• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

malre skrev 2016-05-15 17:10:43 följande:

Jag har test dag först på torsdag. Men jag känner verkligen inte av något och jag småblöder. Så har det varit de andra gångerna det inte tog sig. Visit finns det chans att man kan vas gravid och blöda men det händer inte mig. Den turen har inte jag.

Jag förstår hur du resonerar. Man känner ju sin kropp efter alla dessa försök. I början när jag försökte bli gravid innan jag kände igen de tecken som kommer innan mens, så var jag jättepositiv och tänkte att det nog hade tagit sig. Till och med googlade "gravid trots mens" och kom in på sådana trådar och hade lite hopp. Men sedan när man lär sig hur kroppen brukar kännas innan mens så vet man precis när det inte tagit sig. Jag kan alltid känna typ tre dagar innan mens att det inte kommer bli något. MEN! Med det sagt, så kan det faktiskt fortfarande vara så att det ändå tagit sig för dig. För det man också lär sig när man läser i olika trådar är att folk ibland kan skriva "jag var helt säker på atr mensen skulle komma eftersom alla mina vanliga tecken på det var där, men jag var gravid". Så visst kan man tillhöra den minoriteten - håller verkligen tummarna för att det är så för dig!!! Men som sagt, förstår hur du känner. Varm kram och hoppas på ett plus på torsdag <3
  • finee

Härligt Marre22 att du är igång Jag är precis klar med menopuren. Tog sista sprutan nyss. Imorgon blir det ovitrellen

• finee
    Harvester skrev 2016-05-15 22:59:57 följande:

Vad är det som benämns ruvning? ET till implantation?

Tror det pågår längre. Från ET till bim/positivt test eller till blödning.
  • finee

Stajlish - välkommen tillbaka! Händer mkt här i tråden och är nästan helt omöjligt att hålla sig helt ajour Kul att det är sprutdags snart.

S1981 - grattis till genomfört äggplock och vad bra att det inte gjorde ont. Skönt att ha det avklarat. Börjar bli nervös för mitt ÄP på onsdag :/

Fruholmli - LYCKA TILL på ÄP imorgon! Förstår att du är nervös, det börjar jag också bli inför mitt på onsdag. Vi ligger väldigt lika i tid Närärdetvårtur - lycka till på ditt äggplock också!

Kaosart - vilket bra utfall med två blastisar till frysen. Hoppas att jag också får till frysen, och att det ens blir en ET nu framöver här. Skulle vara så skönt att slippa göra om hela stimuleringen.

Nu ska jag ladda upp för sista sprutan - Ovitrellen Har kollat igenom iallafall tre instruktionsvideos på youtube, så nu känner jag mig laddad

• finee
    KaosArt skrev 2016-05-17 07:04:41 följande:

S1981, finee, sanlu87, Kvinna84a och stajlish- Tack tjejer! :)

Ja det känns skönt nu, känner mig lugn. Jag förtjänar verkligen att känna såhär, tycker jag :) sånt kaos jag har haft i huvudet de senaste veckorna.

Finee- wiho, nu är det äntligen slut med sprutor för dig. Vilodag idag och imorgon är det tajm! ;) du får tänka på mig när du ligger där på plocket att här låg kaosart för en vecka sedan. Hehe, närå.

Stajlish - ja jag förstår att det går långsammare när man gör om allt, speciellt på långt protokoll. Men nu när du börjar med sprutorna så kanske det går lite snabbare. Jag tänker att då "gör " man ju lite mer. Prover och ul och sådär, :)

Skönt att du känner dig lugn! Hahaha, ja, jag ska tänka på dig imorgon när jag ligger där och plockas Jag är dig hack i häl Känns skönt för min del att vara klar med sprutorna. Hur går det för dig med dina överstimuleringssprutor?
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Håller alla tummar och tår att det ska dela sig fint!! Kram <3
  • finee
    provi87 skrev 2016-05-16 19:46:21 följande:

finee - Vad härligt att bli klar med sprutorna! Ett delmål på vägen liksom, du kommer du lösa sista sprutan jättebra :)

Tack för stödet Det gick bra med otrivellen igår. Kändes såå skönt att det var sista (för den här vändan).

Hur går det med ruvandet? Det börjar närma sig för dig nu
  • finee
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-17 16:15:47 följande:

Sprutdag 7: VUL och blodprov idag. Hade fina blåsor på varje äggstock (mellan 10-15 mm). läkaren räknade inte så noga men själv såg jag åtminstone 5 stycken på ena och 7 på andra så jag hoppas det finns lite fina ägg att skörda på fredag då äggplocket ska göras. Tar Ovitrelle imorgon kväll. Ska bli skönt när plocket är över så man slipper stressa över det, men å andra sidan går man ju in i en ny fas då där jag kommer va orolig för antalet ägg, befruktas något, får jag något tillbaka etc. Ja det här med IVF känns som en ständig oro för det mesta...

Grattis till många fina blåsor, det bådar gott

Känner PRECIS samma som dig med att få plocket gjort samtidigt som man bävar inför nästa fas med alla besked att oroa sig för. Hur många ägg, om något blir befruktat etc. Tänker mig att slutet av ruvningen är olidlig. Tyckte att dagarna innan bim var värst även då man försökte på vanliga sättet. Tur vi har varandra här inne så man får lite pepp och förståelse.
  • finee
    malre skrev 2016-05-17 17:40:33 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

GRATTIS malre!!!!! Helt fantastiskt! Trådens först plus, helt underbart

Hur länge hade du blödning innan den upphörde? Var det mycket eller mer som spottnings? Ännu en gång grattis!
  • finee
    Marre22 skrev 2016-05-17 21:30:50 följande:

Min tredje Menopur är nu tagen och sedan i eftermiddag (då jag tagit två) så spänner det och drar rejält i magen.

Och eftersom det är första gången så vet man ju inte om det kommer accelerera eller hur det blir?

Det känns helt klart att det händer något där inne, hoppas att det är något som växer där inne...

Jag började också känna av i äggstockarna på tredje sprutdagen. Det slutade dock på sprutdag 6 när menopurdosen halverades. Tyckte nästan det kändes tryggare när jag kände av äggstockarna, som ett kvitto på att något händer.
  • finee

Nu har jag varit på äggplock!

Det gick jättebra! Vi fick ett eget rum och alla var jättesnälla. Själva plocket KÄNDES NÄSTAN INTE ALLS!! Snarare tvärtom - var lugn och mjuk inombords med tanke på morfinet jag fick Roligt att se när de punkterade äggblåsorna Mannens simmare var även de bra och många.

Fick ut 7 ägg. Inte supermånga, men ändå bra. Vet inte hur många av dem som är mogna och så. Är jättespänd inför morgondagen då de ska ringa och meddela befruktning och dag för ET.

TACK för all pepp från er! <3

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj