• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-04 20:15:32 följande:

Idag var det sprutdag 8, känns segt, många dagar. Nej jag kommer inte göra några mer vul och inte blodprov heller. Jag vet inte om 16 är många, men de låter ju som många. Ja precis det var sammanlagt på båda äggstockarna. Men vissa va ju ganska små, så vet inte om dem hinner växa på sig. Får se helt enkelt. Men de låter ju lovande. =) Men som man läst tidigare så är det ju mycket mer som ska klaffa, men befruktning och delning osv. Men jag vill vara positiv och hoppas! 

Ja, visst, det är massa moment som ska gå i lås. Under stimuleringen har man ju lite mer insikt i de olika momenten, men efter insättning så vet man ju ingenting om hur det fortsätter delas, inplanteras osv.

Sännande med äggplock på tisdag Kaosart! Det går framåt :) Det är väl ett bra tecken att de sänker din dos? Det måste ju betyda att du inte är så svårstimulerad, vilket väl är positivt har jag för mig?
    daisy80 skrev 2016-05-04 22:58:24 följande:

Idag ringde kliniken och sa att av mina 9 ägg så har 3 blivit befruktade. Blev ganska besviken.. Men de sa att de såg fina ut iallafall. Usch har haft en orolig dag idag, vill så gärna ha nåt till frysen. Har gråtit en massa, av oro, nu börjar ivf-verkligheten komma ikapp mig. Otroligt påfrestande psykiskt detta. Men jag vill ändå vara positiv och tänka att det är tre starka små kämpar vi fått till <3

Håller tummarna för din lilla trio nu! Men förstår att du förväntade dig fler befruktningar, man har ju så mycket hopp :) Och visst är det påfrestande psykiskt allt detta. Kram och hoppas du mår lite bättre idag.
  • finee

Mensen kom idag, punktligt och fint som vanligt. Således sprutstart imorgon :) Ringde kliniken och fick blodprov inbokat till onsdag nästa vecka. Nu börjar det verkligen närma sig!!

• finee
    KaosArt skrev 2016-05-05 17:39:07 följande:

Weee härligt! :) kul att ni får köra igång imorgon! Jag vet inte om du sagt det men vilken är din startdos?

Ja! Känner mig pepp! Startdosen är 150ie menopur :)
  • finee
    halfmoon skrev 2016-05-05 17:24:02 följande:
    Härligt! Är det första IVF för dig? :)
    Yes, första! Spännande, oroligt och nervöst :)
  • finee
    daisy80 skrev 2016-05-05 17:24:47 följande:
    Tack för att du håller på min lilla trio, känns fint att säga så, "min lilla trio" hihi :) 
    Skönt för dig att mensen kommit, och att du kommer igång nu! Nu är det nära!! 
    Lycka till på återföringen imorgon :)
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-06 08:15:38 följande:

Jag funderade hur dom räknar dagarna till insättning. Räknar kliniken ÄP dagen som dag 0 eller 1? För det blir kanske 5 dagars odling för mig och har ju ÄP på tisdag så tänker om ET blir lördag eller söndag? :)

Vad säger ni, hur har de räknat för er?

Är nästan helt säker på att ÄP räknas som dag 0. Så ET borde bli på söndagen för dig.
  • finee
    daisy80 skrev 2016-05-06 15:55:50 följande:

Nu är jag ruvare! Av mina tre befruktade ägg hade två växt för dåligt så det blev inga till frysen tyvärr. Men tack och lov såg den tredje fin ut, och hade delat sig som den ska, så jag fick tillbaka ett litet 8-celligt guldkorn <3

Grattis, härligt nu är du ruvare!
  • finee
    FruA78 skrev 2016-05-06 15:58:05 följande:

Det blev äggplock idag och allt gick jättebra, gjorde inte så ont. Fick ut 13 ägg men några lär vara omogna såg sist 8-10 stora äggblåsor. Känner mig iallafall glad just nu, finns inget mer som vi kan påverka. Hoppas så att det finns ett fint embryo återföra på måndag.

Skönt att det gick bra :) Många som verkar tycka att det inte gjort så ont. Det är ju bra! Förstår att du känner dig glad, var ju en bra skörd med 13 ägg!
  • finee

Halfmoon - förstår att du är besviken! Skulle ju kännas jättetrist att inte få komma så långt som till ET när man väl har pumpat i sig alla hormoner. Men bra iaf att du har bra äggstockar :) Hoppas att det ordnar sig och att du får bättre besked på måndag.

• finee

Välkommen Tess1984! Vad tråkigt att ni fick köa en månad extra, men kul att ni får köra igång nu. Lägg gärna in dig i listan, finns i tråden en bit bak!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj