Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Åh då är det snart dags för dig också! Härligt! :)

Ivana1988 skrev 2017-02-06 07:14:07 följande:

Ååh grattis!!!! Vad bra att det gick så smidigt!

Blir lite mindre stresssad nu när jag ska bli igångsatt på onsdag.. jag var nämligen ute på 45 min sen dom satt in dropp på min mamma så hoppas jag får iaf nån timme )

Lycka till! :D

Ivana1988 skrev 2017-02-08 11:27:38 följande:

Hej på er! Nu ligger vi på förlossningen och har börjat med cytotec! Nu hoppas vi på att allt går bra och att vi får våran bebis idag!

Nog kan det börja närma sig alltid! Molvärk och tömma tarmen hör ju till, men man kan också gå med det länge så försök ha tålamod nu ;)

dandelion88 skrev 2017-02-08 14:29:44 följande:

Så spännande! Lycka till!

Har någon av er som har barn sedan tidigare eller erfarenheter från andra gällande tidiga tecken på att förlossning snart kommer att komma igång? Annat än de tydliga såsom att slemproppen går eller att vattnet går.

För ett par dagar sedan hade jag mycket ihållande molande (som mensvärk) värk i magen av och till under dagen. När jag vaknade på natten kände jag av det igen och även när jag vaknade på morgonen. Nu är det inte mycket sånt, däremot känner jag ett ökat tryck nedåt bäckenet och svårare att gå.. kanske var det bebis som fixerade sig? Jag har även mått mer illa samt behövt tömma magen oftare och har konstanta sammandragningar. Bebis bökar mycket.

I natt kom våran lille pojk till världen! Allt gick kanon även om det började lite dramatiskt med först misstänkt vattenavgång som plötsligt (på parkeringen) blev en vattenavgång med ett plask precis som på film, haha ;) Det känns så underbart att han äntligen är här! <3

Tack! Det är andra :) Efter att det var solklart att det var vattnet som gått och värkarna startade så tog det rätt lång tid innan det var etablerade värkar men sedan gick det desto fortare. Öppnade mig riktigt fort på slutet, från 4-10 på bara ett par timmar men jag hann med att få ryggmärgsbedövning tack och lov ;) Klarade mig rätt bra på lustgasen men vette tusan om det räckt med den hela vägen.. När krystvärkarna kom så fick jag ta dem i min egen takt tills bm kände att bebisens huvud nästan var ute, först då bad hon mig trycka på. Tyckte jag var småkrystande i en evighet men i journalen står att krystvärkana varade 13 min, tiden från etablerade värkar är lite drygt 3 timmar. Det kändes iaf helt fantastiskt och jag var som närvarande i min egen bubbla om man kan säga så ;) Av mina två förlossningar är detta den klart bästa! ;)

Svansjön skrev 2017-02-08 14:58:23 följande:

Stort grattis! Är det första barnet?

Hur lång tid tog förlossningen?

dandelion88 skrev 2017-02-08 14:59:16 följande:

Grattis!! Vad roligt med en klassisk vattenavgång :) Vill gärna höra mer om din förlossning när/om du orkar att dela med dig :)

Vilket maraton, det låter inte roligt alls! Hur går det för dig?

Ivana1988 skrev 2017-02-10 08:22:53 följande:

Jag har inte öppnat mig mer än 2cm på 48t så dem har möte nu alla och ska bestämma om de börjar om med cytotec eller ballong.. så trött nu och det har inte ens börjat...:/

Stort grattis! Och jag som sa du fick ett maraton, det blev ett riktigt toughest-maraton! Bra kämpat! Och bra personal är ovärdeligt! Hoppas du kan vila ut ordentligt på BB nu njuta av er lille pojk :)

Ivana1988 skrev 2017-02-11 18:10:38 följande:

Igår kom våran son Vilde! Gud vilken känsla. 17 dagar över tiden, 3445g/51cm och helt perfekt.

Det blev tufft, fick ballong kl 10 kl 2 var den ute och då började värkar från helvete.. öppnade mig 3-7cm på en timme, fixk epidural men krystvärkarna kom efter en timme.. tyvärr hade jag feber hela tiden och frossa, kräktes som galen under krystningen och fick avsluta med sugklockan och blev klippt men personalen var helt underbar jag skulle aldrig klara detta utan dem!!

Lycka till alla!!

Grattis! Och vilken himla tur ni åkte in, du hade ju garanterat fött hemma i hallen annars ;) Hoppas ni mår bra!

Svansjön skrev 2017-02-13 16:18:05 följande:

Nu är bebis här. 2 timmar från första värk och vi hann bara vara 30 minuter på förlossningen.

Ringde in då jag endast haft värkar i 15 minuter då de kom varannan minut. BM tyckte allt att jag kunde vänta hemma ett tag till annars skulle jag säkert bara bli hemskickad. Öppen 7cm när jag kom in och BM lämnade aldrig rummet ens. Gick på tok för fort för att kroppen skulle orka med. Känns som en konstant värk hela förlossningen. Blev chockad när jag kände krystvärkarna nästan direkt när jag kommit in till förlossningen.

Det där är så olika hur man upplever det, men om du behöver stanna upp och vill säga aj så är det mest troligt att det är värkar :)

Fia 28 skrev 2017-02-13 19:17:45 följande:

Ni som fått barn. Är det nån tvekan när värkarna startat? Jag kan inte riktigt avgöra om det är värkar eller bara sammandragningarna som blivi intensivare.

Så spännande! Hoppas allt går bra :)

Fia 28 skrev 2017-02-15 00:11:59 följande:

Det gick lite för långsamt i början så hann inte. Sen tog de hål på fosterhinnorna o jisses vilka värkar jag fick. Tacka vet jaag min vän epidural. Ska nog klara resten med honom.

Svar på tråden BF Februari 2017