• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

FruHolmli - bra att någon ordentlig blödning inte kommit igång. Jobbig dag för dig idag att gå som på nålar. Förstår att du är jättenervös. Håller tummarna! Jag vågar heller inte testa, är rädd för minus och att hoppet försvinner. Hoppas det kommer att gå bra!

• finee

S1981 - Ja, hoppas de höjer medicinerna till nästa gång. Bra att det känns ok nu för dig. Som du säger kan ju bearbetningen av ett negativt besked reda börja då man börjar tro att beskedet blir negativt. Tror att det hände mig igår när jag kände att det ömma i brösten försvabn, som det alltid gör på bim-3 för mig. Jag hoppas ju fortfarande, men det är som om jag redan vet hur det kommer att sluta eftersom jag känner mig så ogravif (bra ord!). Så jag har redan börjat sörja på något vis. Försöker till och med trösta mig med att jag kan ta en drink på semestern och slipper vara trött och illamående..(vilket egentligen är en stor lögn eftersom jag MYCKET hellre är gravid och trött+illamående än inte gravid och pigg och vindrickandes..) :,-( Hoppas du får en skön sommar och kan ladda upp inför höstens försök!

• finee
    FruHolmli skrev 2016-06-01 07:44:20 följande:

Jag vet inte, våndas varje toabesök!

Hylsan har en lätt missfärgning vid tablettfästet, den är lik ljuuuus hudfärg och knappt.

Har några gånger fått vagiator på pappret när jag torkat mig som också är aningen nyanserat i ljuuuuus hudfärg.

Dock 3 gånger typ av 25 toabesök och typ knappnålshuvud mängd. Men granskade jag ser ju allt!

3 dagen som det ser lika ut nu.

Så jag vet inte hur jag ska tolka det.

Det är ju liksom inte klassat som blödning, tycker jag för det är aldrig rött, knappt rosa liksom. Det är ej heller som sagt något som kommer "ut" utan mest vanlig flytning kommer.

:(

Jag har läst att vissa gånger stoppar lutinus mensen, den dagen man slutar typ kommer den? :S

Jag har inte testat än av rädsla att få negativt!

Jag ska på fredag tänkte jag. Har ju på lördag annars från kliniken!

Förstår att du våndas. Men i alla fall positivt att du inte fått någon blödning. Brukar du ha spottings innan mens? Som du säger vet man ingenting om något, lutinus kan ju skjuta upp mensen, tyvärr. Jag har också kommit in i "djupstudera lutinuspinne/flytningar"-fasen nu såhär på äggplock+14.. Jättenervöst. Du, och även jag, skulle ju verkligen ta ett test vid det här laget som skulle ge ett tillförlitligt resultat. Men jag har EXAKT samma rädsla som dig!! Är livrädd för negativt. Tror att det kommer bli negativt och på något märkligt vis vill jag behålla hoppet så länge det går. Fast man borde tänka att man skulle vilja ha ett svar så att man vet vad man ska förhålla sig till. Jobbigt det här. Kommer också testa tidigast fredag, jag har "naturlig bim" imorgon, men som sagt har man ju ingen aning om när mensen kommer med tanke på alla tillsatta hormoner. Uppdatera gärna under dagen om du vill/orkar! Kram<3
  • finee
    Doris88 skrev 2016-05-31 09:51:12 följande:

Bah så jobbigt :( dom ringde från mitt sjukhus igår för att meddela tid för vul nr 1, kl 8 imorgon. MEN fredagens vul går inte att genomföra då det inte finns någon på plats då. Kommer att få besked imorn om att nr 2 kanske kommer att bli nästa tisdag istället, den 7 juni

Då blir ju äp försenat :/

Någon fler som fått knas i planeringen?

Hur gick det idag doris?
  • finee
    stajlish skrev 2016-06-01 09:48:38 följande:

Såklart, det är ju det vi finns här för <3 Ja, det ska bli spännande o se vad helgen har att erbjuda... hoppas på att få några befruktade små embryon :) Är lite nervös inför ÄP, gick ju så bra sist...så är orolig att det inte ska göra det denna gången av nån anledning.. :D Hur mår du idag? Kram

Ja, verkligen spännande. Förstår att du är nervös för ÄP, trots att det gick bra sist. ÄP:et är liksom en sån stor bit i den här IVF-processen. Sedan är det ju alla besked som följer på direkt efter ÄP i form av hur många ägg, hur många befruktade osv.. Håller tummar och tår att det går bra och att du får några fina embryon

Jag mår sådär psykiskt. Känner mig fortfarande inte gravid tyvärr, utan bara helt lika som innan mens. Räknar med mens imorgon på bim. Har egentligen redan börjat bearbeta ett negativt besked och försöker tänka att vi får göra FET i höst. Så konstigt att jag är så pessimistisk, jag som i övrigt är en ljus och optimistisk person :/ Inte vågar jag ta ett test heller, är så rädd att få minus och vill ändå ha hoppet kvar så länge det går...
  • finee
    Doris88 skrev 2016-06-01 10:06:27 följande:

Jo det gick bra :) dock hade det inte hänt speciellt mycket på höger äggstock. På vänster fanns det några stycken, men dom var lite för små än. Gjorde blodprov också.

Väntar nu på samtal från Umeå och får besked om det kanske räckte med detta vul eller om jag måste göra ett till på tisdag nästa vecka. Typiskt att det skulle köra ihop sig med såna saker. Tanken var ju ett vul på fredag men det går ju inte.

Ska bli spännande senare att höra vad dom säger :)

Tog första Orgalutranen igår. Den gick bra, men jag är inget stort fan av den måste jag säga. Grövre nål men det gick :D

Skönt att det gick bra. Tråkigt att det blivit knöligt med er planering och att ni inte kan göra vul 2 på fredag, som verkar vara mest optimalt. Hoppas det ordnar sig ändå!

Ah, orgalutranen är inte så kul, tyckte den sved väldans mycket! Tur att man bara kör med den några dagar
  • finee
    FruHolmli skrev 2016-06-01 15:24:59 följande:

Nej nej nej!!!

Riktigt eller bara troligt på g?

:(

Inte superblödningen, men färskt rött blod, precis som min mens alltid börjar. Tror inte ens att embryot fäste. Ska ta ett testa tidigt gravtest ikväll bara för säkerhets skull, men räknat VERKLIGEN med minus.
    grodan26 skrev 2016-06-01 15:58:44 följande:

Åh nej, fy vad tråkigt. Jag hoppades verkligen att det skulle gå för dig :( 

Jag testade negativt igår och nu har jag börjat få spottings så tror det är kört för mig också. Jävla skit är vad det är. 

Har du några blastocyster i frysen? Bryt ihop nu och sen kommer du igen och har en bra sommar <3 Vi får inte låta detta knäcka oss helt, det kommer att gå snart!! 

Stor kram! 

Ja, verkligen jävla skit är vad det här är. Jättetråkigt att höra att det verkar vara kört för dig också. Verkligen tråkigt. Du får också bryta ihop och komma igen <3

Vi har tre blastocyster i frysen, så känns i alla fall bra att slippa göra om alla bitarna i processen. Har du något i frysen? Kram på dig!
    MajaStinaa skrev 2016-06-01 15:02:18 följande:

jag känner med dig finee, beklagar.

Känns tungt. Håller tummarna för att det går bättre för dig <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj