• Ewald01

Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?

Mycket har hänt i den svenska politiken nu. Det finns en massa frågor. Tappar miljöpartiet röster? Kommer Feministiskt initiativ in i riksdagen? Hamnar Kristdemokraterna över 4% spärren?

Rösta och diskutera !

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?
  • Anonym (Loggan)
    Anonym (Obeskrivligt lack) skrev 2016-04-24 09:00:04 följande:

Vet inte, för första gången på 25 år.

Liberalernas nya logga gör mig som kvinna så förbannad så det kanske blir Fi eller Piraterna istället.

Men det är då en form av proteströst.

Hmm, men är inte politiska åsikter viktigare än loggan ?

• Anastasia

Piratpartiet.  Jag är missnöjd med våra politiker, så jag skulle missnöjesrösta på Piratpartiet.   Dessutom så är jag lite av en pirat själv..=)

• Ewald01
    Anastasia skrev 2016-04-24 10:47:04 följande:

Piratpartiet.  Jag är missnöjd med våra politiker, så jag skulle missnöjesrösta på Piratpartiet.   Dessutom så är jag lite av en pirat själv..=)

Redan 2 till 3 som skulle rösta på Piratpartet.

Piratpartiet skulle redan vara större än vissa bogerliga partier och MP
  • Furstinna

Skulle inte rösta alls. Spelar absolut ingen roll vilket parti folk röstar på. Det är stort skådespel alltihop.

• nevermind

"Den som inte är röd när han är ung har inget hjärta. Den som inte är blå när han är gammal har ingen hjärna."
    /Churchill
    Jag är uppfostrad sosse men röstar M sen tio år tillbaka.

• Ewald01
    Furstinna skrev 2016-04-24 11:21:41 följande:

Skulle inte rösta alls. Spelar absolut ingen roll vilket parti folk röstar på. Det är stort skådespel alltihop.

Nu tänker du på Lugner Skrattande

"Presidenten m
    åste vara en medieproffs och skådspelare som fram för allt är närvarande i sociala medierna med sin attraktiva First Lady" (Richard Lugner, 2016)
  • Furstinna
    Ewald01 skrev 2016-04-24 13:51:19 följande:

Nu tänker du på Lugner 

"Presidenten måste vara en medieproffs och skådspelare som fram för allt är närvarande i sociala medierna med sin attraktiva First Lady" (Richard Lugner, 2016)

Nej inte hört talas om honom men han verkar klok så ska kolla upp honom. Tack för tipset :).
  • Anonym (Loggan)
    Furstinna skrev 2016-04-24 14:52:54 följande:
    Nej inte hört talas om honom men han verkar klok så ska kolla upp honom. Tack för tipset :).
    Det får du göra. 

Du kan gå in på youtube och sen leta efter "Lugner for president" SkrattandeCool ...
  • Ewald01

Moderaterna och Sverigedemokraterna får de flesta rösterna i den här mätningen.

MP och KD ligger fortfarande vid 0 %.

• Rataxes

Liberala Partiet (KLP)

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
Svar på tråden Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?