• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-23 19:53:07 följande:

Grattis!! Välkommen in i ruvarligan ;)

Men jag hänger inte med, fyra var av så bra kvalité att de kan användas. Men fick du inte tre till frysen då? Eller?

Så härligt att allt går bra för dig så här långt <3

Jamen ja! Hahah! Skrev fel - TRE klarade sig till frysen Haha, bra att du är observant

Hur går det för dig? Bim imorgon va? Ska du testa?
  • finee
    malre skrev 2016-05-23 20:05:47 följande:

Grattis!!fina resultat verkligen! Nu håller vi tummarna för den lilla i magen

Varför frös de inte flera om 4 st var bra?

Jag skrev fel! Hehe, menade såklart att de satte in ett och frös tre Lite yr i huvudet av allt tror jag att jag är :-S
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-23 20:48:52 följande:

Hehe men vad skönt med tre till frysen! Så skönt att ha backup!

Ja bim imorgon. Har känningar från livmodern, men vet ju inte om det beror på mens, lutinus eller graviditet. Jag håller på att bli tokig. Oro så fort ja ska gå på toa. Vill bara att veckan ska gå.

Pratade med sambon idag om att testa på onsdag, men jag tror vi väntar. Han vill vänta. Men känns jäkligt tungt, vill ju bara veta. Vissa stunder har jag gett upp. Tänker på att det kanske fungerar bättre nästa gång med en sexdagars. Men fan vill ju att det ska gå denna gång. Jag önskar så det gör ont i hjärtat.

Ja, det känns jätteskönt med en back up. Var över all förväntan att det skulle bli tre till frysen. Har gått på moln idag, men räknar med att oron kommer krypa på här om någon dag..

Förstår att det är kämpigt för dig just nu, såhär alldeles i sluttampen på ruvningen. Det är ju i alla fall bra att du inte fått någon mens än. Svårtolkat med symptom absolut, kan ju bero på vad som helst. Började du känna av lutinusen på en gång? Jag har inga som helst biverkningar av den än, hadt den sedan fredags.

Hur ser det ut för er andra - när började ni få lutinusbiverkningar? Är det någon som inte fått det?
  • finee
    halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

Kul! Håller tummarna!!
  • finee
    S1981 skrev 2016-05-23 23:28:17 följande:

Jag har tyvärr råkat ut för flera av biverkningarna. Bl.a. Illamående, helt galen yrsel, ömma bröst samt mensliknande värk. Är också på RD 4 (visst är det dagen efter insättning man räknar ifrån?) med ett tredagars så jag personligen tvivlar starkt på att mina symtom skulle bero på graviditet (även om jag hoppas lite i hemlighet) . Har testat minus för ägglossningssprutan i morse också så de kan inte bero på den heller.

Jag har inga symptom alls. Lite "tunga" bröst, men det har jag haft sedan ovitrellen så det beror nog på den. ÄP+6, ruvardag 1 med femdagars. Förstår att du hoppas på graviditet i hemlighet hehe
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 06:06:45 följande:

Dags för ÄP idag. Är så otroligt orolig. Inte för själva ingreppet i sig, för lite smärta är hanterbart. Men precis som någon annan innan skrev så är jag så orolig för om behandlingen har tagit. Tycker mig inte känna någonting i äggstockarna :/ Håller tummarna ????????

Kommer att gå bra! Kram<3
  • finee

Kvinna84a och Halfmoon - STORT grattis till era plus!!! Måste kännas fantastiskt!!!!

• finee
    Sanlu87 skrev 2016-05-24 13:01:37 följande:

Jag tyckte att det var väldigt många som klagade på hur jobbigt det var under ruvningen, och att det kändes som så lång tid etc., tyckte då att så farligt kan det väl inte vara, men nu när jag är där själv så kan jag bara instämma, sjukt jobbigt psykiskt och tiden går ju så sjukt sakta!!!

Känns ju som att man kommer bli galen av detta...

Jag känner precis samma! Hade ET igår och vet inte hur jag ska få tiden att gå!!?? Hur ska man överleva detta liksom? Hehe, spruttiden var jobbig, men då fanns det ändå fler hållpunkter som låg ganska tätt - blodprov, dagen efter besked fråb blodprov, sedan ett par dagar senare vul, och därefter ÄP, få besked om befruktning, ET.......keeps you busy! Men nu är det bara en lång väntan utan insikt i processen, helt plötsligt har man ingen koll längre kring hur det hela fortlöper. Så det gör det också segare tror jag. Plus att ju närmare målet (eller sorgen) - desto olidligare att vänta.
  • finee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 09:54:19 följande:

Hej. Nu är ÄP klart. Fick ut 8 ägg:)

Har "bara" fått ut 6 innan, så nu får vi bara hålla tummarna att guldäggen håller bra kvalitet och klarar av celldelningen. ??

Tummen upp för det, låter lovande! När beräknas du ha ET? Sätter de in 2-3 dagars eller femdagars på kliniken du går?
  • finee

Kaosart - hur går det? Har tänkt på dig idag, visst har du bim???? Nyfiken och håller alla tummar och tår för att mensen håller sig borta!

• finee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 18:18:26 följande:

[quote=76654825][quote-nick]finee skrev 2016-05-24 18:08:36 följande:[/quote-nick]Tummen upp för det, låter lovande! När beräknas du ha ET? Sätter de in 2-3 dagars eller femdagars på kliniken du går?[/

Det går jag inte veta förrän i morgon. Detkan bli 2-3 eller fem. Vet inte vad jag ska hoppas på heller. Har bara haft 2 dagars tidigare. Vad tycker ni om detta med odlingstid?

Ok. Det brukar vara så att man måste ha några befruktade embryon (typ 5 iaf) för att de ska långtidsodla. Idén är att det efter fem dagar ska vara lättare att välja det embryo med störst chans till graviditet, och att sämre embryon hinner stanna i utvecklingen. Andra säger att livmodern är bästa miljön, så det bästa är att sätta in 2-3 dagars. Så det är väl helt enkelt en avvägning som görs. Jag är glad att jag fick en blastocyst, men det är mest för att det kortat ruvartiden (som är så jobbig!)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj