Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

BF December 2016

Gick idag hem från jobbet efter halva dagen. Dels för min förbannat onda svanskota/rumpa, men också för dålig mage och extrem trötthet.

Min närmsta chef tyckte ja ska kolla upp om jag har fått foglossning för min egen skull, ifall det finns något att göra. Eller ifall jag bara behöver vila min kropp över helgen. Borde jag ringa till mvC telesvar och be om att bli uppringd imorn och fråga om hur jag ska gå tillväga eller ringa en vårdcentral?

• mocha8676

Ja, som någon skrev är det mycket om sjukskrivningar nu. Gick ju hem från jobbet i torsdags efter lunch pga smärta vid svanskota/rumpa.. Nu under helgen har jag fått ont ner mot underlivet, blygdbenen kanske? Någon mer? Har fått tid att träffa läkare först på torsdag. Barnmorskan tycker jag ska va hemma från jobbet fram tills dess. Kommer nig bli så. Funderar på vad man ska säga till arbetsgivaren bara när jag ringer imorn.

Vad olika graviditeter kan vara. Första hade jag inga problem alls. Men nu har jag ju en dotter som kräver lek och bli buren på endel.

• mocha8676

Här sitter jag på toan illamående, ont i magen och med något son känns som en konstant sammandragning. Känner mig konstig.. Någon som vart med om detta?

Har varit hemma i en hel vecka nu pga misstänkt foglossning. Men enl läkare är det inte det, utan ryggproblem. Ska ringa till en sjukgymnast imorn. Fick ingen sjukskrivning alls. Så måste jobba imorn, vilket jag vill. Men nu är jag orolig att jag kommer va sjuk imorn. Få läkarintyg för det känns ju konstigt?! Hoppas på att vakna upp och må bra bara..

• mocha8676
    Marialia skrev 2016-08-26 06:20:40 följande:

Jag var helt säker på att jag hade foglossning då jag skadat en fog innan. Har haft ont i några veckor och till slut blev smärtan outhärdlig. Är van vid att kunna träna och röra på mig och har gjort det under hela graviditeten men helt plötsligt får jag ont av att gå. Har gått hos en naprapat i många år men han har slutat. Dock har det börjat en ny på samma ställe som är inriktad på gravida och mammor. Var där igår och det var inte foglossning utan satt långt ner i ryggen! Är öm idag efter massage och mobilisering men känns helt klart bättre. Ska dit nästa vecka igen.

Okej! Intressant läsning. Får se när jag får tid hos sjukgymnast :)
  • mocha8676

Vaknade upp och mår mycket bättre! Kaskadkräktes i natt och efter det släpptes sammandragningen och jag kunde somna. Är idag orolig i magen och har en slags träningsvärkskänsla. Jag ska nu till jobbet. Spännande att se hur denna dag går!

• mocha8676
    Hastis skrev 2016-08-26 07:47:54 följande:

Skönt att det känns bättre idag för dig! Hade du kanske ätit något konstigt? Lycka till på jobbet och hoppas det håller sig lugnt:)

Funderade på magsjukan, men var inte dålig åt andra hållet.. Skumt. Åt godis till lunch istället för mat, ganska mycket. Men blev dålig först på natten vid 01 tiden.. Mannen trodde det var nåt på gång, för tidig förlossning på gång eller nåt. Blev själv lite orolig då förlossningen med dottern startade på detta sätt. Skillnaden var att det endast var sammandragningar nu och inga värkar. Händer det inom kort igen får jag väl ring Bm eller förlossning för rådfrågning. Var lite orolig imorse också då det tog flera timmar innan jag kände av den lilla..

Är väldigt törstig idag och dricker mycket vatten. Går hittills bra att jobba.
  • mocha8676

Någon mer som kollar på barnmorskorna på TV4 play? Bra tips för den som är intresserad och nyfiken på hur förlossningar kan gå till! Men är du orolig och rädd inför det kanske det inte är så passande :)

• mocha8676
    Ledilnaan skrev 2016-08-29 19:56:41 följande:

Jag kollar, bara för att jag är intresserad av sånt. Har ju genomgått 3 förlossningar redan, så jag vet vad som väntar. Ser framemot nästa förlossning, fast jag vet smärtan och allt vad det innebär, men känslan när bebisen läggs upp på magen är värt all smärta.

Kollar också för jag är intresserad. Ser också fram emot förlossning. Min första var verkligen så bra man kan önska sig. Men ont.. Ja det gjorde det verkligen, men enl mig hanterbar smärta. Spännande att se hur nästa kommer bli..
  • mocha8676

Cossi: ja nu börjar magen växa rejält! Har tagit lite gravidbilder under helgen. Har aldrig lyckats lägga ut bilder här tyvärr.. Bebisen sparkar på, känner av det väl vid flera tillfällen dagligen. Så mysigt. Vi har ju det mesta kvar från lilltjejen som är 1,5 år (börjar dagis på måndag).

Vi har idag kollat syskonvagn. Inte beställt nåt, men lutar mot en Emmaljunga Viking syskon.. Vi vet ju att det är en liten kille i magen, så har köpt 4-5 plagg i vardera storlek 56, 62 och 68. Kunde inte hålla mig på dom olika reorna.. Sen har jag köpt världens gulligaste klädes-set (body och byxor) i storlek 50 från polarn och pyret som troligtvis blir lillens första plagg när han tittat ut.. Älskar barnkläder och mode.. Svårt att inte shoppa :)

Vad har du får vagn/ar i tanke?

• mocha8676
    Cossi skrev 2016-09-03 16:15:30 följande:

Funderar på brio/britax go, verkar bra och hittat ett billigt nypris kring 5000 kr. Någon som har erfarenhet av denna vagn?

Många verkar välja Emmaljunga, vad är det som lockar?

Emmaljungan som jag har, super Viking passar väldigt bra till mig och min man som är långa (jah 1,81 lång, han 1,95 lång). Den enda helt svensktillverkade vagnen (min man vill stödja det) och sen är den otroligt snygg enligt oss. Just super Viking hade allt vi sökte.
Svar på tråden BF December 2016