• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-27 11:23:25 följande:

Tack själv :) Ja du kan fråga, det gjorde jag. Jag hade 16 % och de har satt gränsen om det var vid typ 12 eller 13, så jag ligger ju över så jag tror de spelar in för oss att vi fick den hjälpen.

Vi ska ju följa vandra genom hela graviditeten har jag planerat :)

Men då är det ju verkligen sannolikt att intralipiden har varit hjälpsam! Vilken tur att vi går i Falun. Ska fråga om mitt värde också nästa gång jag pratar med dem.

Självklart ska vi fortsätta följa varandra
  • finee
    Marre22 skrev 2016-05-27 12:15:41 följande:

Jag hade också 16 %, det optimala är under 10 men kliniken har 12-13 som ref.värde.

Ok, tack att du delar med dig. Nu blev jag ännu mer angelägen om att fråga.
  • finee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-27 14:16:21 följande:

Grattis till 8 ägg:)

Nu är jag ruvare av ett litet guldägg. Håller alla mina tummar. De andra 2 ägget skulle försöka odlas vidare till dag 5 och isåfall frysas.

Hur räknar man är jag på ruvardag 0 eller 1 idag? Kram

Välkommen till ruvarklubben Håller tunnar nu, både för den du ruvar på och för dem som ska bli till frysen.
  • finee
    grodan26 skrev 2016-05-28 12:02:05 följande:

Ni som har plussat i tråden, kände ni några symtom innan ni testade? Jag är på RD6 nu och känner ingenting i magen. Tänker att man borde kunna känna lite molvärk iaf. När jag blev gravid (slutade i MF) så hade jag molvärk från ÄL till BIM men nu ingenting...

Har samma fråga! Känner inte heller någonting, till min stora besvikelse. Endast lite tunga bröst på morgonen, men det har jag haft sedan ovitrellesprutan...så det beror säkert på den + lutinuset
  • finee
    celavie1 skrev 2016-05-28 16:23:40 följande:

Hej

Har funderat på att kontakta Falun och göra ett nytt försök privat. Har de långa köer?

Ni som går där: Är ni nöjda med bemötandet och behandlingen där?

Inte några köer, eller nja. Typ fyra veckor fick vi vänta men det känns ju kort! Jättebra bemötande. Rekommenderar!
  • finee
    grodan26 skrev 2016-05-28 16:51:08 följande:

Vilken RD är du på? Ja nu vill man ju bara få ett magiskt tecken på att det händer nåt där inne!

Jag är på ruvardag fem med en femdagars. Så äggplock +10. Tycker att jag borde känna något Haha, jag vill också ha ett magiskt tecken!
    FruHolmli skrev 2016-05-28 18:07:56 följande:

Vi går privat och i Falun.

Vi fick tid direkt vi ville ha och fick börja samma dag vi var där om vi ville för det var min mensdag 2. :)

Men vi skulle till Prag så det havererade med att komma på UL i tid, så vi fick vänta till nästa mens!

Vi är supernöjd, vi har en skämtsam, lättsam men mycket tydlig utländsk kvinna (Amir, kan hon heta)

29.000kr kostade det för oss, plus kostnad för blodprover bla på 1600kr samt 700kr. Även mediciner sedan då.

Vi fick ta 3-pack om vi ville men vi tror på detta, om det inte går hem får det kosta lika igen om så! (Nu har vi en eskimå i frysen innan vi kan ge upp omgång 1a och B)

Värt varje krona!

Vi har samma läkare! Raghad Samir heter hon! Helt ljuvlig, sååå nöjd
  • finee
    malre skrev 2016-05-28 20:46:24 följande:

Jag kände knappt nånting innan jag plussade. Dessutom blödde jag lite.

Även nu har jag väldigt lite symptom. Så att man inte känner av något behöver inte vara dåligt, deppa inte över det! Håller tummarna för alla er som ruvar/ska ruva

Tack för lite hopp! Har verkligen deppat över min icke-symptomiga kropp Hehe.

Grodan26 - ruvar du en 2/3-dagars eller en blastocyst? När ska du testa? Jag satt i eftermiddags och skruvade på ett testa tidigt test som ska kunna upptäcka graviditet på bim-4, vilket är idag för mig. Det mäter fråb 10mlU istället för 25mlU som de flesta test. Men tänkte att ett ev positivt test bara är hcg från ovitrellen. Eftersom det tar 10 dagar för den att gå ur om man mäter med ett vanligt test(?) så borde den fortfarande kunna fångas upp av ett testa tidigt på typ äggplock+11-12. Eller vad tror ni?
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-28 21:02:17 följande:

Som sagt har jag också inte heller kännt/eller känner så mycket. Lite lite vissa stunder får äggstockarna och livmodern. Men inte mycket alls.

Men jag tycker du ska vänta lite till med att testa, som du säger kan kanske ovitrelle ställa till det och sådär. Du kanske i alla fall vänta till bim+1, så du ser att mensen inte kommer. Men det är ju svårt, man vill ju veta på en gång. Testar du för tidigt så kan de ju bli så att du får minus och blir jätte ledsen men att du är gravid egentligen bara de att det inte syns än. Det var i alla fall en oro jag hade så därför väntade jag. Men du ska såklart göra det som känns bäst för dig. <3 håller mina tummar super hårt för dig.

Jo, jag har nog bestämt mig för att inte testa innan bim. Utan vänta, kanske till och med till testdag. Jag tror dock att det inte kommer bli någon testning eftersom jag tror att mensen kommer att dyka upp på onsdag eller torsdag (torsdag är min "riktiga" bim eftersom jag alltid har 15 dagar mellan ÄL och mens). Har bara den känslan. Kan inte hjälpa det Vet inte varför jag tar ut i förskott att det inte kommer att gå!? Igår grät jag som om jag hade fått mens. Fattar inte. Tack för pepp och tummar i alla fall!
  • finee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-28 21:26:44 följande:

På ruvardag ett och känner mig bara nedstämd. Lätt till gråt och irritation, idag brusade jag till och upp mig för ingenting. Rädd att mitt lilla ägg ska ta skada av mina hormonella svängningar. Så här påverkad har jag inte varit tidigare. Någon som vet? Kan jag gråta "ut" ägget eller få det att sluta utvecklas? ????

Tror du kan vara helt lugn, man kan nog inte "gråta ut" ägget (haha, hoppas inte för då gjorde nog jag det igår, eller förresten, redan i förrgår). De flesta som genomgår IVF är ju i någon form av känslomässig stress, så om det var farligt med gråt så borde det inte bli några graviditeter alls med hjälp av IVF.
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-29 08:57:35 följande:

Åh men vännen, ge inte upp än! Jag kände också så, att varför skulle det fungera för mig. Jag förstår att du känner som du gör, man vill ju skydda sig själv. Men jag fortsätter hoppas och tro på dig, <3 du kommer få plusset till slut!

Tack att du tror på mig <3
    Doris88 skrev 2016-05-29 11:54:16 följande:

Min dos ligger på 125 och hon var lite orolig först att jag skulle riskera att bli överstimulerad då jag är ganska "liten" så tror kanske jag har en låg dos?

Tiden bara springer iväg :D om en dryg vecka borde det bli plock och insättning :p

Är det fler som känner att tiden går fort eller brukar det vara så att det går långsamt?

Jag tycker spruttiden gick ganska fort faktiskt. Det är när man går in i ruvarfasen som tiden börjar bli riktigt långsam....

Gällande din fråga om att känna av att man sprutat - Jag började känna mig lite "tung" över äggstockarna på sprutdag 3/4. Kul att du kommit igång med hela processen! Snart äggplock
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj