Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

BF December 2016

Hej!

Jag är av dom lyckliga som slipper illamående! Slapp det förra graviditeten. Mådde oförskämt bra hela graviditeten. Hoppas jag gör det denna också.

Förra graviditeten hade jag dock många blödningar, så det var mycket oro, hoppas verkligen på att slippa det denna gång..

• mocha8676

Jag skippar också Facebook grupp. Tycker att det funkar bra att skriva här :)

Ska också göra kub. Som jag längtar. Hade tänkt tidigt ul men gjorde två ultraljud innan graviditet i väntan på ägglossning (ivf) och de kostar 1500kr st!! Vi känner att vi inte har råd med 1500kr till. Men skulle jag få blödningar skulle jag kontakta gynakutenbistället för privat.

• mocha8676
    Y o L o skrev 2016-04-27 21:42:57 följande:

Vet inte vart du bor men i Liljeholmen kan man boka själv för ca 600 kr.

Jaha. Bor i Värmland. Bokar man själv eller gör mvC det åt en?
  • mocha8676

Åh, längtar tills det börjar synas på mig. Jag såg knappt gravid ut ens i vecka 40 förra gången då jag var extremt överviktig och hade pösiga kläder. Nu väger jag 35 kg mindre och är bara "lite lätt" överviktig.. Så hoppas det kommer synas :)

• mocha8676
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-29 22:03:05 följande:

Konstigt jag är oxå kraftigt överviktig men min mage var enorm folk frågade alltid hur många det var däri :). Vad olika det kan vara.

Ja, lustigt hur olika det är.

Det syntes ifall jag tog på mig nåt tight eller inte hade på mig någon tröja. Men det var många som inte visste att jag var gravid in i det sista. Om jag pratade med någon kollega och sa att ja, jag går ju hem om två veckor så frågade dom varför då??! :)
  • mocha8676
    JonnaEmilia75 skrev 2016-05-01 17:25:12 följande:

Tycker så synd om er som mår illa! Jag får kväljningar när jag borstar tänderna, som några andra här :) men annars är jag förskonad.

Jag skulle kunna sova hela dagen om jag fick. Och så blir jag plötsligt hungrig, men kan inte äta så mycket. Frustrerande!

Snart är det dags för kub. Jag fick väldigt dåliga siffror (1:4) när jag väntade min son, så det känns lite oroligt. Han hade dock ingen kromosomavvikelse visade det sig!

Gick ni vidare med fler tester efter kub? Måste vara tungt med ett dåligt resultat och inte veta. Vi ska också göra kub. Gjorde kub när jag väntade min dotter, fick då låg risk.
  • mocha8676

Åh! Igår bestämde jag och min man att vi åker till Ullared gekås i mitten av september om allt ser bra ut på RUL som borde bli i slutet av augusti! Vi har ju det mesta från barn nr 1, men speciellt om vi får reda på att det är en liten pojke behövs ju endel nya kläder och lite annat :)

• mocha8676

Åh.. Ni som inte orkar äta.. Ni slipper iaf viktuppgång redan nu. Jag åt inget onyttigt och socker innan graviditeten. Men nu på morgonen på jobbet smällde jag i mig en ostfralla och 100g chokladkaka. Sugen på onyttigheter heeela tiden.

Någon skrev om utebliven växtvärk. Har inte känt det på ca två dagar nu. Men vad jag har förstått känns det mest dom första veckorna. Så var det med min första graviditet.

• mocha8676

Ni ivf:are i gruppen! Tar ni Lutinus? Hur länge ska ni då ta det? Jag tog ca fram till vecka 10 förra graviditeten. Är nu i vecka 7 och har bara kvar för två dagar. Lästa på mitt papper jag fick med efter FET att jag endast skulle ta fram till graviditetestet, oavsett gravid eller inte. Men jag tänkte att jag skulle använda upp det jag har hemma. Men börjar bli lite orolig över att jag ska sluta med dom.. Har fler på recept, men det kostar ju endel.. Jobbigt :)

• mocha8676
    Ingensmamma skrev 2016-05-04 16:32:31 följande:

Hej! Jag tog bara Lutinus 3 gånger/dag i 14 dagar sedan skulle jag sluta med dessa. Ringde faktiskt kliniken och frågade, men de sa att min kropp hade börjat producera eget progresteron och att det inte var nödvändigt att ta längre än så. Jag är gravid i vecka 8+2 idag, så det var ju rätt och riktigt i mitt fall.

Däremot vet jag att man kan få ta Lutinus längre om man t ex har flera missfall bakom sig eller korta lutealfas osv. Ring kliniken och hör med dem, varje ivf-graviditets läkemedelsdosering baseras ju på så många faktorer och är ju därför väldigt individuell! Lycka till! Kram

Tack för ditt svar. Jag har tagit 2ggr per dag. Förra graviditeten tog jag tre gånger per dag. Jag har ju några missfall bakom mig. Men tror att jag fick ta dom så länge sist för att dämpa min oro :) ska ringa och rådfråga!
Svar på tråden BF December 2016