• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

Alltså jag blir lite orolig över min dos menopur... Hela flaskan ska ju vara på 1200ie. Jag ska ta 150ie varje kväll, vilket betyder att flaskan borde räcka i åtta dagar. Har nu sprutat sedan i fredags, dvs tagit fem doser. Flaskan är nästan tom nu ser det ut som!! Eller, det kanske är en max två doser kvar, tror jag. Jag hade ju mitt lilla missöde där när jag blandade (som ni kanske kommer ihåg) där det läckte ut lite blandningsvätska. Nu är jag orolig att jag fått i mig för hög dos! Typ närmare 200ie om dagen. Har någon annan som sprutat menopur haft såhär? Eller har era doser varit perfekta? Vill ju inte få i mig mer läkemedel än ordinerat :/

• finee
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-11 06:08:33 följande:

Fast du drar ju själv upp dosen i sprutan, då vet du ju om du dragit upp 150 eller 200? Eller är det något jag inte förstår nu?

Jo, jag drar bara upp 150. Men det läckte lite blandningsvätska vid tillblandningen, det var inte mycket (borde inte motsvara två doser!) så jag tänker att väskan är för koncentrerad.
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-11 08:01:47 följande:

Har du pratat med kliniken om det? Jag tror inte det är någon fara. Om du tar 150 så fårbdu ju ut prick 8 doser men jag tänker att man kanske drar upp pytte till när man drar upp dosen i sprutan för att kunna trycka upp någon droppe så de inte är luft i nålen. Så gjorde jag iaf och då skulle de ju räcka till 7 doser. Förstår du hur jag tänker?

Ska inte du på blodprov idag? Då får du ju veta mer, så kan de justera och sänka om de skulle vara så att du får för mycket. Ingen fara tror jag.Tack! Har landat lite men känner mig typ överkörd. Hoppas jag får bra besked idag så det kanske känns lite lättare. De ska ringa idag på förmiddagen och berätta hur många som blev befruktade. Är lite nervös så hoppas de ringer snart.

Jag pratade med sjuksköterskan imorse när jag tog blodprov. Hon skulle fråga läkaren. Men hon sa också att jag skulle ta och blanda nästa flaska menopur och istället börja på den. Egentligen är det väl ingen som kan svara på om jag fått i mig för mkt eller inte.. Jag tänkte också att det inte hade varit någon fara om det skulle räcka i sju doser, men nu verkar det ju röra sig om sex doser... De ska ringa under dagen hur som helst och meddela provsvar och ev dosjusteringar. Vill veta nu

Förstår att du känner dig överkörd idag! Håller alla mina tummar och tår för att du får bra besked idag. Hur mår du i övrigt, i kroppen? Symptom på överstimulering?
  • finee
    Sanlu87 skrev 2016-05-11 09:37:26 följande:

Varit på UL nu. Såg bra ut. Blir äggplock på måndag och sen återinföring på onsdag. Spännande!!

Vad spännande! Hur många äggblåsor hade du?
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-11 11:49:30 följande:

Okej, ja men det går nog bra =) Ja man vill ju helt veta allt på samma sekund man undrar men måste heeela tiden vänta på att de ska ringa tillbaka!

Känner mig typ febrig i kroppen, och lite svag mensvärk och lite stickningar i magen och underlivet. Men tycker jag borde känna mer om jag är överstimulerad. Men jag vet inte alls. Fick fyra befruktade ägg och ska tillbaka på fredag för ET och få ett ägg, och ska även ta nya blodprov då för att se hur värdena är med överstimuleringen.

Känns skönt att jag fick 4 befruktade, det var det jag hoppades på. Såklart hade det varit super om alla blev det men det är ju inte realistiskt.

Så jag är glad för mina fyra. :) hoppas på att få kanske ett i alla fall till frysen.

Jobbigt att du inte känner dig kry rent fysiskt. Men som du säger så verkar du ju inte vara superduper-överstimulerad, speciellt inte med tanke på att ET blir av. När man är väldigt överstimilerad blir det ingen ET har jag läst. Och GRATTIS till fyra befruktade Spännande med ET på fredag Håller tummarna att du får till frysen också.

Fick samtal från kliniken jag också. De sa att jag svarat jättebra på stimuleringen, att jag var lättstimulerad och att mitt östradiolvärde låg lite högt. De sa åt mig att halvera menopurdosen till 75. De trodde inte jag hade fått i mig för mkt trots min nojja över det, men för säkerhets skull ska jag blanda en ny flaska och starta med den. UL på fredag Yay går framåt och känns som att jag fick positiva besked idag, glad att kroppen reagerat på stimuleringen. Iofs inget som förvånade mig eftersom jag haft känningar i magen samt ÄL-flytningar sedan sprutdag tre. Lite rädd kanske för överstimulering, men nu sänktes ju dosen så tror att det är lugnt
  • finee
    S1981 skrev 2016-05-11 15:21:04 följande:

Var på ultraljud idag efter 6st sprutor med Bemfola och två veckors nedreglering med Synarela. På höger äggstock kunde hon se 4 fina blåsor men på vänster hade de inte hänt nånting alls... hon hade problem att ens hitta den vänstra äggstocken. Ska tillbaka på fredag så hoppas verkligen att de hänt nånting mer då.. Känns ju så tungt att man mått dåligt i 3 veckor om resultatet bara blir 4 blåsor och de inte ens är säkert att de finns nåt ägg alls :(. Märker ju själv att jag tar ut en massa i förskott nu men känner mig helt uppgiven..

Förstår att det känns tungt :( Man hinner bygga upp förväntingar under behandlingstiden inför äggplock, så då blir det såklart extra jobbigt. Bra i alla fall att det syntes fyra fina blåsor, vi får hoppas på dem! Hoppas att det blir bra besked på fredag
  • finee

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5, TD 28/5

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. UL 13/5. Korta protokollet

;Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4

;Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5.

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).

• finee
    S1981 skrev 2016-05-11 16:14:41 följande:

Tack! Ja jag måste fasen sluta bygga upp förväntningar och ta de lite mer som de kommer. Är ju vår första ivf också så tror att jag nånstans hoppats för mycket på att det skulle gå perfekt..eller iallafall att det skulle gå normal bra. Vi får se på fredag helt enkelt! 4 är ju bättre än 0 :)

Asså jag tror inte att det INTE går attbygga upp förväntningar :/ Tyvärr så går ju hjärnan på högvarv och man hoppas ju så in i norden! Lycka till imorgon
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-11 20:26:12 följande:

Jaa, nu börjar jag känna av mage mer också, mer värk och stickningar plus svullen. Men känner mig inte febrig längre i alla fall! :) nä jag tror inte jag är så mycket överstimulerad, och nu håller vi ju på att förebygga så jag hoppas på att det inte blir värre. Annars kan det ju komma mer efter några dagar, men förhoppningsvis klarar jag mig från det värsta!

Vad skönt att göra att du svarat bra! :) skönt att halvera dosen med, då går det fortare att spruta också ;) ja jag hade också lite äl flytningar. Ja det är ju inte så super vanligt med överstimulering så va inte orolig för det. Nu är ju jag drabbad så då är det midre chans att det drabbar dig med, statiskt sett ;)

Kul att båda fick positiva besked idag, då hoppas vi det fortsätter så på fredag för båda då med!

Kram

Tack för dina varma ord! Håller tummarna för oss båda imorgon. Jag har tyvärr googlat järnet här och har börjat oroa mig allt mer för överstimulering :/
  • finee
    Sanlu87 skrev 2016-05-11 21:30:09 följande:

Vet faktiskt inte riktigt hur många det var, han var inte så talför ;), och tänkte att det kanske är lika bra att inte veta exakt för då kommer jag hänga upp mig på det. Men typ 10 kanske. Så inte jättemånga.

Bara att hålla tummarna för att de växer till sig nu..

Haha, smart att inte fråga, för ju mer information desto mer att oroa sig för. Tyvärr är jag rätt dålig på att hålla mig cool och inte söka massa info Man hakar upp sig på alla potentiella saker som kan gå snett!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj