Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Cyklat 12 (2×6)km idag. Det kändes bra i övrigt, men jag fick myrkrypningar i fötterna efter ca 3km båda vägar.

Imorgon tänker jag cykla på jobb (6,5km enkel väg) och vi får se hur det går. Satte på mig mina arbetsbyxor för första gången på 2 månader. De sitter väll ungefär som förut, lite tajt då de är nytvättade, MEN jag klarar inte trycket mot magen :-/ detta är nytt för mig. Med sonen var det inget problem, jag blev inte heller svullen.om magen som jag är nu. På midsommar måste jag ha mammabyxor på mig kändes inte kul. Skulle jag använda låga jeans annars kanske det hade funkat, men det gör jag inte. Arbetsbyxorna är dessutom extra höga, de går typ upp över naveln... skulle ju vara optimalt för att dölja rund mage om jag bara klarade trycket.

• stor grön drake
    wildha skrev 2016-06-26 20:54:32 följande:

Jag har BF 21/2 och är alltså i vecka 6+2 nu. Jag har sjukt stora bröst, trött som tusan och är svullen som symptom. Min förra graviditet slutade i missfall vecka 17+6 så jag är även sjukt orolig ????

Grattis!

Då håller vi alla tummar och tår för att det går hela vägen denna gång
  • stor grön drake
    Hanalaya skrev 2016-06-26 22:38:42 följande:

Och precis när jag började slappna av en aning (och vågade byta från binda till trosskydd) började jag blöda igen. Klarrött. Ganska mycket.. Ingen smärta än.

Men nej <3

Jag har klarat mig helt från blod idag men kommer ändå ringa MVC imorgon och höra hur de vill göra.
  • stor grön drake
    Hanalaya skrev 2016-06-27 01:43:27 följande:

Och nu är det helt kört. Har verkligen störtblödigt.

3

Nej vad ledsen jag blir för din skull *kram*
  • stor grön drake

Fick tag på MVC efter lite trubbel.

BM trodde inte att det var någon fara med min blödning, och oavsett så fanns inte gyn-tider (annat än i akutfall) före den tid jag redan har inbokad för VUL 19/7. Inskrivning nästa vecka.

Första dagen på jobbet gick ok. Vägde mig har gått upp flera kilon sen jag vägde mig sist någon gång i maj (använder en av jobbets vågar)

Jag brukar gå upp när jag är ledig, så får hoppas att det vänder neråt igen nu när jag är tillbaks på jobb.

• stor grön drake
    Wasserdroppen skrev 2016-06-27 15:21:18 följande:

Hoppas att hon har rätt och att det inte är någon fara :) skönt att få tala med bm i vilket fall

Tack. Ja, det kändes bra, hon var ny och osäker så hon bad att få ringa upp igen efter att ha konsulterat en äldre kollega.
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-27 16:20:49 följande:

Jag håller tummarna!

Tack
  • stor grön drake
    many87 skrev 2016-06-27 18:54:12 följande:

Hej jag hoppar gärna in här hos er (gärna något på Fb med om jag får :) )

Plussade helt otroligt idag. Vi har fått till oss att jag inte kan bli gravid "på egen hand" men efter 1 1/2v illamående o lite kräkningar så köpte mannen ett test som visa + direkt :D

Vi har två barn sen innan en dotter född 2011 och en son 2014. Dottern ivf och sonen pergotime.

Så vi är väldigt chockade men såklart glada. Är i v 8.

Lycka till alla :)

Grattis och välkommen
  • stor grön drake
    Hanalaya skrev 2016-06-27 20:11:42 följande:

Tack för snälla ord. Har varit på gynakuten och de såg inget alls förutom typ blod på vul. Skall dit på återbesök den 11/7.

Sedan bröt jag samman och blev skickad till psykakut. Nu hemma med massa lugnande.

Så den här tråden är inte längre för mig. Och inte barn heller uppenbarligen. Vi lovade varann att inte utsätta oss för fler ivf-försök.

Åtta års försök och sex ivf-försök får räcka. Nu skall vi bara ägna oss åt varandra och hundarna.

Lycka till alla ni och jag hoppas innerligt att ni slipper gå igenom samma helvete som jag och min man. Och att ni får problemfria graviditeter och friska barn. Ni har varit ett stort stöd för mig under denna kaotiska vecka från positivt gravtest tills dagens besked.

Vad ledsen jag är för er skull!

Jag vill bara bjuda på en liten glimt av hopp, min bästa vän, när de på sitt sista IVF äntligen fick behålla (jag minns inte hur många, men 4 eller 5 som.inget blev innan) och hon var inte redo kroppsligt när sista äggen "måste" användas. De gav upp. På skoj anmälde hon sig till testgrupp för CB-monitor och kom med. Det visade sig att hon hade ÄL på helknasigt ställe i sin cykel, och med den vetskapen blev de snabbt (i jämförelse) gravida. Tyvärr ville inte det stanna. Och det har genom åren visat sig svårt för hennes kropp att behålla befruktade ägg, men två gånger har det lyckats.

Jag hoppas att du någon gång finner din solskenshistoria, om det så är hundar eller barn i någon form, och att du får bra hjälp så att ditt psyke får all den vård det behöver för att ta sig igenom detta <3
  • stor grön drake
    Igloo skrev 2016-06-28 16:23:35 följande:

Får jag vara med här?

Gjorde ett test idag då jag mår väldigt illa senaste veckan och det tog inte många sekunder innan det blev positivt. Vet inte riktigt hur långt gången jag är men i ca vecka 6-7.

Detta var inte riktigt planerat då min man har steriliserat sej Förra året. ..vi är i chock! !

Hoppsan Grattis!
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-28 15:46:56 följande:

Hörrni jag tar nog ett litet uppehåll från den här tråden ett tag. Jag är konstant nojig över missfall och har inte ork att läsa saker som att det inte finns några garantier även om man sett ett hjärta slå. Jag vet mycket väl att det är så, jag är ingen naiv idiot, men just nu behöver jag en tråd med pepp och inte "vänta bara det kan minsann gå illa även om det ser bra ut nu". Ha det gott så ses vi senare ;)

må så gott och kom tillbaka så fort du orkar <3
  • stor grön drake

Skjut mig. I huvudet gärna.

Är begåvad med en sjujävla migrän, och får inte ta min.medicin vid graviditet. Hoppas på att det går över. Ska hålla ut till nästa vecka och inskrivningen har jag tänkt, fast bm får ju inte skriva recept, men det är helt hopplöst att få läkartid öht nu på sommaren så hoppas att hon kan fixa något via bakvägar.

Jag -kan- gå till företagshälsovården men min arbetsgivare har rätt att begära ut journaler och jag misstänker att de kommer att göra det iom min sjukskrivning. Jag har ingen lust att de får veta om min graviditet ännu.

Svar på tråden BF Februari 2017