Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Blåiris skrev 2016-06-29 09:31:38 följande:

Då inträffade det jag befarade. Var på vul igår, v 8 (7+0) man såg hinnsäck och ett foster/embryo som var för litet R/T till den v jag borde vara i. Inga säkra hjärtlju/slag. Finns 2 tänkbara anledningar- 1) missfall på G, 2) att det fäst in senare än förväntat och därför "ligger efter". Är ju en ivf graviditet så beräkningarna är rätt exakta. Egentligen vill läkaren ha tillbaka mig om 1 v men vi reser utomlands i morgon i 2 v så vi ska dit i morgon o se om det hänt nått. Läkaren började prata om att ev ställa in resan pga av missfallsrisken...men för min del spelar det ingen roll om j får missfall här eller i Spanien. Ledsen och uppgiven.

Hoppas att ni får se bra saker imorgon, jag ska hålla tummarna förser.
  • stor grön drake

V.7 nu (6+0) och jag vet inte om jag är illamående av graviditeten eller stress. Mått helt ok idag, men fick när jag kom hem ett samtal ang sonen som gav mig magknip. Han har tydligen kraschat totalt hemma hos sin pappa (eller styvmor och lillasyster egentligen då pappan kommer från jobb först ikväll), slagits och gett sig på sin ettåriga lillasyster. Jag vill ju bara fara och hämta hem honom, men det får jag ju inte för det är pappas vecka. Dock verkar farmor ha ingripit och hämtat dit honom. Jag är bara så orolig. Jag tror inte att styvmor har hittat på, han har kapacitet för det hon berättar, men han ger sig sällan på någon oprovocerat (han har autistiska svårigheter och provokation för honom är inte alltid tydligt för omvärlden) och vad jag fick berättat för mig var extremt, vilket tyder på att han är väldigt provocerad. Det finns omständigheter som jag tror kan ha påverkat, men just nu skyddar pappan "sin" familj så jag tänker inte ens försöka, och förstod jag honom gott så har farmor redan mycket vatten på sin kvarn så jag vill inte ge henne mer bränsle.

• stor grön drake
    Blåiris skrev 2016-06-30 14:21:09 följande:

nytt vul. Hinnsäcken och fostret har växt lite på dessa 2 dagar och man kan se tydlig gulsäck. Dock ingen hjärtaktivitet. Skulle vilja göra nytt vul i slutet av nästa v men nu är vi bortresta 2 v. Så det blir en låååång väntan- om jag inte börjar blöda innan dess.

Hoppas hoppas hoppas på goda nyheter när du kommer hem <3
  • stor grön drake
    mammelie skrev 2016-06-30 15:09:00 följande:

Har sett ett hjärta idag!!! <3

Å vad mysigt

.
    hurtänktedunu skrev 2016-06-30 19:21:18 följande:

Vi var på vul idag. en liten bebis med ett fint litet hjärta som slog och som var exakt på dagen lika som den skulle. 7+5. Så 10 februari fortfarande.

Underbart
  • stor grön drake
    AnnaMM skrev 2016-07-01 06:06:15 följande:

Jag är beräknad mellan 28 februari till 1-2 mars.

Så vet inte riktigt om denna grupp är rätt men hoppas jag är välkommen

Kram på er alla och stort GRATTIISS

Naturligtvis är du välkommen

Nu håller vi tummarna för att det går bättre denna gång!
  • stor grön drake

Alltså... jag har varmt. Jag mår illa. Jag har ont i korsrygg/höfter. Det här känns inte alls som den räkmacka till graviditet som jag beställde. Undrar om förra graviditetens enda åkomma, viktökningen med nästan 30kg, tänker hålla sig borta... med min tur så antagligen inte.

I vanliga fall fryser jag alltid. När det är 25 grader ute skippar jag koftan typ. Det är rejält obehagligt att vara såhär varm, känner mig nästan sjuk.

Min son från tidigare är 6.5 och då var jag 5-7 månaden över sommaren, som var varm, men jag hade inte mer varmt än vanligt.

Jag ska hämta hem vagn imorgon och då jag ska till närmsta större stad och hämta den, så tyckte min mamma att då kan hon passa på att åka med då hon behöver en del ärenden uträttade... så, om jag inte lyckas bortförklara vagnen så får hon veta imorgon, dock är det så många runt mig så jag -kanske- kommer undan med att skylla på dem

• stor grön drake
    Cecilia13 skrev 2016-07-01 14:47:50 följande:

När tycker ni det är dags att ringa MVC?

Jag går in vecka 7 imorgon och har inte så mkt symptom. Det är andra barnet så jag har hyfsad koll på vad man får äta m.m. Förra graviditeten tyckte jag inte att de tidiga besöken på MVC gav särskilt mkt, det var mer längre fram när man får lyssna på hjärtljud och mäta magen. Jag känner det som att kub i v12 är första hållpunkten innan dess vågar jag inte tro så mkt... Någon som vet om det är färre besök på MVC när det är andra barnet jämfört med första barnet?

Här där jag bor är det färre besök, men de vill att alla tar kontakt direkt de vet, då de använder tidig inskrivning på alla, i ett led att minska fosterskador pga mediciner, rökning alkohol mm.
  • stor grön drake

Vad roligt att höra livstecken från er

Men.mindre kul att höra om blödningar förstås

Jag fick höra en teori om att blödningar bland gravida var vanligare på sommaren för att man lättare blir uttorkad och att det påverkar redan sköra slemhinnor. Jag tog det med en nypa salt men tänker fråga min BM om det på onsdag när vi har inskrivning. Blir 7+0 då. Sen VUL två veckor efter det.

Har haft migrän igen åkte in till VC-jouren imorse, och de ringde till son gyn-jour och nu har jag fått grönt ljus för att äta min migränmedicin och så fick jag panacod att äta om inte det hjälper. Den är lite läskig, triangelmärkt och allt. Jag äter nog min egen medicin hellre.

• stor grön drake
    stor grön drake skrev 2016-07-03 13:20:31 följande:

Har alla utom jag flyttat till faän?

Flyttat till fb skrev jag ju... fast det är ju lite samma i mitt tycke förstås
Svar på tråden BF Februari 2017