Bim Juli 2016
Tack snälla för peppen! Glad att höra att du är på gång igen med nytt försök. Håller tummarna för dig :)
Tack snälla för peppen! Glad att höra att du är på gång igen med nytt försök. Håller tummarna för dig :)
Tror jag har äl typ nu :) haft näääästan fullt utslag på ältesterna (aldrig haft det förut) sen i lördags och har fortfarande (lite skumt dock borde ju avta eller stegra lite till) trådiga flytningar i helgen, våt/hal från fredags och är ff och molat lite till och från, mycket i söndags och i dag gör det nästan ont i den högra. Enligt app baserat på förra cykeln så borde äl va i dag dag13, vi har haft sex varje dag sen i torsdags så på det planet birde vi vara safe ;) å vi kör väl på till torsdag sen åker sambon bort över helgen. Så sen är det bara att hålla tummar att det blev en liten bebis :)
Här är det dag 15 i menscykeln och idag har jag haft massa känningar både i rygg och äggstockar, vart allmänt påverkad av smärtan. Sekretet är lite lurigt har inte varit tydligt ägglossningssekret utan har varit mer vattnigt vilket det brukar vara vid dagen ägget släpper (men jag har haft det i två dagar nu). Jag har haft lite känningar i äggstockarna sedan i lördags men idag toppade nog allt. I och med att livmodertappen fortfarande känns öppen och mjuk antar jag inte att ägglossning redan har varit. Vi kör väl på sex ikväll igen så borde det finnas alerta spermier kvar ända till på fredag om inte annat vilket blir dag 18 i mencykeln. Då kommer ägglossningen definitivt passerat och så länge spermier funnits tillgängliga har vi gjort det vi kan!
Känns väldigt konstigt att tänka på att i slutet på nästa vecka så är jag på dag 26 av cykeln (på lördagen den 16:nde) och kanske börjar testa som tidigast. Hjälp! Tiden mellan ÄL och BIM lär gå jättesakta när jag väl är där men nu när jag är vid ÄL tider känns det helknasigt med tanken att testa redan nästa helg. Haha! Men nu har jag ju något jag koncentrerar och tänker på i och med ÄL och det är att ta reda på när ÄL sker (kolla sekret och tapp dagligen) och ha frekvent sex. Vi har haft sex varannan dag sedan dag 9 i cykeln och inte ska vi väl ta bort den trenden ikväll.
Nu börjar den enormt låååååånga väntan till BIM...... Nån mer som har bim typ 20/7?
Ja verkligen. Tur man har en vild 1-åring som får tiden att gå ;P
Det låter klokt att vänta till BIM! Jag plussade på dag 28 i cykeln med båda barnen, en graviditet emellan där som slutade i ett tidigt missfall plussade jag sent på BIM+4 tror jag, vilket förklarade säkerligen sitt också. Jag vet att jag försökte testa med vanliga test på dag 26 i cykeln med då har jag fått negativt så jag tar det med en nypa salt om det är negativt på dag 26 ändå! Har ju inte plussat då tidigare men har alltid haft riktigt tydliga plus på dag 28! Vilket ändå säger en del om hur mycket HCG nivåerna kan öka på bara ett par dagar och ändra om det där negativa testet till ett positivt! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det är en graviditet på G! Åh! Håller tummarna även för dig!
Jag älskar att fundera och planera sådant även om en bebis inte ens finns i magen än, haha! Det är så mysigt att fundera, tänka och planera. Rent allmänt då utan att tänka på just när det blir men saker man skulle vilja fixa till eller köpa till är ju jättekul att pilla med. Så att ha sådant som projekt är väl bara bra om det hjälper en att få tankarna på annat än BIM! Vad skönt att du har en så stöttande partner! Jag har också lyckan att ha en sådan vid min sida. Vi pratar en del, han vet vart jag är i cykeln osv, sedan är jag väl den som pratar och har mest funderingar kring hur saker kommer bli, drömmer om när det kommer bli och hur det kommer vara med ett barn till. Jag tror dock att dessa tankar upptar mer av min tid än partnerns för att
1. Allt händer i min kropp just nu och jag är den otåliga.
2. Jag älskar allt som har med att bli med barn, graviditet, förlossning och amning att göra.
Men han är en fin, väldigt närvarande pappa och partner som finns där att luta sig mot och som längtat längre än mig på ett barn till.
[/quote]
Då har vi båda lyckats hitta varsin riktig goding till man, som en kan luta sig mot och stöttar och finns där i vått och torrt :)
Haha jag e oxå den otåliga :) å jag älskar att vara gravid och amma och ha bebis överhuvudtaget är det bästa som finns <3 har ju en 12 åring tjej med adhd, utåtagerande och förpubertal och haft två väldigt jobbiga år med skola och sin pappa.... Börjar ordna sig lite nu som tur är. Det är väldigt tufft och tar på krafterna men alla tre barnen tjatar om ett lilla syskon så det känns ändå så bra och rätt trots allt jobbiga.
Så här är vi 5 som lääängtar fast barnen vet ju inte att vi försöker så klart :)
Maximal stegring på monitorn imorse och sambon är inte sugen på mys ikväll.. Får helt enkelt hoppas på att gårkvällens mys räcker.. :/