Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Svansjön skrev 2016-09-23 11:04:03 följande:

Haha, bara inse att vi börjar bli gamla och inte hänger med längre. Nä jag får nog börja köra bomben i badhuset och jaga Pokémon för att testa hur det är att vara ungdom! :)

Haha. Ja, det vore nåt. ;)
  • Gamlamamman
    Svansjön skrev 2016-09-25 22:11:06 följande:

Idag var jag ute med sonen på en lång barnvagnspromenad. Efter ca 4,5km får jag enorma sammandragningar (tror jag det var) och stickningar i fogarna. Var tvungen och stanna för jag kunde inte ens gå. Tog mig hemåt väldigt sakta, första kilometern gick jag och stannade om vartannat. Sen började det släppa och sista biten gick helt okej, totalt 7,5 km. På eftermiddagen har jag lönt mig okej men haft mer värk i fogarna. Nu på kvällen kom jag på att jag har inte känt sparkar på hela dagen. Brukar alltid få mycket sparkar på kvällen, har inte känt något alls nu. Börjar bli orolig, någon som varit med om liknande?

Försök att inte oroa dig även fast det är svårt. Först e v 26 ska man känna av bebisen varje dag. Jag brukar trösta mig med det när jag oroar mig för lite rörelser. Dvs ganska ofta. :)
  • Gamlamamman
    Svansjön skrev 2016-09-26 13:24:07 följande:

Tack hörni! Ja man oroar sig ju för allt och jag har ju otroligt svårt att anpassa livet efter graviditeten :/

Kom på i natt att jag har ju en doppler så jag blev tvungen att lyssna efter hjärtat. Och det tickade på fint i magen.

Skönt då slapp man ringa in till KK och få stämpeln orolig mamma :)

Vad härligt! :)
  • Gamlamamman
    Ilse79 skrev 2016-09-26 16:42:03 följande:

Hej! Hade RUL idag och det var en pers! Hon hittade inte alla tre blodkärl till hjärtat och satt tyst och koncentrerade sig i typ tio minuter! Jag slutade typ att leva. Det kändes som en evighet! Sen rörde bebisen på sig och då fick hon en bättre bild och kunde se kärlen trots allt. Bad en kollega kolla för säkerhets skull och hon såg allt på en gång och sa att allt såg jättebra ut. Pew!

Men det blev ju tydligt hur mycket man redan känner för den där lilla. Som blir vårt tredje barn, och vår tredje dotter! Bf 22/2

Vilken tur att det gick bra!

Vårt rul är imorgon och jag är så nervös och samtidigt förväntansfull. Hoppas så att allt ser bra ut.

Ja, man har ju ett enormt band "redan".
  • Gamlamamman
    jesssicahansen skrev 2016-09-26 17:17:24 följande:

Jag har 8 dagar kvar, längtan är enorm :)

Förstår precis!

Bara imorgon känns som rn evighet. Haha.
  • Gamlamamman
    Cecilia13 skrev 2016-09-27 19:22:43 följande:

Igår var vi på rul! Tydligen kan man vara för kissnödig vid ultraljudet, blåsan var jättestor och bäbis låg hopkrupen i ena hörnet, bm blev nästan chockad och jag var tvungen att gå och kissa efter halva undersökningen så att hon skulle se bättre ;) Det var en riktigt grundlig undersökning där bm gick igenom allt från topp till tå. Känns så bra att allt såg ut som det skulle! Bf 22 februari :)

Haha. Vad roligt. :) Och vad skönt att allt såg bra ut.

Vi hade rul idag! Allt såg fint ut och det ser ut att bli en liten tjej. Bf 18/2.

Så mysigt!
  • Gamlamamman
    Applerose skrev 2016-09-28 11:10:07 följande:

Vi var också på RUL igår, en pigg och livlig krabat som absolut inte ville vara stilla. Känns helt underbart. Bf 22/2 och så svårt att ta in vad som händer då det är första gången :)

Härligt!

För mig är det ju tredje gången men jag är helt amazed av denna graviditet o att detta fungerar är ju ett mirakel! Tänkte aldrig på det sättet med mina äldre barn. Otroligt häftigt. :)
  • Gamlamamman
    Svansjön skrev 2016-09-28 12:51:11 följande:

Håller med. Men jag tycker man oroar sig mer denna graviditet. Som att jag haft turen att få ett friskt barn och man inser vad mycket kroppen ska göra för att allt ska gå rätt. Ändå föds de flesta barn friska, helt fantastiskt!

Exakt. Det går ju dessvärre åt andra hållet också. Inför kub ul var jag tvungen att koncentrera mig för att inte börja störttjuta i väntrummet. Var så galet nervös. :)

Man oroar ju sig konstant nu fast bara olika grader o över olika saker. Väldigt svårt att släppa o bara njuta fullt ut.

Fast det är väl just det att man är så medveten om allt som kan gå fel. Men jag njuter definitivt till största del. Kommer inte låta oron vinna. :)
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-30 06:32:42 följande:

Usch vilka mardrömmar jag drömmer ibland! I natt drömde jag att jag låg i sängen och råkade klämma sönder bebisens huvud inne i magen. Vaknade med ett ryck! Det var omöjligt att somna om sedan, trots att den lille buffade för fullt..

Men usch! Så obehagligt. Förstår att det blir svårt att somna om då...

Själv måste jag upp o kissa varje natt o har jättesvårt att somna om efter det.
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2016-09-30 17:11:20 följande:

Äntligen är arbetsveckan slut!

Efter att ha varit sjukskriven sedan maj så gråter typ hela min kropp efter 7,5 timmar om dagen i stålhättor på hårda betonggolv (som har förstärkningsmassa för att tåla slitage från truckar) fötter, knän och rygg vill bara säga upp sig. Det hugger av foglossningar i vänster höft för nästan varje steg jag tar (dock med varierande styrka tack och lov) och jag är helt slut.

Ha en.riktigt trevlig helg allihop! Själv tänker jag ligga på soffan under en katt eller två så mycket jag bara kan.

Men din stackare!

Hoppas du får vila ut i helgen iaf.
Svar på tråden BF Februari 2017