Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Applerose skrev 2016-07-27 21:23:06 följande:

Okej, skönt att få se att allt såg bra ut :)

Blödde du mycket och flera dagar?

På midsommarafton fick jag som pappret fullt med klarrött blod när jag torkade mig, sedan mindre utefter kvällen. Dagen efter hände samma, förutom att då fick jag pappret fullt med mörkrött blod och sedan avtagande.

Det kom aldrig såpass att jag fick fläckar i trasorna utan bara när jag torkade mig.
  • stor grön drake

Välkommen tillbaka!

Mammakläder vet jag inte. .. det jag har sen sonen är second hand (för det var det enda jag fick tag på då) och nu verkar allt vara typ klänning vart jag än tittar. Jag kan inte ha klänning utan nått under (lårskav deluxe) och då känns det bättre att ha byxor direkt. Men vet inte ens var jag ska leta...

Har Lindex ens mammakläder längre? Jag har inte sett något och jag har letat...

• stor grön drake

Boob har så fina kläder

Tyvärr har jag för lång överkropp köpte något förra gången, till amningen, men tröjan slutade vid naveln. Testade även den med fleece som var längre men den gick bara nätt och jämt över byxlinningen så visade ryggen så fort jag satte mig ner

• stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-02 12:03:13 följande:

Jodå Lindex har! Inte något stort utbud men det jag hittade var bra. Har stor rumpa så byxor kan sitta som hej kom och hjälp mig, men Lindex hade strech i tight modell som satt bra och de fanns även i storlekar större än slanka tonårshöfter ;)

De jag såg på nätet vara bara till stl L, jag behöver XL då jag begåvats med mycket höfter, lår och rumpa
  • stor grön drake
    pärlsnäcka skrev 2016-08-03 22:48:10 följande:

Är det bara jag som ligger och vrider på mig och knappt vågar ligga på mage i oron att trycka illa på barnet? Händer att jag hamnar på mage ändå men försöker inte lägga hela min tyngd rätt ner..

Säkert naturligt att ha de tankarna. Man vill ju bara väl och älskar redan det lilla fostret man bär på!

Jag sover på mage det gör jag aldrig annars. Gjorde det med sonen också, till v.30 Inte så att jag väljer det men somnar jag på rygg vaknar jag ändå på mage liksom. Fast jag ligger mer på mage när jag är vaken också, just nu är det konst för min bråkiga rygg...
  • stor grön drake

Nu har jag alla utomstående beställningsjobb färdigsydda. Så skönt

Jag har ju en stor hög med pågående projekt och presenter, men det är ingen panik med dem och stressar mig inte. Det är ju ingen som vet att jag syr åt dem, så hinner jag inte så får jag handla i butik istället

Sambon blir morbror vilken dag som helst nu. Han ser fram emot det, och är nyfiken, han har liksom aldrig sett en så liten bebis på riktigt förut, borträknat sina syskon då, men det var ju bortåt 24 år sedan

• stor grön drake
    Camiswe skrev 2016-08-04 16:14:01 följande:

Nu har jag berättat för min exman (ganska infekterat relation efter separation) och han tog det bra :) Vi berättade därefter för mina tre barn (med exman) Känns så fantastiskt bra, barnen blev glada och sken upp som solar och började krama magen och dansa hoppdanser :) 

LYCKA!! 

Vad härligt

Jag berättade för mitt ex för drygt en vecka sedan, vi har min äldsta ihop. Han blev glad. Vi skiljdes bla för att han inte ville ha fler barn men det ville jag.
  • stor grön drake
    jessimalm skrev 2016-08-08 19:15:04 följande:

Någon här som inte kunnat hålla sig från att handla åt bebis? Det kryper i fingrarna på mig

Köpte vagn veckan efter midsommar då Drömvagnen kom upp på blocket i min närmaste stad för 1 500kr. Annars har jag redan "allt" sparat från sonen. Behöver i stort sett köpa bilstol och blöjor bara. ..
  • stor grön drake

Jag hade tänkt vänta med vagn till december/januari och då ev köpa ny om inte rätt vagn mirakulöst dök upp på blocket (jätteovanlig i sverige) men när jag skulle visa sambon vad det var för vagn och sedan skulle visa att den aldrig finns på blocket så fanns den...

Svar på tråden BF Februari 2017