Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-24 21:44:29 följande:
Varför? För att han vill ha kvar minnena?
Jag har kvar minnen, finns ingen man som skulle få mig att kasta dem.
Album, förstår du, kan man skapa både digitalt eller på gammalt, traditionellt vis. Jag har båda delarna. Är nog en del år äldre än dig som ifrågasätter album.
Det är inte sentimentalt, det är värdefulla minnen. Måste man hata sitt ex eller?
Min sambo har t o m sett i mina album med mig. Han vet att mitt ex är just mitt ex!
Han har sett ultraljudsbilderna på mitt yngsta barn också som jag har med exet. Tänka sig.
Facebook? Vem f*n bryr sig om facebook???
Nej, jag förstår dig inte. Inte på något sätt.
Kan nog bero på att du möjligtvis är väldigt ung och oerfaren.
Enligt mig är minnen just minnen, i ens förflutna och i ens tankar. Inte kopplat till en speciell sak. Man får tänka vad man vill i sitt stilla sinne, men att avkräva allt gemensamt utrymme i ett hem till saker som är kopplat till andra män eller kvinnor upplever jag som märkligt.
Oavsett om jag är ung och oerfaren eller inte så förtjänar jag samma respekt och bemötande som någon som (du?) som är gammal och erfaren. Sedan spelar det ingen roll i mitt liv huruvida folk tror sig veta bättre än jag över hur livet ska levas. Du sitter inte på alla rätta svar. Har svårt att förstå mig på sådant.
Nej, man måste inte hata sitt ex. Jag har både bra och mindre bra minnen av mina ex. Oavsett vad så tillhör de inte mitt nuvarande liv och inte min framtid, och således förstår jag inte vad jag ska göra med dem, deras prylar och mina minnen från dem i min nuvarande relation. Jag kan sitta med en tjejkompis och säga "haha, kommer du ihåg när xx och jag gjorde xx." Sånt kan ju va kul. Dela minnen. Men att trycka upp det i näsan på min nuvarande förstår jag inte vitsen med. Inte heller varför vi i vårt gemensamma hem och liv ska sitta och trycka på en gammal vas (eller vad det nu kan vara) som mitt ex köpte till mig. Men jag har å andra sidan gjort aktiva val som lämnat tidigare relationer och har inga obearbetade känslor till dem. Jag saknar inte mina ex, liksom. Gör man det så kanske man har större behov av att ha kvar dessa "minnen"? Vad vet jag, jag är ju så ung och oerfaren.