• Kynisen

Bim Juli 2016

Mammaresan skrev 2016-07-07 22:30:06 följande:

Låter som två tuffa år för både er och 12 åringen! Men skönt att det börjar ordna sig i alla fall. Det är svårt nog runt den åldern med allt som händer i både kroppen men också mentalt och i skolan.

Åh, då är du som jag då! Hahaha. Graviditeten åh det är bland det bästa som finns! Även om jag har haft symtom lite här och var under mina graviditeter har jag rent mentalt aldrig mått så bra som när jag varit gravid. Och ja amning är en passion precis som att föda barn, skulle kunna föda en hel hög. Hahaha! Ja, det är ganska kul när vi pratat om att skaffa en till bebis till familjen, snart 5 åringen vill gärna att vi ska skaffa en bebis. Väldigt gulligt! Minstingen är helt galen i bebisar och vill trösta varje en hon ser och bli väldigt upprörd att inte folk stannar så hon kan ta hand om bebisen, haha. Fast hon fyller 2 år så hon förstår ju inte alls vad det skulle innebära med en bebis i familjen. 5 åringen har nog lite bättre koll då han varit med om när lillasyster föddes och hennes bebistid. Men inför en kommande bebis så kan han visa ett helt annat intresse än vad han kunde när han var strax under 3 år när lillasyster kom. Det skulle vara väldigt fint att se!

Va gravid och amma är fantastiskt, men föda... Mina två första förlossningar va hemska, men trots det blev det en till och då gick det bra, skönt att ha den närmast i minnet ialf. Men hon är 7,5år nu och hinner bli 8 innan en ev. bebis kommer.

Men å va gulliga barn du har, hoppas dom kommer älska att få bebis :)

Min äldsta var 2 år och 4 dagar när lillebror kom. Hon va säkert snäll med honom ibland men i mitt minne mest små dum, (hon har svårt med empatin) men när lillasyster kom 2,5 år senare var hon snällare förstod ju mer då.

Åhh va det är långt till bim... Å symptomen börjar redan... Livmodern tynger/trycker och sticker lite.... Växtvärk!?! Hoppas hoppas det är på riktigt denna gången :) den gjorde det förrförra gången men om det nu vart ett befruktat ägg då så fäste det aldrig. Men livmodern skall ju tydligen sätta igång å växa så fort befruktning skett så omöjligt är det inte. Så snälla lilla morula fastna denna gången tack :)
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-08 19:25:09 följande:

Vad jobbigt att du har sådana upplevelser bakom dig. De där minnena sätter sig verkligen tyvärr... speciellt om de skapat traumatiserande känslor kring det hela. Första barnet födde jag på sjukhuset och det var verkligen allt annat än en dröm den förlossningen. Det finns dem som varit med om värre men det spelar egentligen inte sån stor roll för jag kom ur den förlossningen med en känsla av en sådan maktlöshet. Fy! Jag var faktiskt osäker på om jag ville ha fler barn efter den förlossningen och då p.g.a. självaste förlossningen.. Sjukhuset var inte min plats att föda barn på och den miljön nä.. det var inget för mig! Så nästa barn så tog jag mod till mig och efter mycket kunskap visste jag att jag ville föda mitt andra barn hemma. Det var den mest fantastiska upplevelse jag någonsin upplevt. Vilken känsla! Jag kunde seriöst säga 30 minuter efter förlossningen att jag kunde köra en omgång till! Förlossningarna var som natt och dag. Så ja, en förlossning som den sista jag hade var verkligen en drömförlossning utan dess like och den hade jag inte haft några problem att återuppleva ett par gånger åtminstone.

Kul att du har lite symtom. Här känner jag ingenting alls. Förutom att jag känner mig sjukt deppig! Likadant kände jag mig på ägglossningsdagen dock och jag tror inte det är relaterat till någon befruktning. Har haft några sådana dagar denna vecka tyvärr. Men har den gamla boken "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson (från 1995) och där står det ju hur hela grejen går till från strax innan befruktning och tills barnet är fött. Just nu kollar jag in extra noga ungefär i vilket stadium ägget/spermien bör vara i. Imorgon är det ju ÄL+4 så då borde ägget ha vandrat ner till livmodern och lämnat äggledaren. De flesta ägg stannar runt 3 dygn efter befruktningen i äggledaren för att det 4:e dygnet tas sig igenom den trånga äggledarpassagen och så fort ringmuskeln vid äggledaren slappnar av passa på att slinka förbi in i livmodern. Hehe, det är faktiskt spännande att läsa och följa. Det är någonting jag kan uppehålla mig med denna cykel åtminstone, alltid nått.

Ja tyvärr gör ju obehagliga saker det, föda hemma wow av modiga ni är!!! Det törs jag inte men kan tänja mig att det är grymt häftigt!! Jag tänker nog ialf byta sjukhus känner jag starkt. Fick inte det för exet, han ansåg att det minsann dög, han va ju född där. Suck!!!

Åååå den boken ska jag oxå skaffa dels för min och sambons skull men mest för barnen, dom vet ju liksom hur ett barn blir till och då kan den boken va riktigt cool att titta i. Nu är snart denna dag över och en dag närmare bim ;) hihi

Hur brukar du må sen efter plus? Mår du mycket illa och så i början? Det har jag gjort från v.6
  • Kynisen

Men nu blir jag helt förvirrad på min kropp ... Allt med flytningar och molande värk tydde på äl i tisdags, hade dock likadant typ från fredag-onsdag och äl stickorna gav starkt utslag inte riktigt fullt men har typ bara fått blängt förut. Igår och idag har det tryckt spänt i livmodern och jag hoppades på att det blev ett befruktat ägg som nu livmodern förbereder sig på att ta emot. Tog på kul ett äl test hade bara hållt mig 30 minuter.. Pang fullt utslag!!! Vad nu??? Hade jag inte äl i början på veckan? Eller hade jag tidigare och det ger utslag på graviditet? Eller har inte äl vart ännu? Snurrigt värre!!! Va tror ni? Jag är på dag 16 i cykeln förra cykeln var 28dagar, cykeln innan på 36. Kan ju va en 36a igen och äl på dag 17-18 då. Men är ju typ torr... Va detta med bebisverkstad är snurrigt.. Hahaha

• Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-08 21:42:00 följande:

Men shit vilket sätt att resonera av ditt ex... Kolla absolut upp andra alternativ för kommande graviditet och förlossning! Så länge det gör att det känns bättre och tryggare.

Snart 5 åringen älskar verkligen den boken, haha. Tycker det är jättekul att titta i den! Så tycker absolut att du ska skaffa den. Det exemplaret jag har är från biblioteket men funderar på att faktiskt köpa den också då den var så bra.

Men åh så spännande! Ha så roligt ikväll då. Vad skönt att ägglossningen kom igång så snart för dig också.

Ja nej han e inte riktigt klok den karln!

Ja det ska jag absolut göra. Ska prata med min Bm om det då det blir ett annat län och landsting men det ska inte va nå problem min storasyster valde det sjukhuset så det går nog bra.

Ja det är en sån där bok en nog vill ha faktiskt :)
  • Kynisen

Rätt säker på att det tydligen var en lång cykel denna gång då jag nu testat positivt på äl test i går kväll och hela dagen i dag, vi som trodde det va i början av veckan pga alla flytningar och ont... Men men är super glad för det starka utslaget då tidigare månader inte vart ett dyft, så nu laddar vi om och startar bebisverkstaden i kväll igen och några dagar framåt... Sen får vi börja vänta.. Igen!!! Suck ännu längre till bim än va vi trodde...

• Kynisen

Stort grattis Copycat och Devilsdaughter till era plus!! Häftigt!!! Lycka till!!!

• Kynisen
    SamsonS skrev 2016-07-09 20:27:16 följande:

Enda sen vi började försöka har jag funderat på den. Har en liten fundering på om man ska sätta in en ensam bulle i ugnen och bara sätta på lampan, säga åt mannen att han väl kan vara snäll och stänga av ugnen och ta ut det som är i :P

Det har jag oxå funderat på... Men sen hitta jag bodys i hanns favorit fotbollslag så köpte dom och ska slå in i present :)
  • Kynisen

Asså detta eviga väntande... Först väntar en på att mensen ska ta slut, sen väntar en på att det ska bli "rätt" dag att börja testa äl stickor, sen väntar en på ett posetivt äl test och analyserar varenda grej kroppen gör, när det starka sträcket ääääntlugen dyker upp ja då var det dax att vänta på att det ska sluta vara posetivt och ägget släpper, och under tiden försöker en få till det i sängkammaren så många gånger det bara går, sen ser en äntligen att testet är neg igen och vi tar ett par extra dagar med mys bara flr att va safe..... Sen väntar vi ihjäl oss på att bim ska komma..och över analyserar allt kroppen gör känner efter i varje mm av magen och den nedre regionen.. Vänta vänta vänta vänta.....hahaha å jag som är så dålig på å vänta ;) nån mer?? ;)

• Kynisen
    Skyrocket skrev 2016-07-11 17:54:51 följande:

Precis så är det! Jag är dessutom extremt otålig så det är inte min starka sida att vänta...

Nej en blir ju smått knäpp på allt väntande :)
  • Kynisen
    Julie92 skrev 2016-07-11 19:57:23 följande:

Hejsan hoppar in här! Bim 25-27 juli, första försöket nu:) är det någon som har ungefär samtidigt som mig?:)

Snäckan26 skrev 2016-07-11 20:15:21 följande:

Hej jag har runt den 25 så nu jäklar får vi ligga i haha 

Japp har oxå bim 25-27... Haha ja så sängkläderna ryker ;P hahaha
Svar på tråden Bim Juli 2016