2016-07-12 09:08:00 följande:

Gud vad jag känner igen det där haha , igår var en sån där jobbig kväll när allt gick fel . Min son tjatade om allt möjligt och vägrade sova när han skulle så när vi skulle ha ensamtid ( den som aldrig räcker till ) så var vi helt slut bägge två och min sambo behövde sova för han går upp 4. Så det blev inget igår och jag var så sur , haha fan alltså . Då kände jag bara jävla skit nu missade vi en dag ... 

Jag har också en 06 och det här blir sambons första  

Haha ja men suck klart en blir sur! Min körde hem sin bror typ halv tolv i söndags så va hemma 12.15 och typ va ska vi mysa i kväll oxå? Ehhh ja det var ju fullt utslag i går och i morse så JA i dag är typ viktigast ( ingen press alls) så han fick faktiskt inte sova, eller han ville ju inte det utan att fått till det innan.... Men shit va trögt de va... Sex å press och as trötta... Ingen hit! Hahaha
  • Kynisen
    Loncelot skrev 2016-07-12 11:11:50 följande:

Prestationsångest är inte o leka med...för oss går det väl relativt jämt, lusten kanske inte är på topp men går gör det ju så länge det går för mannen, för mannen är det ju lite jobbigare då den helst ska vara på topp för att det ska hända något o det är inte allra lättaste i denna verkstadspress, men hoppas det går även ikväll, min man är 1gång i veckan kille så 3dgr på en vecka kan ibland bli svårt så man måste ju helt klart hetta till det...3barn hemma är ju även det en faktor som spelar in när man även jobbar o är trött så är kanske inte alltid bebisverkstaden så populärt även fast vi båda vill så otroligt mycket...

För oss har det gått bra med varje dag i typ 6-8 dagar runt när jag trott äl varit men denna gång blev det en paus dag och sen fullt utslag på äl test så då hade äl tydligen inte vart så då var det bara att köra igen... Stackars karl men men det går ändå ;) de e just att vi vill som gör att det funkar men som tar lite udden av det då det verkligen blur verkstad och inte bara lust. Min äl va nu mellan söndag-måndag och vi fick till det kö,sön och måndag så vi har nog gjort va vi kunnat, skulle ju ändå vilja i kväll oxå bara för att va super safe, fast en eventuell befruktning birde vara över nu ändå så jag ska inte pressa honom.
  • Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-12 13:43:48 följande:

Ja, det är väl bara att hänga med i svängarna :)

Hahaha, ja så säger vi också! Eller rättare sagt min man, jag är mer kontrollfreak än han ;)

Haha samma här ;) men vill ju att det ska bli nu helst för två månader sen liksom. Pang bom direkt. Dumma kropp ;) mina tidigare grav fick så lätt, första oplanerad och P-piller, andragrav planerad på andra försöket, tredje oplanerad på P-piller, även om jag inte är 18 och yber fertil längre utan 31 så trodde jag nog ändå att de skulle gå snabbt. Fast 3 dej försöket är väl ändå inget om en jämför med andra men jag e såååå otålig!!! Haha
  • Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-12 13:43:48 följande:

Ja, det är väl bara att hänga med i svängarna :)

Hahaha, ja så säger vi också! Eller rättare sagt min man, jag är mer kontrollfreak än han ;)

Haha samma här ;) men vill ju att det ska bli nu helst för två månader sen liksom. Pang bom direkt. Dumma kropp ;) mina tidigare grav fick så lätt, första oplanerad och P-piller, andragrav planerad på andra försöket, tredje oplanerad på P-piller, även om jag inte är 18 och yber fertil längre utan 31 så trodde jag nog ändå att de skulle gå snabbt. Fast 3 dej försöket är väl ändå inget om en jämför med andra men jag e såååå otålig!!! Haha
  • Kynisen
    FlikkanM skrev 2016-07-13 11:56:53 följande:

Fick hem testerna nu och jag som kanske skulle vänta kunde ju inte hålla mig. Enbart hållit urin i 1,5 h och fick detta!!! Tro på fasiken att jag är GRAVID trotts de bruna flytningarna jag haft i några dagar! Ses ännu tydligare i verkligheten och med den korta tiden jag hållet mig borde hormonerna finnas där :) nytt test imorgonbitti bara för att :)

Svagt men ändå tydligt!!! Grattis!!!
Svar på tråden Bim Juli 2016