• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • MaybeBaby2014

Ni som har barn sedan innan - hur tänker ni kring när och hur man ska berätta för blivande storasyskon?

Har en 2-åring hemma som precis börjat koppla att mammor är gravida och ut kommer bebisar.

Tänker nog att vi ska vänta tills efter RUL och ända tills man kan känna sparkar utanpå magen men misstänker att hon kommer märka av det innan när folk pratar om det och så även om hon inte helt kommer förstå förrens den är ute (som jag haha).. Men jag vet andra som pratar öppet om det från dagen de plussar.. Svårt att veta hur man ska göra tycker jag!

140505
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Tack! :D Ja det känns otroligt skönt, så glad och lättad! Har ju varit rätt orolig eftersom jag bara känt mig "lite gravid då och då" ;)

För vår del blir det NIPT om några veckor. Vill bara att tiden ska flyga fram nu så man passerar 12 fullgångna veckor och njuta fullt utan rädsla för missfall!

Lilla.p skrev 2016-06-21 12:08:30 följande:

Gud va skönt. Underbart att få se på en skärm att hjärtat pickar på

Grattis

jvd89 skrev 2016-06-21 12:09:48 följande:

Grattis. Själv gjorde jag vul idag för att fastställa vilken vecka jag är i då mensen vart knas. Trodde jag skulle va allt från v 5-7 typ. Och enligt vul är jag i vecka 5. Inget hjärta syntes då de är tidigt men man såg hinnsäcken och en väldigt liten räka på 2 mm. Men skönt att veta ungefär vart man är. Nu är de lång väntan till Kub som förmodligen kommer bli 2 veckan i augusti:) vilket känns som en evighet.

• Ettanvändarnamningenannanhar

När jag var gravid innan så hade min dåvarande en dotter sedan tidigare. Vi berättade tidigt för henne, och fick också berätta om missfallet. Hon var så liten då och vi sa ungefär "bebisen i magen har trillat ut" och hon köpte den förklaringen. Den här gången finns äldre barn med i bilden så jag kommer vänta tills efter v 12. Visst, det kan hända saker efter den veckan också men för egen del känns det bäst att vänta tills dess :)

MaybeBaby2014 skrev 2016-06-21 13:17:29 följande:

Ni som har barn sedan innan - hur tänker ni kring när och hur man ska berätta för blivande storasyskon?

Har en 2-åring hemma som precis börjat koppla att mammor är gravida och ut kommer bebisar.

Tänker nog att vi ska vänta tills efter RUL och ända tills man kan känna sparkar utanpå magen men misstänker att hon kommer märka av det innan när folk pratar om det och så även om hon inte helt kommer förstå förrens den är ute (som jag haha).. Men jag vet andra som pratar öppet om det från dagen de plussar.. Svårt att veta hur man ska göra tycker jag!

• Januari2016
    MaybeBaby2014 skrev 2016-06-21 13:10:34 följande:

Det låter exakt så som jag fick flera gånger under min första graviditet. Den resulterade i ett fullt friskt barn så det måste absolut inte vara missfall på g. Så länge det inte blir rikligare och du får smärtor så tror jag inte du behöver oroa dig! :)

Okej, tack snälla för det svaret! Då hoppas jag att det är något liknande för mig nu! Det har inte börjat blöda något mer idag så håller tummarna så hårt jag bara kan att det blir en bebis i februari för mig med
  • stor grön drake

Välkomna alla nya, och GRATTIS!!!

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-21 07:55:39 följande:

Haha! Jag tycker att jag är "för lite illamående" så jag kan gärna ta det! ;) Förutsatt att allt är bra i magen ;) vilken vecka är du i nu?

Jag skickar det med posten

Jag går in i v.6 imorgon.

Prövade igenom Mamma kläderna från förra gången (6,5-7 år sedan) och konstaterade att precis som jag misstänkte så kommer jag att ha klädproblem innan bebis anländer. Jag väger bara 5kg mindre än när sonen föddes just nu, har gått upp 15kg senaste 2 åren efter att jag blev tvångsförflyttad på jobbet och började tröstäta tog tag i det för ett år sedan, och precis när jag kommit på banan igen så förvärrade cheferna förutsättningarna och situationen ännu mer. Mitt mål är att inte gå upp mer än 10kg denna graviditet.

Är det någon annan som har liknande mål?
  • BeautifulMoments
    stor grön drake skrev 2016-06-21 14:43:33 följande:

Välkomna alla nya, och GRATTIS!!!

Jag skickar det med posten

Jag går in i v.6 imorgon.

Prövade igenom Mamma kläderna från förra gången (6,5-7 år sedan) och konstaterade att precis som jag misstänkte så kommer jag att ha klädproblem innan bebis anländer. Jag väger bara 5kg mindre än när sonen föddes just nu, har gått upp 15kg senaste 2 åren efter att jag blev tvångsförflyttad på jobbet och började tröstäta tog tag i det för ett år sedan, och precis när jag kommit på banan igen så förvärrade cheferna förutsättningarna och situationen ännu mer. Mitt mål är att inte gå upp mer än 10kg denna graviditet.

Är det någon annan som har liknande mål?

Jag har gått upp 15 kg på 1,5 år, har aldrig vägt så mycket som nu. Börja träna osv men tog bara 1 mån så var jag gravid, vill inte heller gå upp mycket men ser mörkt ut just nu för jag är så illamående och trött så jag är sängliggande de mesta av dagarna. Har varit så de andra graviditetena också tyvärr.
    My life, My choice!
  • stor grön drake

Jag vill ju helst inte gå upp alls, men jag hade 25kg upp med sonen så jag inser ju att jag lär inte slippa undan. Kanske jag borde vara glad över illamåendet? Eller så inte, de jag känner som mått illa har måstat småäta konstant och gått upp mycket ...

Vi kommer vänta till efter v.12 med att berätta för sonen.

• Khaleesi85

Hej! Vad kul med en februari tråd ???? jag väntar nr.4 i februari.

• EnBoll

[quote=76729389][quote-nick]MaybeBaby2014 skrev 2016-06-21 13:17:29 följande:[/quote-nick]Ni som har barn sedan innan - hur tänker ni kring när och hur man ska berätta för blivande storasyskon?

[/

Har en 5åring hemma och tänker nog att vi ska vänta tills i vecka 12 eller så, men det är så svårt att hålla sig då hon tjatat och längtat efter syskon i flera år så får se hur länge vi kan vara tyst :)

• emm84
    Khaleesi85 skrev 2016-06-21 15:22:26 följande:

Hej! Vad kul med en februari tråd ???? jag väntar nr.4 i februari.

Grattis :)
Svar på tråden BF Februari 2017