• Kynisen

Bim Juli 2016

Karitziana skrev 2016-07-02 15:02:50 följande:

Tack snälla för peppen! Glad att höra att du är på gång igen med nytt försök. Håller tummarna för dig :)

Tack!!! :) höll mig dessutom kvar i juli tråden då mensen tydligen ville komma i en kortare cykel och denna cykel verkar oxå bli normal lång :)
  • Kynisen

Tror jag har äl typ nu :) haft näääästan fullt utslag på ältesterna (aldrig haft det förut) sen i lördags och har fortfarande (lite skumt dock borde ju avta eller stegra lite till) trådiga flytningar i helgen, våt/hal från fredags och är ff och molat lite till och från, mycket i söndags och i dag gör det nästan ont i den högra. Enligt app baserat på förra cykeln så borde äl va i dag dag13, vi har haft sex varje dag sen i torsdags så på det planet birde vi vara safe ;) å vi kör väl på till torsdag sen åker sambon bort över helgen. Så sen är det bara att hålla tummar att det blev en liten bebis :)

• Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-05 20:45:26 följande:

Här är det dag 15 i menscykeln och idag har jag haft massa känningar både i rygg och äggstockar, vart allmänt påverkad av smärtan. Sekretet är lite lurigt har inte varit tydligt ägglossningssekret utan har varit mer vattnigt vilket det brukar vara vid dagen ägget släpper (men jag har haft det i två dagar nu). Jag har haft lite känningar i äggstockarna sedan i lördags men idag toppade nog allt. I och med att livmodertappen fortfarande känns öppen och mjuk antar jag inte att ägglossning redan har varit. Vi kör väl på sex ikväll igen så borde det finnas alerta spermier kvar ända till på fredag om inte annat vilket blir dag 18 i mencykeln. Då kommer ägglossningen definitivt passerat och så länge spermier funnits tillgängliga har vi gjort det vi kan!

Känns väldigt konstigt att tänka på att i slutet på nästa vecka så är jag på dag 26 av cykeln (på lördagen den 16:nde) och kanske börjar testa som tidigast. Hjälp! Tiden mellan ÄL och BIM lär gå jättesakta när jag väl är där men nu när jag är vid ÄL tider känns det helknasigt med tanken att testa redan nästa helg. Haha! Men nu har jag ju något jag koncentrerar och tänker på i och med ÄL och det är att ta reda på när ÄL sker (kolla sekret och tapp dagligen) och ha frekvent sex. Vi har haft sex varannan dag sedan dag 9 i cykeln och inte ska vi väl ta bort den trenden ikväll.  

Är på dag 13 tror äl är i dag eller i morgon, så vi har ju nästan bim samtidigt :) vi sexar på varje dag sen dag 8 och fortsätter till dag 15 sen åker han bort så hoppas verkligen att äl är i dag som det känns.

Ja tiden mellan äl och bim sniglar ju alltid sjukt sakta. Å sen ska en hålla sig från att börja testa för tidigt ;P

Hur länge har ni försökt? Vi är på försök 3.
  • Kynisen

Nu börjar den enormt låååååånga väntan till BIM...... Nån mer som har bim typ 20/7?

• Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-07 11:02:59 följande:
    Japp här är en! FlörtDrömmer BIM 20/7 precis som du. Känns roligt när man sitter och räknar ÄL+2, haha, ja det här kommer ta ett tag. Tungan ute
    haha ja och hur ska en låta bli att känna efter efter symtom på grav.....Tungan ute håller tummarna för oss Glad tänker du vänta in bim eller testa innan? jag tror jag ska försöka vänta denna gång för att inte bli så besviken varje negtest. men det beror ju på ifall en får jätte tydliga symptom. men förrförra cykeln var jag hundra på att jag va gravid hade så mycket och tydliga symptom men icke. tycker i dag att det tynger trycker ite nere i livmodern men tror bara jag vill känna liksomFlört  så jag vet inte hur jag gör nu. hur tänker du?
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-07 12:57:20 följande:
    Hehe försöker verkligen att vare sig tänka eller känna allt för mycket just nu. Jag var också helt stensäker att jag var gravid förra cykeln! Så den här gången spelar det ingen roll hur jag mår för jag hade verkligen alla möjliga symtom och känningar jag aldrig haft innan mensen den gången. Så även om jag ligger och spyr innan BIM så kommer jag tro att kroppen har väl fått någon knäpp denna cykel också. Hahaha! XD

Jag testade också mycket och tidigt förra cykeln och mådde väldigt dåligt av det då det blev negativt hela tiden. Den här cykeln har jag lovat mig själv att vänta till dag 26 i menscykeln. Så det kommer bli innan BIM men lite mer "lagom" innan BIM därefter testar jag på dag 28 och dag 30 (=BIM) om inte mensen dykt upp. Har inget plus dykt upp på BIM så är det bara att invänta mensen så att säga. På så vis så har jag liksom en begränsning för mig själv så det inte eskalerar iväg som sist. Dag 26 är ÄL+11 för mig så det blir 4 dagar innan BIM. Det är lite närmare åtminstone! Bara 9 dagar kvar nu, haha. ;)
    Låter som en sund plan för att inte testa ihjäl sig, som att det skulle bli plus bara för en testar och testar och stirrar och stirrar på den där nedrans stickan..haha 
    jag tror jag hade äl i tisdags älstickorna har vart starka men inte riktigt fullt utslag nån gång i sen i fredags och är fortfarande det, men flytningar och värk tyder på att det va i tisdags och så tydligt har det inte vart dom två cykler innan denna efter jag tog ut spiralen så börjar undra om jag ens hade äl dom två månaderna. , jag ska inte köpa hem nåt test fören på Bim om inte mensen dykt upp är tanken... hehe men det är ju super svårt. Med mina tidigare greviditeter har jag nog testat när mensen inte kommit när den skulle. två oplanerade och en planerad, då testade vi en gång själva och sen tog jag ett CB äl test hade nog bara sex en gång och blev gravid. nu håller vi på som kaniner hahahaha för att pricka in. är 11 år äldre än den gången så det spelar nog in en del. varit sjuk och tagit mycket mediciner som säkert oxå påverkar neg. äter inget sen vi bestämde oss för bebis så inget som ska kunna påverka en bebis men kanske gjort att äl uteblivit. men det är så frustrerande att det inte tar sig direkt som det gjort tidigare ändå. är en otålig person och vill att allt ska ske direkt när jag bestämt mig för något..hahaha  
    men nu ska jag fokusera på andra saker inte tänka på bebis eller så... haha går jätte bra, igår tvättade jag tyg på vagnar som blivit smutsiga i flytt och i garaget och ställt in dom i trädgårdsboden ist...hahaha har liksom sparat på dom... barnen är 12,10 och 7 år.... sen kollar jag blocket tup i ett för att se om nån bra vagn eller nåt dyker upp.... hopplös!! sambon bara skrattar åt mig men tycker mina barnvagns planer och sånt blir toppen. Så skönt att ha en engagerad sambo att diskutera med. pappan till mina tidigare tre ja han... kan nog säga att jag var ensamstående i ett förhållande. Men nu har jag träffat mannen i mitt liv och allt är såså perfekt, bara liten bebis som fattas :) åj va jag babblar.... behövde nog prata av mig lite i väntan p BIM ;)
    Är din sambo/man engagerad i allt runt i kring?
  • Kynisen
    dstrl skrev 2016-07-07 14:21:03 följande:
    Jag hoppar in här :) Har enligt NC bim den 21:e - det är ju en hel evighet dit...
    Ja visst är det!!! kommer ju bli gråhåriga innan vi är framme på bim ;)
  • Kynisen
    dstrl skrev 2016-07-07 14:36:04 följande:

Ja verkligen. Tur man har en vild 1-åring som får tiden att gå ;P

Ja de e tur det :) jag har tre vildingar som behöver sysselsättas lite på sommarlovet så dagarna kommer nog rulla på ändå ;)
  • Kynisen

Det låter klokt att vänta till BIM! Jag plussade på dag 28 i cykeln med båda barnen, en graviditet emellan där som slutade i ett tidigt missfall plussade jag sent på BIM+4 tror jag, vilket förklarade säkerligen sitt också. Jag vet att jag försökte testa med vanliga test på dag 26 i cykeln med då har jag fått negativt så jag tar det med en nypa salt om det är negativt på dag 26 ändå! Har ju inte plussat då tidigare men har alltid haft riktigt tydliga plus på dag 28! Vilket ändå säger en del om hur mycket HCG nivåerna kan öka på bara ett par dagar och ändra om det där negativa testet till ett positivt! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det är en graviditet på G! Åh! Håller tummarna även för dig!

Jag älskar att fundera och planera sådant även om en bebis inte ens finns i magen än, haha! Det är så mysigt att fundera, tänka och planera. Rent allmänt då utan att tänka på just när det blir men saker man skulle vilja fixa till eller köpa till är ju jättekul att pilla med. Så att ha sådant som projekt är väl bara bra om det hjälper en att få tankarna på annat än BIM! Vad skönt att du har en så stöttande partner! Jag har också lyckan att ha en sådan vid min sida. Vi pratar en del, han vet vart jag är i cykeln osv, sedan är jag väl den som pratar och har mest funderingar kring hur saker kommer bli, drömmer om när det kommer bli och hur det kommer vara med ett barn till. Jag tror dock att dessa tankar upptar mer av min tid än partnerns för att

1. Allt händer i min kropp just nu och jag är den otåliga.

2. Jag älskar allt som har med att bli med barn, graviditet, förlossning och amning att göra.

Men han är en fin, väldigt närvarande pappa och partner som finns där att luta sig mot och som längtat längre än mig på ett barn till.

[/quote]

Då har vi båda lyckats hitta varsin riktig goding till man, som en kan luta sig mot och stöttar och finns där i vått och torrt :)

Haha jag e oxå den otåliga :) å jag älskar att vara gravid och amma och ha bebis överhuvudtaget är det bästa som finns <3 har ju en 12 åring tjej med adhd, utåtagerande och förpubertal och haft två väldigt jobbiga år med skola och sin pappa.... Börjar ordna sig lite nu som tur är. Det är väldigt tufft och tar på krafterna men alla tre barnen tjatar om ett lilla syskon så det känns ändå så bra och rätt trots allt jobbiga.

Så här är vi 5 som lääängtar fast barnen vet ju inte att vi försöker så klart :)

• Kynisen
    Monsan skrev 2016-07-07 21:28:19 följande:

Maximal stegring på monitorn imorse och sambon är inte sugen på mys ikväll.. Får helt enkelt hoppas på att gårkvällens mys räcker.. :/

Nä fy va jobbigt!!! Sugen och sugen vill en ha bebis får en ligga i lite ;) vi va inte så sugna i går heller men suget efter bebis är så starkt så vi fick till det ändå.

Du får förföra honom på bästa sättet så kanske han ändrar sig!

Lycko kram!
Svar på tråden Bim Juli 2016