Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

dennadagenettliv skrev 2016-06-23 12:50:31 följande:

Åh men wow grymt jobbat! Det blir min allra första gång så de känns aningens nervöst. fast mest för att de är så mycket folk. Ogillar hehe.

Det är grym stämning

Det har varit det som stört mg mest i år och förra året med foten, att tjejmilen är omöjlig. Har långt att resa, och bussen hem måste gå så tidigt att jag inte hinner runt om jag går, och springa är inte att tänka på då jag har en bristning i hälsenan. Iof ska jag på inget vis gå 1 mil heller men det är inte lika skadligt.

Lycka till!
  • stor grön drake
    Hanalaya skrev 2016-06-24 00:33:26 följande:

Ville ge ifrån mig ett livstecken. Ni är många som skrivit stödjande ord

Som sagt, igår på vecka 5+1 börjadw jag blöda. Klarrött. Som en mellandag på mens. Missfall tror både jag och IVF-mottagningen

Gårdagen och idag är ett töcken av enorm sorg. Det var vårt första plus. På över åtta år.

Men sedan igår em/kväll har jag inte blött alls. Ingen kraftig smärta heller. Har fått instruktioner om att ta ett nytt graviditetstest på onsdag i nästa vecka. Och höra av mig till IVF-mottagningen. Men samma dag har jag inbokat inskrivning på mvc. Skall man avboka den? Eller gå dit och ta gravtest?

Just nu känner jag att det är väntan som är det fruktansvärda. Som äter upp mitt psyke. Som gör att jag inte kan sova eller ibland inte kan föra rationella samtal. Som gör att jag får regelrätta ångestanfall. Jag vill stoppa i mig lugnande och sömntabletter för att få sova och få hjärnkapacitet att hantera situationen mer rationellt - men eftersom missfallet inte är fastställt har jag svårt att tro att jag får klartecken att ta dessa mediciner.

Jag skulle behöva besked som inte lämnar frågetecken. - är det dags att sörja eller att tända det lilla hoppets fackla?

Skönt att höra från dig, har tänkt mycket på dig <3

Jag kommer att hålla alla mina tummar och hoppas för fullt. Min bästa vän har gått igenom ivf karusellen och sen många mf och det är hjärtekrossande att inget kunna göra för att hjälpa. Ring och prata med MVC och hör hur de tycker att du ska göra med tiden, jag tror det kan vara bra att hålla den.
  • stor grön drake
    mammelie skrev 2016-06-24 14:07:42 följande:

Sååå vidrigt, eller hur?!? Jag har dessutom ett kedjetäcke på 10 kg som jag verkligen inte kan sova utan... så jag sover inte under täcket för att det är för svettigt, och jag sover inte utan täcke för då härjar jag runt så dant i sängen (ADHD), hahahaha!!

Du går så kedjelakan istället det vet jag att en kompis gjorde åt sin son när det var olidligt varmt en sommar.
  • stor grön drake

Nu ikväll fick jag massor av klarrött blod på toapappret och det är fest här så måste hålla lite ansiktet utåt...

• stor grön drake
    Pennie22 skrev 2016-06-24 21:34:53 följande:

Åh va jobbigt! Hoppas det slutar och bara är en liten ofarlig blödning <3

Jag håller fast vid det hoppet. Var på toa igen och och det var mindre blod nu, som utspätt. Har inte varit illamående sen igår kväll men tänkte att det berodde på stress som släpt.
  • stor grön drake
    Hanalaya skrev 2016-06-24 21:53:05 följande:

Nån som har koll på när man som tidigast kan göra vul för att se om det finns något levande?

Och hur man gör för att göra det? Jag mår riktigt psykiskt dåligt pga blödningen i onsdags. Alltså i klass om jag inte haft min man som ständigt stöd hade jag nog sökt mig till akutvård.

Och var görs det? På mvc eller sjukhus?

*kram*

Ring MVC på måndag och fråga dem.

Jag kommer ringa dem och fråga om min blödning, det måste jag ju även om jag börjar blöda ordentligt eftersom jag isåfall behöver avboka inskrivningen och VUL.
  • stor grön drake
    Wasserdroppen skrev 2016-06-25 16:28:17 följande:

Ush!! Hur har det gått idag? Håller tummarna att det var något ofarligt.

Tack för omtanken <3

Det har varit lite rosa på pappret sen på kvällen/natten/morgonen och på eftermiddagen kom det mörkrött blod på pappret. Sedan rosa igen, men bara på pappret. Fortfarande inget i trosskyddet, har ju haft flytningar sen + men de är liksom vanilj-gulfärgade.

Mitt illamående har gått över, typ direkt vi kom ut i skärgården, så det var nog stressrelaterat. Brösten fortfarande ömma/jätteömma. Ingen smärta eller ömhet i mage/underlig och inte det minsta "mensvärkskänningar". Jag håller mig svagt hoppfull, men ska ringa BM på måndag och fråga om vi ska göra något annorlunda med tider och undersökningar.

Sambon pratar inte så mycket, han är lite inbunden, men har rört vid mig mer, typ strukit handen mot min osv fast han varit väldigt trött efter gårdagen, han var ju inte nykter som en annan

Just nu känner jag ett lugn. Har fått prata med sambon och bästisen och jag hoppas fortsätta denna linje även om det visar sig vara MF. Det var ju åtminstonde inte i v.11 när man börjat bli ganska säker på att klara sig.

Hur "klarade" ni andra midsommarnykterheten? Jag skulle köra kl.6 på morgonen så alla accepterade helt naturligt att jag inte ville dricka. Det fanns även andra chaufförer och en rejält gravid i sällskapet. Jag och "preggot" delade på alkoholfritt vin (blue nun) och cider (rekorderlig och happy joe). Till och med de som drack höll med om att de smakade som riktiga, fast utan alkoholsmaken

Preggot fick dock en hel del sneda blickar innan folk fattade att det var alkoholfritt i burken
  • stor grön drake
    Evypevy skrev 2016-06-26 00:34:04 följande:

Hej! Jag är ny i den här tråden och jag är sååå glad i att vara med i ett forum för" gravida" och inte "svårt att bli gravid" som jag var tidigare, det tog 1 år nästan på pricken att plussa :)

Min fråga är, (jag är supernojig nu när jag äntligen är gravid eftersom det tog så lång tid) är jag nästan den enda som inte har så mycket symptom? Jag har haft lite typ mensvärk som gått över de senaste dagarna, och jag är sjukt ömma bröst! Dem gör så ont och är så tunga och stora, men inte det här illamåendet som de flesta beskriver känner jag ingenting utav? Jag vill nästan få illamående för att mer veta att det är "på riktigt", haha. Upplever mig inte tröttare än vanligt, men jag kan äntligen somna studs när jag väl lägger mig, förr fick jag ligga i flera timmar och vrida och vända på mig innan jag somna.

Är i gravidvecka 7 (6+0) om man räknar efter senaste mensens första dag. Är det någon som känner igen sig? :)

Grattis!

Så var min första graviditet med, och eg denna med. Jag har varit lite illamående men det var troligtvis pga stress.
    Wasserdroppen skrev 2016-06-25 22:12:34 följande:

Det låter ju som att det skulle kunna ha gått bra! Hoppas!

Jag skulle med upp och köra bil till jobbet vid sex så det var ingen som tittade konstigt. Däremot ska jag på födelsedagsfest nästa helg och då har jag inga bra ursäkter. Har funderingar på att dricka alkoholfritt vin och hoppas att ingen märker. Eller är man bara larvig då? :P

Du har inte möjlighet att vara chaufför till/från festen? Och ge som orsak att du ska göra xxx på förmiddagen dagen efter och inte kan vara bakfull, så du kan lika bra vara nykter och köra
  • stor grön drake
    Wasserdroppen skrev 2016-06-26 07:10:08 följande:

Problemet är nog att alla redan skojar om att jag är gravid, och att min kompis frågat flera gånger innan jag blev gravid. Jag slutade dricka för några månader sedan för att ha lättare att bli gravid. Jag är kass på att ljuga så frågar de så kommer det antagligen att synas på mig. Vill ju inte berätta så här tidigt och inte innan våra föräldrar fått veta.

När slutade du dricka? Räkna bf som om du plusat då. Och när de frågar så säg Javisst är jag gravid, jag har varit det i XX månader och det föds i Augusti (tex). Det har jag gjort när jag tröttnade på frågor om min självvalda nykterhet i ungdomen, fast för mig blev det "jag är gravid i 23:e månaden och har ingen aning om när ungen ska komma, den verkar trivas" de flesta blev väldigt ställda.

Annars så svarar du bara ja på frågan om du dricker alkoholfritt och när de frågar varför så säger du att det är för att du vill. Om de uttryckligen frågar om graviditet säg att det går framtiden visa. Kör på det som liknar dina tidigare svar mest.

Och om de redan tror det kan ingenting ändå övertyga dem om att det inte är så, så det är ingen idé att försöka övertyga dem.
  • stor grön drake
    mammelie skrev 2016-06-26 15:12:54 följande:

Nån mer än jag som ska göra KUB-test?

Vi kommer att bli erbjudna, men jag tror att vi tackar nej. Det är inte hela världen om vi får en downie helt enkelt. Känns det som just nu iallafall, med missfallsrädsla i bakhuvudet.
Svar på tråden BF Februari 2017