Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Åh ja! Klart du ska ha 170217! Skulle ju vara superhäftigt om båda barnen har samma år som dag :)

stor grön drake skrev 2017-01-30 11:08:53 följande:

Jag hoppas på bebis senast 18:e februari, skulle inte vilja ha en fisk nej, men skämt åsido så skulle jag vilja föda 170217 iom att sonen är född 091109. Det skulle ge trevlig symmetri

Oj vilken raketfartsförlossning! Wow! Du kan knappast ha varit det minsta värdelös som fixade det där! Att öppna sig så fort är nog ingen barnlek, snarare värt medalj ;)

BjörkW skrev 2017-01-30 13:27:30 följande:

Tack tack tack!

Jo förlossningen gick väl bra egentligen bara att där och då kände jag mig väldigt värdelös ;) Det gick så himla fort och hade jag vetat det när det gjorde som ondast hade man kanske hållit humöret uppe lite mer. Gick från 5-10 cm på mindre än 30 minuter och Han var ute på 2 krystvärkar!

Nu har chocken släppt ;) Haha. Känns väldigt självklart nu när han är utanför magen istället för i. Var helt med på att bli mamma igen, men inte på att föda ungen. Är så otroligt skönt att allt bara är klart!

Lycka till ni andra och hoppas ni får se era små snart :)

Stort grattis! Hoppas det går bra med både prover och ultraljud :)

many87 skrev 2017-02-01 11:02:27 följande:

Hej på er längesen jag skrev något här.. nu ligger vi på bb, i söndags 29/1 föddes vår son.. ska få ta prover i eftermiddag och även ultraljud på hjärtat då han har ett litet blåsljud men förhoppningvis får vi åka hem idag :)

Välkommen! Hoppas det kommer igång för dig snart :)

Ivana1988 skrev 2017-02-01 08:06:31 följande:

Hej på er! Jag hoppar in här - skulle ha fått en bebis för 8 dagar sen men den vill inte ut så vi ska någ få en februari bebis....

Jag går stenhårt på vad min bm sagt, att det ska kännas lika ofta men kan kännas på ett annat sätt (mer bökande eller hur jag ska säga än rena sparkar), och ibland känner jag inte inne i magen men lägger jag handen på så känner jag tydligt om du förstår hur jag menar. Känner du dig orolig så ring förlossningen och be att få komma in. De finns där för oss!

Svansjön skrev 2017-02-02 08:24:37 följande:

Grattis till alla bebis, känns overkligt att vår månad är här nu.

Är det någon mer än jag som upplever mindre fosterrörelser nu i slutet? Har en vecka till bf och tycker inte bebis rör sig alls så mycket just nu. Igår kväll låg jag i en 45 minuter och buffade på magen för att få en reaktion. Blir jättenojig att något är tokigt.

Annars har jag fått mycket intensivare mensvärk och förvärkar. Ilningar i underlivet, värre foglossning i blygdbenen och en mage som är halvkass. Inbillar mig att det närmar sig förlossning för mig. Sonen är född bf-6, dvs som i morgon för mig. Men antar att jag får vänta längre på denna groda.

Haha ja visst är det galet att det kommer små bebisar snart, så himla underbart! :) Jag har sovit rätt bra innan men senaste två nätterna har jag sovit som en riktig kratta.. Skönt att man kan sova på dagarna ;)

Ivana1988 skrev 2017-02-02 12:19:39 följande:

tack! det hoppas jag verkligen, har börjat må illa dygnet runt nu och sover inget samt huvudet trycker på précis allt där nere...

6 dagar kvar till igångsättning.. herregud att man blir mamma senast om en vecka är helt galet... hur sover ni andra? jag känner att på nätterna kan jag inte slappna av brukar sova nån time då och då och går upp kl 6 med maken och lägger mig I soffan då sover jag säkert till 11...

Oj det där är verkligen beundransvärt! Jag blir lite trött bara att läsa det, haha ;)

FrökenStrut skrev 2017-02-02 20:55:23 följande:

Håller verkligen med om att det både gått fort och varat en evighet. För mig är det andra barnet, första fyller två i april. Känns som om jag varit gravid sedan sommaren 2014...vilket jag i stort sett har.

Jag tyckte det behövdes nästan 8 år mellan gångerna, haha ;)

Hur gick det i natt? Var bebis punktlig? :)

FrökenStrut skrev 2017-02-02 23:38:24 följande:

Sen är det väl inte riktigt sant 13 månader utan bebis i magen va det...men 11 av dem ammade jag.

Håller tummarna för att det drar igång nu om 20 minuter då bf inleds.

Förstår din frustration alltför väl! Går också med förvärkar som är ganska regelbundna enl ctg men svaga, och slemproppen släppte iaf stora delar för några dagar sen. Kollade de om du var öppen? De kollade inte på mig och jag kom mig inte för att fråga, för liksom du åkte jag in för att jag tyckte bebis rörelser hade ändrats..

Krickalicka skrev 2017-02-04 08:27:15 följande:

Blir galen snart nu.. haft riktigt jobbiga förvärkar till och från sen i tisdags eftermiddag, så att jag verkligen trott att det varit på g, men nej då. Slempropp har gått och jag har fått extra rikliga flytningar så att jag undrar om fostervattnet läcker.. men igår kväll stannade värkarna av en del och nu sitter jag här igen utan värkar. Superspänd mage och smärtsamt kissnödig mest hela tiden. Var inne på förlossningen igår och fick lyssna på bebis hjärtljud och ta ctg, skönt att höra bebis puls eftersom jag börjat noja om han rörde sig plus att få bekräftat att jag faktiskt hade värkar fast de inte var så rejäla än. Men sjukt frustrerande nu att inte veta när det faktiskt kommer igång och kommer bli helt galen om det fortsätter så här med värkar till och från. Så svårt hur vi ska göra med storasyster oxå, hon har ju hemskt tråkigt hemma med mig just nu men vill inte lämna bort henne för tidigt heller.. gaah!

Oj vilken överraskning! Grattis till lille pojken, så skönt att allt gick bra!

Förstår verkligen det sköna i att lämna barnet och åka in i lugn och ro, det där är mitt stora orosmoment den här graviditeten även om jag vet att det inte är något jag behöver oroa mig för egentligen..

Intressant att du säger dina flytningar luktat sött för jag tycker det luktat "sött och varmt" när jag kissat och har funderat på hur vattnet luktar egentligen men överallt står det att det ska lukta "hav" och eftersom det inte sipprar så har jag inte frågat.. Och nu i fredags kollade de mängden i annat syfte så för min del är det nog inte vatten men ändå, jag har tänkt att det kan ha varit delar av slemmisen som luktat ;)

Krickalicka skrev 2017-02-05 19:35:15 följande:

De kollade hur öppen jag var i fredags, 1,5 cm. Men jag tänkte inte på att påpeka igen min misstanke om läckt fostervatten så det kollade det inte. Igår morse kl 9 sa det nämligen lite mer splash och det luktade så som det hade gjort vid mina "flytningar" i några dagar (sött och typ som sperma). Så vi ringde och åkte in. Det var vattnet som hade gått! Då var jag öppen 3 cm. Och då eftersom jag inte visste hur länge det hade läckt så satte de igång mig direkt! Vi var på plats kl 12, fick oxytocin kl 13 och kl 16.26 föddes en liten pojke på 3550 g och 51 cm!! Helt galet att han är här nu, jag var liksom övertygad om att vi skulle bli hemskickade och vänta på att värkarna skulle kicka igång ordentligt av sig själv.

Fantastiskt att vi fick åka in i lugn och ro och hann lämna storasyster till mina föräldrar. Så tacksam!

Lycka till nu för alla er andra, trots frustration så är det inte länge kvar nu!

Svar på tråden BF Februari 2017