Bonusfamilj, blä och varning!
Vi har det väldigt bra och jag älskar min utvidgade härliga familj! För mig har det aldrig handlat om att stå ut, jag skulle aldrig nöja mig med något som handlade om det.
Vi har det väldigt bra och jag älskar min utvidgade härliga familj! För mig har det aldrig handlat om att stå ut, jag skulle aldrig nöja mig med något som handlade om det.
Skulle inte ha orken/viljan att bli styvmamma och börja ta hand om och ansvar för andras barn.Trivs bra ensam/med mitt eget barn/mannen jag älskar utan att bli påtvingat att bo med människor som jag inte vill bo med.Men vi är olika,och lycka till ni som tycker det är kul!
Påven Johanna
Hur gör ni?
I mitt fall så är det min kärlek som inte klarar av situationen. Jag har faktiskt nästan slagit knut på mig själv. Tycker om hans barn och står ut med ex. I övrigt kring hushåll, ekonomi har vi samma syn.
Min kärlek har svårt att hantera mitt barn , ett av dem. Han drar sig undan.
Exempelvis om än oskyldigt och trivialt. Varje fredag när vi sitter och äter fredagsmys och kollar film eller tv. Om mina barn är där så sitter han i sovrummet. Inte om hans barn är där såklart.
Fint skrivet Johanna. Du är klok. Kärlek tar tid och engagemang. Behöver vårdas hela tiden.
Barnet är nio år ich har Asperger. Dock ingen allvarlig variant utan klarar sig rätt bra i sociala sammanhang trots allt.
Han säger att han har svårt att hantera henne. Inte är van. Efter utbrott så är han fortfarande illa berörd trots att hon då är normal. Om hon känner av det, ja. Hon hälsar inte på honom längre. Hon tycker att hon är utanför .
Det gick så långt att han inte ville åka utomlands med oss av rädsla för att hon skulle bli uttröttad och då få utbrott. Han såg det som att semestern skulle bli förstörd för honom. Vi åkte själva. Att tillägga är att hon aldrig slåss (ibland lillebror) utan blir arg på mig aldrig honom och mycket sällan på hans barn och då mest sur.
Till er övriga. Ja alla familjer kan ha svårigheter och vara dåligt fungerande. Jag bara lyfter upp just bonus som svårt och dess speciella svårigheter med distans och kommunikation.