• Anonym (A)

Är jag en hemsk människa?

Påven Johanna skrev 2016-05-25 07:52:13 följande:
    Motivering till att man tar med sig ett fotoalbum ut i ett gemensamt utrymme och sedan låter det vara kvar där? Behöver du en motivering till det, alltså? Vi förvarar en del album i en kinesisk kista i vardagsrummet, någon gång ibland tar någon upp ett album därifrån och bläddrar i det. Efteråt händer en av tre saker - antingen läggs det tillbaka eller så ligger det kvar där det senast blev lagt eller så bläddrar någon annan i det. 

Det är ingen stor sak att barnet har ett fotoalbum på sitt rum - det är först när barnets förbjuds att ha det någon annanstans eller sitta någon annanstans och titta i det som det blir en stor och fullständigt vettlöst idiotisk sak. Om barnet tar sitt fiktiva fotoalbum under armen och kommer ut i köket och sätter sig och bläddrar i det där och du (Ung brunett - det är du, vad?) inte kan tåla det för att bildinnehållet är ointressant eller snarare stötande för dig så gör du fel mot barnet om och när du agerar på den impulsen. 
    Nej men det är klart att barnet ska ha det på sitt rum, har aldrig sagt något annat. Jag ser bara verkligen inte meningen med att det ska vara i vardagsrummet när det lika gärna kan vara i barnets rum, där det enligt mig hör mer hemma. Så hade jag själv velat haft det och det är väl det jag utgår från i sett ifall.
  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2016-05-25 10:23:54 följande:
    Jag tror faktiskt inte (till skillnad från andra i tråden) att du bara är svartsjuk. Jag tolkar dig som väldigt bitter och less på att vara nr 2? Kanske var exet snyggare, yngre, mer framgångsrik än du?

Lämnade hon honom och du känner att det fortfarande hade varit DOM annars?

Att han inte kommit över henne?
    Jag måste säga att det absolut kan vara så att jag är svartsjuk på det de haft tillsammans och att de alltid kommer "ha" varandra i och med barnet men jag är inte svartsjuk på henne som person. Ska vi vara helt ärliga så är jag såväl yngre, som snyggare och mer framgångsrik än hon. Så det är inte där skon klämmer. Det var ett gemensamt beslut och det hänger inte kvar något hos honom. Han bryr sig verkligen inte om henne och gör enbart saker för barnets skull, inte hennes. Så nej, det är verkligen inte så. Men lite bitter över det de har delat och alltid kommer dela, och att jag alltid kommer vara nummer 2, absolut. Men som sagt, inte svartsjuk på henne och hennes person, verkligen inte.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 13:39:32 följande:
    Ja,förmodligen är det även som så att hon är bitter över att aldrig kunna vara nummer 1för honom och hans barn.

Men jag tror att med ökad ålder och mognad lär man sig att hantera detta.
    Snälla du, jag är verkligen inte brydd i vilken plats jag kommer på i hans barns rangordning.  Det rör mig inte ryggen.
  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2016-05-25 12:00:46 följande:
    Du är så svartsjuk så du slår ut alla på fl. självklart får barn ha foton framme på sina FÖRÄLDRAR!
    Vem tusan vill ha sin partners ex upptryckt i nyllet? De får ha det PÅ SITT RUM men varför i hela friden skulle man som partner till en person med barn vilja ha barnets andra förälder i sitt vardagsrum?! Helt obegripligt och otroligt oförstående resonemang! 
    I barnets rum, fine, men för tusan inte ute i vardagsrummet upphängt på väggen!!!

Hur kan det ens vara en diskussion!?
  • Anonym (A)
    Påven Johanna skrev 2016-05-25 17:34:10 följande:
    Men om det råkar hamna/vara eller tas med ut i vardagsrummet och du mår så dåligt av det att det av det skälet tvunget måste återbördas till den plats där du står ut med att det existerar så tycker i alla fall jag för min del att det inte står rätt till och det vänder jag mig starkt emot, eftersom jag inte tycker att det är något som ungar ska behöva stå ut med. 
    Som jag gör med alla andra av barnets grejer som ligger slängda i huset: jag lägger in det på barnets rum. Vill inte ha barnsaker liggandes och skräpa. Barnet har sitt rum med sina saker och där ska såväl leksaker som foton och album ligga. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 19:28:09 följande:
    Och ändå förstår du inte varför han "drar fram barnkortet" i dom diskussioner ni har?
    Jo jag förstår visst. Han vill väl skydda sitt barn och spela, likt alla andra föräldrar, på att hans barn är det absolut viktigaste för honom och även bör vara det i alla andra människors liv. Men han vet att jag inte tycker detsamma.Hans barn är inte viktigt för mig.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:49:56 följande:

Wow alltså!

Du är yngre (tror fan det med et barn på sju och som 25), snyggare (ligger i betraktarens ögon) och "mer framgångsrik" ( vilket är en definitionssak).

Du ÄR sotis vännen, vare sig du inser det eller inte.

Du behöver inte vara nedlåtande. En annan person frågade om jag var svartsjuk för att hon var snyggare, yngre och mer framgångsrik och då svarade jag att jag inte är svartsjuk i de fallen då jag ÄR snyggare, yngre och mer framgångsrik. Bland annat :)
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:53:51 följande:

Har du sett UBOS, trollboken?

Tänker på den fladdrande boken... den som trycker upp foton i ansiktet på dig. Kanske? Eller?

De flesta har bb-bilden inramad på väggen i vardagsrummet, gifta eller skilda har ingen betydelse.

Åh herregud vad häftigt. Du har varit i alla hem i Sverige där det lever ett barn! Eftersom du kan säga att de flesta har BB-BILD på väggen. Eller. Kan det vara så att du råkar känna folk som är samma skrot och korn som du? Jag har då aldrig sett en BB-BILD på en vägg och har ändå spenderat, säkert lika mycket tid som du, i olika hem. Har aldrig sett detta någonsin - men ändå drar jag inte slutsatsen att INGEN har det. Klart det finns folk som har. Men de flesta? Nja.
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:57:07 följande:

Han spelar inte, hans barn är det absolut viktigaste för honom.

Hur han kan vara ihop med dig som skiter i hans barns behov fattar jag faktiskt inte.

Vilka behov skiter jag i?
  • Anonym (A)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 19:57:07 följande:

Han spelar inte, hans barn är det absolut viktigaste för honom.

Hur han kan vara ihop med dig som skiter i hans barns behov fattar jag faktiskt inte.

Hur kan du vara så säker på det? Det finns många föräldrar som inte bryr sig om sina barn och som inte tycker att deras barn är det viktigaste. Vad får dig att tro att min man inte är en av dem?
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?