Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Gamlamamman skrev 2016-08-09 13:58:34 följande:

Får man fråga vilken vagn du köpt? :)

.
    Svansjön skrev 2016-08-09 16:52:18 följande:

Oh vad var det för vagn?

Det är en Emmaljunga Big Star Supreme, de säljs bara nya i Danmark och kostar som en Edge, men är bara liggdel och den är 98cm lång om emmaljungor vanligtvis kallas pansarvagnar så är denna ett slagskämpe jag har en sittdel sparad sen sonen som passar på, och kommer att komplettera med ett begagnar Nitro chassi till sommaren sen.

Jag är ekorre (ärftligt, mamma är likadan) och sparar allt
  • stor grön drake
    Gamlamamman skrev 2016-08-09 20:04:23 följande:

Ahhh! Fin vagn!

O vilken koll du verkar ha på vagnar. Jag kan inte ett smack om det längre. Haha.

Men snart blir det dags att börja kolla iaf. :)

Kul!

jag har inte mycket koll längre, bara kvarvarande från när sonen föddes för 7 år sedan. Har hängt kvar i vagnforum då nyfrälsta vagn nördar sällan kan svara på frågor om äldre vagnar

Det skulle dessutom stå slagskepp, inte slagskämpe. ..
  • stor grön drake
    AnnaNy skrev 2016-08-09 19:25:35 följande:

Hej! Sökte efter bf 2017 februari linköping och fick upp denna grupp. Är detta en grupp för Linköpings mammor eller är området större än så?

Mvh Anna

Detta är en "allmän" grupp, alla bor inte ens i Sverige
  • stor grön drake
    Gamlamamman skrev 2016-08-10 10:37:01 följande:

Ni som kan... :)

Vilken är den minsta och smidigaste vagnen som finns nft? Gärna snygg också då förstås. ;)

Emmaljunga Viking är jätteliten, sen finns det en ny som heter typ nxt90 eller så som också är ganska liten.

Jag skulle tipsa dig att läsa på barnvagnsbloggen eller allt om barnvagnar, båda är riktigt stora barnvagnsbloggar. Elin som har AOB har även byggt en vagn-sök-sida som hon länkar till där. Då kan man fylla i alla sina krav och så får man upp de vagnar som klarar dem
  • stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-10 15:05:47 följande:

Var detdu som sa att du inte hade koll? Haha stenkoll ju! ;)

Gamlamamman skrev 2016-08-10 16:42:55 följande:

Stenkoll skulle jag också säga att du har. :)

Tack för tipset! Ska kolla det. Tycker dock det är svårt att få grepp om vagnarna genom att se dem på bild. Vill klämma o känna. :)

Får ta mig till en barnvagnsaffär då. Tips om bra sådana tas tacksamt emot. :)

Jag är vagn-nörd och tycker jag har noll koll på nyheter emmaljungas kan jag mest för att jag som sagt hängt kvar för att jag kan så mycket om de äldre vagnarna.

Såg att jag skrivit fel också, det är barnvagnsbloggen som Elin driver
  • stor grön drake
    HKC skrev 2016-08-10 17:57:32 följande:

Hej!

Jag är ny här, bf 26 februari men har inte gjort ul än så det kanske flyttas till mars.... Väntar mitt tredje barn, har sedan tidigare tvillingflickor födda september -14, min ena dotter dog när de var nästan fyra månader pga omogna lungor pga tidigt född och extremt tillväxthämad, så kommer of ha en psykisk jobbig graviditet denna gång om det nu finns nån därinne.

Jag skulle gärna gå med i fbgrupp om det finns någon hemlig? Jag vill inte att det ska synas än på fb då vi inte har berättat förutom för våra närmaste ännu.

Välkommen!

Fy vad hemsk med din dotter, jag hoppas verkligen att allt går så smärtfritt som möjligt denna gång.
  • stor grön drake

Välkomna alla nya!

Jag har migrän hade igår med. Gynakuten har godkänt min medicin efter att jag i början av graviditeten måste uppsöka vårdjouren för mitt huvud gick i bitar, jag hade så ont att jag inte kunde sova, och somnade jag så vaknade jag med lika illa fortfarande. Dagens, eller egentligen gårdagens, anfall är synnerligen envist. Jag gillar eg inte att ta min medicin, men alternativet som Gynakuten skrev ut var panacod och det vill jag verkligen inte ta

• stor grön drake

Tack för omtanken jag mår mycket bättre idag.

På tisdag ska jag på glukosbelastning, och direkt efter det ska jag på föräldramöte till skolan inför skolstarten på onsdag, min son börjar 1:an och vi ska ha möte med BUP, rektor, lärare mfl. Jag undrar lite hug det ska gå... jag är inte direkt charmig när mitt blodsocker är i olag

• stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-14 12:07:59 följande:

Men blodsockret borde ju vara stabilt och bra när du går därifrån :) Däremot är det ju äckligt som satan! Men ta med en macka eller något att äta när du går därifrån, för man är ju verkligen sugen på mat då efter det sliskiga!

Jag gjorde tidig glykosbelastning i förra veckan för vi har diabetes i släkten. Mådde bra när jag gick förutom att jag var sugen på riktig mat kch något salt ;)

Mitt lär inte gå upp jättehögt, men det kommer att dippa snabbt. Jag är blodsockerkänslig på så vis att mitt humör far, och det är ju på tom mage det görs så jag kommer få äta en macka i bilen mellan sjukhuset och skolan.
  • stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-14 18:53:54 följande:

Ja men precis, ta med salta kex eller något också ;) Jag är också blodsockerkänslig men jag fixade det utan några missöden ;)

Nä, jag får ju inte äta medans så det blir bara macka. Ska se om jag får stanna inne på labben och ligga på en brits denna gång, är så trött och har problem med migrän. Förra gången var jag pigg och hade inget fel men oj vad ont jag fick av att sitta så länge på stolarna i väntsalen mellan proven.
Svar på tråden BF Februari 2017