Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Grattis! Så skönt!

Vi gjorde också kub idag som gick bra. :)

Ska försöka njuta nu. :)

MammanAngelica skrev 2016-08-10 16:11:38 följande:

Tack snälla! :) känns jättebra och sambon var så glad, hans första ul och jag tror han verkligen förstod nu. Knappt så en annan fattar haha

• Gamlamamman

Stenkoll skulle jag också säga att du har. :)

Tack för tipset! Ska kolla det. Tycker dock det är svårt att få grepp om vagnarna genom att se dem på bild. Vill klämma o känna. :)

Får ta mig till en barnvagnsaffär då. Tips om bra sådana tas tacksamt emot. :)

stor grön drake skrev 2016-08-10 13:06:07 följande:

Emmaljunga Viking är jätteliten, sen finns det en ny som heter typ nxt90 eller så som också är ganska liten.

Jag skulle tipsa dig att läsa på barnvagnsbloggen eller allt om barnvagnar, båda är riktigt stora barnvagnsbloggar. Elin som har AOB har även byggt en vagn-sök-sida som hon länkar till där. Då kan man fylla i alla sina krav och så får man upp de vagnar som klarar dem

• Gamlamamman

Välkommen!

Så ledsen att höra om din dotter. :(

Önskar dig all lycka med denna graviditet.

HKC skrev 2016-08-10 17:57:32 följande:

Hej!

Jag är ny här, bf 26 februari men har inte gjort ul än så det kanske flyttas till mars.... Väntar mitt tredje barn, har sedan tidigare tvillingflickor födda september -14, min ena dotter dog när de var nästan fyra månader pga omogna lungor pga tidigt född och extremt tillväxthämad, så kommer of ha en psykisk jobbig graviditet denna gång om det nu finns nån därinne.

Jag skulle gärna gå med i fbgrupp om det finns någon hemlig? Jag vill inte att det ska synas än på fb då vi inte har berättat förutom för våra närmaste ännu.

• Gamlamamman

Och välkommen alla nya!

Vad många vi är nu. :)

Har de flesta gått över till fb eller finns det ni som bara hänger här än så länge?

• Gamlamamman

Åh fy din stackare!

Hoppas du kryar på dig snart.

stor grön drake skrev 2016-08-13 18:16:54 följande:

Välkomna alla nya!

Jag har migrän hade igår med. Gynakuten har godkänt min medicin efter att jag i början av graviditeten måste uppsöka vårdjouren för mitt huvud gick i bitar, jag hade så ont att jag inte kunde sova, och somnade jag så vaknade jag med lika illa fortfarande. Dagens, eller egentligen gårdagens, anfall är synnerligen envist. Jag gillar eg inte att ta min medicin, men alternativet som Gynakuten skrev ut var panacod och det vill jag verkligen inte ta

• Gamlamamman

Jag kommer att vara i 19+3 på rul. Tyckte att det kändes sent så jag var tvungen att ringa o dubbelkolla. Men det var helt ok. :)

halfmoon skrev 2016-08-16 11:53:53 följande:

Tycker också tiden går långsamt. Är i v 15+5 nu och imorgon är det tre hela, långa, dryga veckor kvar till RUL. Önskar jag fått en tidigare tid, känns sent med 18+6. Lång tid att gå och noja! :)

Längtar med till hösten när man kommit lite längre och börjat få större mage! :)

• Gamlamamman

Välkommen!

Haha. Ja, det får man ju hoppas.

Vilken vecka är du i nu? Är du illamående så brukar det i regel försvinna sinom tid. :)

Corvina skrev 2016-08-17 02:37:50 följande:

Hej!

Hoppas man får vara med här :)

Väntar första barnet den 27/2, är 30 år gammal och bor med sambo och hund.

Än så länge är jag inte särskilt imponerad av att vara gravid. Ska man må såhär så hoppas jag att bebisen är riktigt riktigt söt och snäll när den kommer 

• Gamlamamman

Bättre sent än aldrig! Hehe. :)

Corvina skrev 2016-08-17 12:05:26 följande:

Tack :)

Är i vecka 13 nu och mitt illamående nådde nya höjder för några dagar sedan. Vi får se när det släpper, om det släpper. Senast i mars!

• Gamlamamman

Ingen aning! Har ingen våg hemma så vi får se när vi ska till bm nästa gång. Skulle tippa på ca 2 kilo men då gissar jag att det förmosligen äe minst fem. Haha.

Svansjön skrev 2016-08-19 10:43:09 följande:

Hur ligger ni i vikt i förhållande till när graviditeten startade?

Någon som fått foglossning? Jag tror jag börjar få det. Känns som en låsning vänster om svanskotan och så strålar det i ryggen och vänstra ljumsken :(

Svar på tråden BF Februari 2017