Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Svansjön skrev 2016-10-26 17:18:11 följande:

Ja du har helt rätt! Läste ni om hon som sipprat fostervatten i flera veckor och vården inte tog henne på allvar. När förlossningen drog igång hade barnet dött. Så sorgligt!

Så när man tänker så så får de väl anse mig som gnällig... mitt barn går först!

Mardröm! Fy så hemskt.
  • Gamlamamman
    Svansjön skrev 2016-10-27 00:32:08 följande:

Jag tror det märks tydligt. Mycket vattnigare än en flytning. BM trodde hon hade flytningar bara. Hon bad om extra UL men fick inget. Barnet hade sparkat som en tok på slutet, förmodligen för det fick väl syrebrist. Var bara någon månad sen. Jätte hemskt och sorgligt!

Hörde nyss på radion att socialstyrelsen tagit beslut om att BM ska ge extra UL och liknande för att säkerställa barnets hälsa. Man vill undvika än fler dödfödda barn i slutet av graviditeten. Ett steg i rätt riktning, annars hör man bara att de lägger ner BB på olika orter, för få och stressigt för BM på förlossningen och annat negativt.

Så fruktansvärt. Stackars människa. Blir så ledsen när jag hör sånt och det gör ju inte direkt att man blir mindre nojjig själv.

Bra med ett till ul.
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-10-28 17:54:40 följande:

Ovanför streckade kurvan är ju helt normalt! Jag ligger mellan kurvan och övre streckade, och jag tycker min mage är gigantisk! Så har jag gått upp 5 kg sedan inskrivningen också. Känns som massor, bm säger det är normalt och är nöjd så då är jag nöjd ;)

Har ingen våg hemma så vägde mig för att jag ville veta själv förra gången hos bm o då var det fyra kilo upp. Gissar på minst 2 kilo till på nästa besök den 11/11. Förmodligen mer. Hehe.

Känns verkligen som att jag blir större överlag o fettlagrar eller vad man nu gör. Bröst o ben växer mest. O magen förstås. :) Jag har inga cravings alls utan äter ungefär precis lika som innan graviditeten. Typ.
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-10-31 11:25:42 följande:

Har ni blivit erbjudna influensavaccin och hur tänker ni runt det..?

Nix!

Ska man bli det som gravid el vanlig människa? ;)
  • Gamlamamman
    Applerose skrev 2016-11-03 08:20:32 följande:

Har läst någonstans om intyg om graviditet som ska skickad in till försäkringskassan. Är det något man får be om själv eller någon av er som vet hur det funkar? *förvirrad av allt nytt*

Ha en fin dag tjejer! :)

Det är moderskapsintyget du menar. :)

Det får du av din bm och ska skickas in till fk.

Kolla m bm nästa gång du går dit om hon inte hinner ta upp det först.

Inte lätt om det är första gången. Är tredje för mig men elva år sen sist så jag har typ noll koll jag med. Haha.
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-11-05 07:24:25 följande:

Någon mer än jag som har extremt mycket halsbränna när ni ligger på höger sida men inte alls lika farligt om ni ligger på vänster? Undra hur det kan vara sån skillnad..

Är tack o lov förskonad från halsbränna men jag har däremot hört att blodgenomströmningen el liknande ska vara bättre om man ligger på vänster sida så det kanske har nåt med det att göra? Har givetvis absolut inga vetenskapliga bevis för detta o har inte ens googlat. Haha.
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-11-05 10:37:12 följande:

Googla inte! Jag råkade göra det för jag tänkte att det ju är en oskyldig googling, hehe, men tydligen kan det vara rent av farligt att sova på höger sida när man är gravid! Om man nu ska tro den första länken jag klickade på (varför finns ens Google när man är gravid?!) Det hade med genomströmningen att göra som du skrev och den kan tydligen påverkas väldigt negativt om man ligger på höger sida, enligt den här studien var det anledningen till att många barn dog i magen efter v 28! Så, nu ska jag återgå till mitt googleförbud, haha ;)

Hahaha. Ja. Bäst att låta bli ibland. Men man får ta det med en nypa salt i vanlig ordning. ;)
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-11-05 12:15:39 följande:

Haha jaa det går åt mycket salt ibland ;)

Har ju blivit några paket genom graviditeten. Hahaha.
  • Gamlamamman
    jesssicahansen skrev 2016-11-08 18:28:43 följande:

Har varit helt okej sen kl 12 idag, fått behålla allt jag druckit. Åt nyss en rostad macka och lite te så får se hur det påverkar magen :)

Får se om äldsta dottern klarar sig eller om jag får en till att ta hand om:)

Krya på er!
  • Gamlamamman
    jesssicahansen skrev 2016-11-10 09:41:12 följande:

Jag o maken har tittat och funderat på barnvagn, har känt på en Crescent comfort inne på affär och fastnat för en sån. Har nu turen att ha hittat en begagnad på blocket från -15/16 som jag fick ner priset på till 1600kr (nypris billigast runt 5000)

Visst är det ett klipp om vagnen ser bra ut i verkligheten och allt funkar? Beräknad 1 mars så har inte bråttom egentligen men just priset :)

Det är väl jättebra. :)

Vi var också inne på att köpa en begagnad först men det blev en ny iaf av olika anledningar. Vi har köpt en Emmaljunga Super Viking som vi får i januari. :)
Svar på tråden BF Februari 2017