Bonusfamilj, blä och varning!
Jag anser att bonusfamilj är riktigt krångligt och betydligt svårare att få ihop än sk kärnfamilj.
Dvs så vill jag faktiskt varna dem som funderar på att bryta upp en biofamilj. Gräset är troligen inte alls grönare på andra sidan och fundera riktigt noga innan ni lämnar det ni har.
I mitt fall så kanske jag låter bitter absolut och jag hade inget annat val än att skilja mig men iaf.
Att få ihop en bonusfamilj är en stor utmaning. Att få alla nöjda är omöjligt i bästa fall får man nöja sig med att alla inte är missnöjda ungefär.
Att leva i bonusfamilj betyder att hela tiden sträva efter helhet som kommer naturligt i biofamilj. Helheten uppnås aldrig. Man får stå ut med att leva med ofullständighet.
Det finns oftast en längtan efter familjekänsla. Vilket är i stort sett omöjlig.
I förlängningen innebär bonus att två system bor tillsammans, två spillror ur den gamla biofamiljen. Ett system gör sina saker ich det andra sina. Så har det varit för mig iaf.
Dessutom är den tidigare spillran ur biofamiljen dvs exet alltid närvarande i stort och smått betydligt mer än bonusföräldern.
Säger sig själv att det är utmanande för de allra flesta?
Hur har ni det? Hur lyckas ni stå ut? Osv.