• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-24 18:21:56 följande:

Dagen har gått såååå långsamt! Vissa stunder får ja bara sånt stresspåslg att jag bra vill lägga mig ned och gråta, andra stunder känns det bättre. Men fy vilken plåga att gå på toa, känner mig lite "kladdig" i trosan, (förlåt om de låter lite snuskigt hehe men det är ju så! Får ju ha trosskydd hela tiden) blir orolig att det denna gången är mensen som kommit, men sedan är det bara lutinus, och så andas man ut i nån timme. Så ingen mens än så länge trots bim!

Diskuterar fram och tillbaka med sambon om att testa tidigt, men han vill verkligen vänta. Sköterskan i Falun tryckte extra på att vi ska vänta till test dagen och han har tagit fasta på det. Hehe. Ja men de är väl bäst att vänta egentligen. Men hua.

Åh, förstår att det gått oerhört segt!!! Men det är ju superpositivt att du inte fått mens än!! Bådar verkligen gott!!!!! Jobbigt att det kliar i testnerven men att sambon vill vänta hehe. OM min mens inte kommit vid bim så TROR jag att jag kommer testa då... Typ bim+1.. Eller så.. Svårt! Får se när det börjar närma sig om man står ut. Eller så får man mens på bim och då blir det ingen testning alls. Kommer iaf nog inte testa innan bim. Pallar inte ett minus och sedan vänta in mens i full depression. Vill ha hoppet kvar så länge det går, samtidigt som jag verkligen förstår dem som testar tidigt och tänker att det kan vara bra att vara förberedd på mens.
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-24 20:29:34 följande:

Ja det känns bra att mensen inte kommit än, lite mer hopp! Hehe ja jag känner att jag måste respektera att han inte vill testa innan, men man är ju sugen att passa på när jag är hemma imorgon och han jobbar. Måste sysselsätta mig hela dagen så jag inte blir för sugen. :)

Ja hade han sagt ja så hade jag testat på bim+1, men som du säger, jobbigt att få minus och vänta in mensen. Fy.

Känns som de skulle vara så oroligt om vi skulle plussa, jag kan lixom inte tänka mig det. Har ju aldrig sett de där pluset på stickan, vågar nästan inte tänka på lyckan som skulle komma. Ifall det inte händer.

Förstår att du måste respektera hans vilja att vänta till testdag. Tror verkligen att du kommer att plussa! Eller har du några menskänningar? Som i och för sig lika gärna kan vara gravidkänningar, skengravidkänningar eller lutinuskännimgar... :-/

Har precis samma tankar gällnde ev framtida positivt gravtest. Skulle kännas helt surrealistiskt att ha ett positivt test! Typ att det inte kan hända en själv. Åh, skulle vara fantastiskt, hoppas verkligen att det händer oss alla här inne <3
  • finee

Kaosart - vad spännande att ni ska testa imorgon! Tror faktiskt att det blir ett plus för er, verkligen. Mensen har ju hållt sig helt borta så det bådar ju verkligen gott!

Marre22 - vad bra med ÄP imorgon! Då kommer ni ju snart in i nästa fas i det här. Jag låg också på rum två samma som Kaosart Uppdatera oss imorgon hur det gick, redan nyfiken

Doris88 - välkommen hit

Redcat - bra att du mår bättre idag. Hoppas det fortsätter så

• finee
    halfmoon skrev 2016-05-26 06:36:05 följande:

Suck, verkar vara tidigt missfall på gång för mig. Gravid 1-2 på clearblue idag på morgonen men fick bruna blödningar igår och idag börjar det komma rött. Så ägget fäste nog och sen gav det väl upp. Inte nog med att vi inte kan bli gravida på egen hand. Tredje gången jag får plus på testen och tredje gången det går åt pipsvängen. Hur svårt ska det va?!

Lider med dig. Tungt, verkligen :,-(
    Minimasken skrev 2016-05-26 07:18:55 följande:

Skulle haft återföring av fryst embryo igår.... Men en timme innan vi skulle åka till sjukhuset ringer telefonen med skyddat nummer.. En kvinna i andra luren säger att hon är barnmorska från Sahlgrenska och vill ringa för att beklaga.. Där och då blir jag som förstelnad...

- ditt embryo från frysen klarade inte upptiningen så det blir tyvärr ingen återföring idag, nu har vi sommaruppehåll så vi kan köra igång igen i Augusti!

Fan denna jävla väntan och trodde att jag nu skulle ruva men så gick allt åt pipan! Mannen som har få och knappt simkunniga spermier blev väldigt ledsen och eftersom det är därför vi inte lyckats på egen hand känner vi nu att vi fokuserar på att bara njuta av sommaren istället och inte tänka förmycket på vad som skett.

Hade dock en känsla innan samtalet att det skulle vara kört denna gången då jag läst att bara ca 20% klarar av upptiningen.

Vilken otur! Måste kännas jättesnopet och ledsamt. Speciellt nu när de har sommarstängt nu närmast också! Hoppas att ni kan försöka ha en så skön sommar som möjligt i alla fall. Kram!
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Hahaha! Jag visste det! GRATTIS!!!
  • finee

Malre, FruA78 och Kaosart - det ger mig så myckey hopp att ni som oförklarligt barnlösa (samma som mig) har plussat!!! Jag har så mycket oro att det är något ofixbart fel på mig som gör att det inte funkat att bli gravid. Men nu när ni har plussat känns det lite mer hoppfullt i alla fall. Återigen grattis till er!!

• finee
    malre skrev 2016-05-27 07:21:30 följande:

Ja, så kände jag med när jag fick pluss. Att det kan ske! Jag var också helt övertygad om att det fanns nått fel som de bara hade missat. Att det aldrig skulle gå, men så hände det.

Hålelr tummarna för dig. En dag komemr ditt pluss också ska du se

Ja, jag har så svårt att greppa att det skulle gå med IVF när det inte gått på vanliga sättet. Vad är skillnaden liksom. Så känns det. Tack för stöd <3
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-27 08:33:14 följande:

[quote=76662132][quote-nick]KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:[/quote-nick]Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3[/

Stort grattis till plusset!! :D

Själv blev jag precis uppringd av kliniken. Nu på dag 3 är det bara 3 av 8 ägg kvar. Så ska dit nu kl 11:45 och få in det ena som var ett bra ägg sa de. Blev lite orolig nu när hon sa så, att de andra två inte vR av tirrläckligt god kvalitet för att frysa. :/

Förstår att du blir orolig. Håller tummar och tår i alla fall för den ni får tillbaka nu
  • finee

Allt känns så outhärdligt blytungt just nu. Fick precis besked om att en kollega är gravid och ska ha barn vid årsskiftet. Jag gick sönder inombords.

Jag känner mig så negativ, har svårt att tro att det här kommer att funka. Jättejobbigt.

Förlåt för svart inlägg.

• finee
    Marre22 skrev 2016-05-27 11:00:29 följande:

Nu är jag klar i Falun.

Vi fick ut 8 ägg och jag är suuuupernöjd, 8 är så mycket mer än jag kunde drömma om.

Stort grattis! Vad härligt
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-27 11:14:02 följande:

Tack ALLA så himla mycket för era lyckönskningar och grattis. Det här är så himla ofattbart :) , vi har varit ett så stort stöd under det här. Utan er hade jag nog grävt ned mig totalt. Tack för att ni funnits här <3 <3 <3 <3 <3 <3

Finee - Jag är glad att du får upp ditt hopp! För det händer ju verkligen, mot alla odds :)

Förstår din känslor kring din kollega. Jag var jätte orolig för hur jag skulle känna när min sambos syster som är beräknad att föda om ca 3 veckor får sitt barn och jag står där utan någonting. Men nu är jag gravid så då kommer det nog kännas lättare. Men det är ett slag i magen varje gång man får höra om någon som är gravid, och speciellt de som inte ens försökt eller uttrycker så att det är ju hur enkelt som helst att bli gravid.

Jag tror att intralipiden kan hjälpa mycket, (vet du ditt resultsrmpå den ?)och att man verkligen vet att det är ett fin embryo som utvecklats bra, när man försöker på egen hand så vet man ju inte ens om ägget och spermier möts. Så vi får mycket hjälp! Jag tror på dig och håller mina tummar. <3

Tack Kaosart för dina värmande ord. Betyder mycket. Nej, jag vet inte resultaten på Intralipiden/NK-cellerna. Kanske borde kunna fråga. Återigen grattis till din graviditet<3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj