Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676
    Cherry83 skrev 2016-12-17 09:25:21 följande:

Hur går det?

Värkarna tätnar. Kommer mellan 3.5-5 min! Fullt hanterbart än, men jag måste stanna upp och andas. Mannen är och hämtar barnvakten så vi kan åka in när vi vill sen!
  • mocha8676

Åkte in vid lunchtid och fick åka hem igen. Men nu vid kl 20.13 var lilla Erik ute. Hann vara på förlossningen i 20 min..

• mocha8676
    Ledilnaan skrev 2016-12-18 14:57:44 följande:

Stort Grattis! Jag längtar efter min lille plutt nu! När kom din? Vilken vecka var du i?

Jag har 4 dagar kvar, vad har ni andra?

Jag är riktigt trött på att vara gravid nu, det går så otroligt ont, lillen är nere i buken och grejar runt hela tiden, det bara ilar och skär, så nu får han komma ut!

Min lilla pojk kom på 39+0. En vecka innan bf. Underbart skönt att han kom tidigare. Han var stor! 53 lång och 3850g tung <3
  • mocha8676

Vår dotter på snart två år provar också vårt tålamod rejält, men det hade jag räknat med. Nu är lillen 1 vecka gammal och det känns som om det först nu är på väg att bli bättre med dottern! Är så tacksam att min man är hemma med oss i en månad..

• mocha8676
    Madeloo skrev 2017-01-04 12:20:47 följande:

Min lilla tjej har blivit vrålförkyld, så hemskt att se henne ha så jobbigt. Nu kör vi med näsfrida och koksaltlösning för fulls muggar. Hopplöst när brorsan vart sjuk alla mellandagar , trodde hon skulle klara sig men antar att det va oundvikligt , svårt att skydda dom små i hemmet...

Min lilla kille är också förkyld. Varit i 1,5 veckor, men nu verkar han påväg att bli bättre. Han har inte varit nästäppa på flera dagar. Men han hostar och är rosslig. Har varit jobbiga nätter pga det. Det blir värre när han precis har ätit. (Han får ersättning)
  • mocha8676
    Madeloo skrev 2017-01-06 10:29:39 följande:

Våran lilla tjej som kom 15/12 har fått RS då vi ligger inne på sjukhus efter två mardröms dagar. Ge er inte ut med era nyfödda, bjud inte hem massa folk och se till att alla som kommer hem till er spritar och tvättar sig ordentligt.

Vår stora son har varit rejält förkyld med feber och hosta så hon har ju garanterat fått det via honom och då är det svårt att skydda sin bebis men ni utan syskon till barn, ge er inte ut bland folk. Detta önskar jag ingen bebis eller förälder skall behöva gå igenom,

Vi vet inte hur länge vi kommer behöva stanna men minst tre dagar till, kanske en vecka...

Men fy vad hemskt. Lite orolig över min son, men han verkar påväg att bli bättre. Som jag skrev i ett annat inlägg. Kanske skulle kolla upp ändå..
  • mocha8676
    mamma8701 skrev 2017-01-07 20:45:17 följande:

Ni med barn som fått rs/ är riktigt förkylda. Vart bor ni Någonstans? Är livrädd för rs. Vi har varor isolerade sen bf, 23/12. Enbart bebisens farmor och farfar samt mannens mormor har fått besöka. Igår hade vi besök av min bästa kompis med familj. Syskonen har haft aptråkugr jullov men så är de. Hon har bara varit ute på promenader i naturen. Åker jag och handled är hon hemma med pappan och kan tvättat händerna noga när jag kommer hem. Nästa v börjar stora skolan och mellan dagmamma. Känns sådär men vad ska man Göra

Vi bor i Värmland. Då pojken blir bättre, dock inte helt bra än med förkylningen har vi inte kollat upp. Storasyster var frisk/snorfri en vecka. Nu är hon täppt i näsan och snorar igen.. innan har hon varit konstant förkyld och hostig sen september.. har varit med henne på vårdcentralen och träffat läkare tre gånger.. dom hittar inget fel eller virus.. får se hur länge det håller i sig denna gången.. :(

Hur är ers små med magen? Min pojk har ont i magen ett par timmar varje kväll.. han får ersättning, har sen två dagar gått över till nan sensitive. Hoppas det hjälper. Dottern hade samma problem när hon var nyfödd. Det hjälpte efter några dagar upp till en vecka om jag inte minns fel. Hade verkligen hoppats på amning denna gång. Men det rinner inte till.
  • mocha8676
    Let94 skrev 2017-01-13 09:23:12 följande:

Den 8/1 11:59 fick vi en frisk dotter på 3555 g 52 cm lång

Förlossning tog 9 timmar från vi kom till förlossningen !

Stort grattis!!
  • mocha8676

Igår åkte vi till barnakuten då sonen fortfarande är rosslig, förkyld och hostig. Vi märkte att han det sista dygnet åt mindre. Nästan halverade det han åt. Vi kommer få svar på provet som togs senare under dagen. Vi fick även åka hem då dom känner sig ganska säkra på att han inte har RS. Nu har vi efter info från läkaren börjat ge honom mat varannan timme istället för att vänta tills han ber om det. Sedan sa läkaren att det låter som om han har kolik då han varje kväll har ont i magen i flera timmar. Vi köpte minifom droppar som vi hoppas ska hjälpa!

• mocha8676

Hoppas några av er vill fortsätta följas åt med tankat och funderingar över våra guldklimpar. Antar alla fått nu?! Starta ny tråd eller fortsätta här? Vår Erik har inte rs. Först fick vi beskedet efter snabbtester atg han har rs, men efter det slutgiltiga testet har han det inte, utan endast förkylning. Och även kolik.

• mocha8676
    Anonym föräldraledig skrev 2017-01-17 19:13:23 följande:

Hur är det med er andra, har ni börjat ha sex igen efter förlossningen? Börjar känna mig sugen igen, har gått drygt 4 veckor sedan förlossningen nu. Kommer inte roligt ihåg när vi började igen förra gången så funderar när kroppen är redo och läkt. :)

Jag hade sex för första gången för snart en vecka sedan. 3,5 veckor efter förlossningen. Känner mig återställd. Vet att jag efter första förlossningen inte tyckte att sex var skönt dom första gångerna.. först runt 10 veckor efter den första förlossningen kändes det bra, var öm fram till dess.
  • mocha8676

Jag har fått mens!! Redan? Jag ammar inte, känns väldigt tidigt ändå. Sonen är nu 6 veckor. Har varit helt utan avslag i ca tre veckor, så nog måste det vara mens? Konstigt bara då jag inte har någon mensvärk som jag alltid brukar ha.. nån mer som fått mens?

• mocha8676
    Tess1990 skrev 2017-02-10 22:55:17 följande:

Var på efterkontroll idag, allt såg jättebra ut ^^

HB var 119 (var 87 när vi åkte hem från bb och 93 en vecka efter) och blodtrycket 120/80

Rosa och fuktiga slemhinnor, perfekt livmodertapp, haha! Gjorde cellprov samtidigt, kändes ingenting :)

Kommer sakna att träffa min bm!

Lillplutt växer som fasiken! Bytt till strl.68 nu och hon väger bra över 6kg (inte vägt exakt, gissar utifrån våran egen våg när vi bär henne)

Äter bara 2-3 gånger på natten så jag får sova! Amningen funkar jättebra.

Storplutt ska strax byta till stora avdelningen på förskolan och är så jäkla duktig, tagit eget initiativ till potträning och är så snäll mot lillasyster hela tiden <3

Stl 68.. hur lång är hon? Vår kille har 56 fortfarande. Stl 62 skulle säkert funka att byta till, men hans kläder som han har är ju så fina. Inte för små än enl mig. Vet inte hur stor han är. Har kontroll först i slutet av feb.
  • mocha8676

Vilken skillnad det kan va på barnen. Min dotter som fyller två år om några dagar, när hon var bebis och 8 veckor som vår lilla Erik är så sov hon heeela natten utan mat (helt ok enl bm). Erik vaknar två gånger per natt för mat. (Båda fick ersättning). Förutom att jag med dottern var piggare och mer utvilad än jag någonsin vart så var hon nöjd överallt. Babysitter, gym, säng eller babynest.. kunde träna, laga mat och städa när jag ville och bebisgosa icksåsjälvklart. Vår Erik vill inte vara nånstans förutom med oss. Babynest går bra om han ser oss bredvid i typ soffan. Går att lägga honom i sängen ibland om han är riktigt trött. Han är vaken mycket mer!! Jag som trodde jag skulle få träna osv. Men jag är inte besviken, tro inte det! Jag föreställde bara att det skulle vara lika som med dottern.

Har era börjat le/skratta än?? Erik ler sen ca två veckor tillbaka. Gapskrattar ofta i sömnen!

Svar på tråden BF December 2016