• EnBoll

BF Februari 2017

Plussade idag efter 3 års kämpande, känns overkligt!!:)

Vi har en dotter på 5 år, gissa som hon har tjatat efter syskon, men hon får vänta ett tag innan hon får veta :)

Bf 25/2 :)

Jag har sån extrem värk (växtvärk?) i livmodern så jag ibland inte ens kan stå, mycket värre än vanlig mensvärk, värktabletter biter inte, känns oroande, har nån mer så? När jag väntade dottern hade jag aldrig nån värk.

Men förutom det är jag jätteöm i bröstvårtorna och väldigt nära till tårar hela tiden, men annars så ;)

• EnBoll

Cykeltratt, tack mår bra annars, förutom bröstvårtorna och att jag är gråtfärdig då ;)

Hur mår du och vilket bf har du?:)

• EnBoll

[quote=76729389][quote-nick]MaybeBaby2014 skrev 2016-06-21 13:17:29 följande:[/quote-nick]Ni som har barn sedan innan - hur tänker ni kring när och hur man ska berätta för blivande storasyskon?

Har en 2-åring hemma som precis börjat koppla att mammor är gravida och ut kommer bebisar.

Tänker nog att vi ska vänta tills efter RUL och ända tills man kan känna sparkar utanpå magen men misstänker att hon kommer märka av det innan när folk pratar om det och så även om hon inte helt kommer förstå förrens den är ute (som jag haha).. Men jag vet andra som pratar öppet om det från dagen de plussar.. Svårt att veta hur man ska göra tycker jag!

[/

Har en 5åring hemma och tänker nog att vi ska vänta tills i vecka 12 eller så, men det är så svårt att hålla sig då hon tjatat och längtat efter syskon i flera år så får se hur länge vi kan vara tyst :)

• EnBoll

Nu har jag bokat in ett vul om några veckor, kommer vara på 7+5 då så då borde man se hjärtat slå om allt är som det ska, känner mig orolig då jag fortfarande har sån stark värk och även värk över äggstockarna.

Usch kan 3 veckor få gå fort nu...

• EnBoll

[quote=76732946][quote-nick]hurtänktedunu skrev 2016-06-22 17:44:26 följande:[/quote-nick]Blev ett vul idag. 6+4 och där syntes en liten en med ett fint tickande hjärta. Så skönt

Men oj vad mysigt :)

• EnBoll

Någon annan som har problem med extremt illamående?

Jag håller på att bryter ihop. Vissa dagar börjar jag med huvudet i toaletten och börjar jag väl spy kan jag inte sluta, då får jag sjukanmäla mig och så spyr jag några timmar och sen sover jag. Är alldeles febrig då också. Andra dagar spyr jag inte men har sånt illamående så jag blir helt matt, är inte sugen på nått att äta eller dricka, går runt och kallsvettas och har svimningskänslor hela dagarna.

Har testat postafen och att småäta typ hela tiden, även på natten och innan jag kliver upp men inget hjälper.

Ska ringa igen till barnmorskan idag, måste verkligen få nån hjälp. Är så himla jobbigt att behöva sjukanmäla sig från jobbet hela tiden. Hur överlever man?:(

• EnBoll

[quote=76788679][quote-nick]Applerose skrev 2016-07-11 11:31:22 följande:[/quote-nick]Jag mår himlans illa. Spyr inte varje dag utan vara blivit några gånger. Inte heller sugen på varken dricka eller mat :/ väldigt jobbigt då jag är rädd att jag inte får i mig det jag ska. Jag har fått Lergigan Comp av läkare men faktiskt inte testat än, är lite rädd att ta något sånt. Men det är säkert ingen fara, annars skulle de ju ej skriva ut det.

Jobbar denna veckan också sen är det semester, phuuu![/

Jag fick en tid hos läkaren imorgon, barnmorskan pratade om sjukskrivning men jag vill hellre prova lergigan Comp och fortsätta jobba men jag får se vad läkaren säger.

Jag läste lite om den på nätet och det enda som verkar vara är att den innehåller koffein, men jag dricker sällan kaffe och te etc så jag tror inte de blir för mycke koffein till mig iaf.

Skönt med ledigt för dig snart! Jag blir ledig den 12/8 i bara 2,5 vecka så det är inte mycke att hurra för, har börjat nytt jobb

Svar på tråden BF Februari 2017