Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

BF December 2016

Miaairam skrev 2016-09-04 16:22:01 följande:

Trodde att även Kronan är svensktillverkad, men inte helt säker. Jag var iaf fullkomligt nöjd med vår Kronan Duo S till sonen, så den får hänga med en omgång till. Robust och smidig på samma gång. Rekommenderas varmt!

Den vagnen är svenskkonstruerad, men tillverkad i Kina som brio också. Den vagnen var faktiskt vårt andra allternativ när vi köpte emmaljungan till dottern! Förstår att du är nöjd.
  • mocha8676

Oj, vad skönt för er att få beviljat snitt då ni tidigare haft dålig/hemsk upplevelse. Själv hade jag turen att ha en väldigt bra förlossning som jag skulle vilja kalla drömförlossning :)

Längtar till nösta förlossning. Men börjar bli nervös nu och har svårt att tro att jag kan få uppleva en lika bra förlossning igen..

• mocha8676
    Emmask skrev 2016-09-08 13:32:31 följande:

Jag hade också en drömförlossning och längtar. Har längtat sedan innan jag blev gravid, men känner verkligen igen mig i din känsla. Dock vet jag ingen som haft en fantastisk första och hemsk andra förlossning. Det ska vara att barnet ligger fel eller dylikt, i övrigt känner jag mest tillförsikt och tror att min kropp vet hur den ska göra. Finns inget mysigare än att få vara i sin bubbla på förlossningen. Är glad att föda på vintern igen, i mörkret, som att världen står stilla.

Det har du rätt i, har heller aldrig hört taladom någon som fått en sämre andra förlossning. Blev genast lugn igen :)

Gillar också tanken på en vinterförlossning igen!
  • mocha8676
    ciz skrev 2016-09-07 07:34:13 följande:

Hej!

En till med bf i december:)

Har följt tråden sedan början men inte vågat mig med. Jag var tidigare medlem på familjeliv när jag var gravid med min son 2007 så nu slipper jag inte med längre pga min mailadress redan finns med men ändå inte...

Välkommen till vår grupp! Kul med ett syskon! Har du mått bra hittills genom graviditeten?
  • mocha8676
    ciz skrev 2016-09-09 22:25:33 följande:

Tack!! Har väntat i flera år känns det som då jag velat ha mina utbildningar klara först och nu äntligen. Helt annorlunda denna gång då storasyskonen kan vara med i planeringen o vi får vänta tillsammans.

Hade tänkt mig att jag denna gång skulle må bra o vara aktiv och jobba ända till slutet men tji fick jag när illamåendet slog till tidigt och det inte gick att träna pga det. Sen när det äntligen blev bättre slog foglossningen till och sammandragningarna ökar för varje dag känns det som vilket ju betyder att vikten bara ökar. Ingen påverkan på livmodertappen änsålänge iaf så det var skönt att få uppkollat!

Typiskt att få allt det där! Jag har haft tur båda graviditeterna. Inget illamående, inga sammandragningar som jag känt av eller foglossning.

Vecka 26 idag.. Längtar som tusan till förlossningen!
  • mocha8676
    Miaairam skrev 2016-09-10 09:14:44 följande:

När jag väntade första barnet var jag helt inställd på att föda vaginalt, så förväntansfull och pepp inför vad min kropp skulle prestera. Tyvärr fick jag inte uppleva en enda värk - sonen föddes med urakut ks med narkos innan förlossningen ens hade startat pga minskade rörelser och påverkade hjärtljud. Jag var såååå besviken och kände mig sviken av kroppen, och det tog tid att bearbeta. Nu har jag insett att det faktiskt var min kropp som räddade honom - hade jag inte insisterat på att bli undersökt när jag kände på mig att något var fel så hade han inte klarat sig. Men en konsekvens blev att jag inte vågat peppa och se fram mot denna förlossning, knappt tänkt på den alls, då jag så gärna vill prova vaginalt, men var rädd att det skulle vara kört. Nu har jag varit på förlossningsplanering hos spec-mvc och vi är överens om att jag kommer bli igångsatt när jag är fullgången (om han ligger rätt och inget händer innan förstås) och om jag inte svarar på det blir det ks under mer ordnade former. Känns skönt att veta att det finns en plan, att de tar min oro på allvar och att det med stor sannolikhet blir en helt annan upplevelse än förra gången.

Så skönt att du stod på dig och kollade!

Skönt också att ni har en plan inför nästa förlossning.

Jag skulle bli besviken om det skulle bli akut snitt för mig, det vet jag eftersom jag är rädd för en opertion och så gärna vill föda vaginalt. Men jag skulle ha full förståelse om man skulle bli snittad. De vet bäst och att rädda mitt barn i en akut situation skulle helt klart vara viktigast!! <3
  • mocha8676

Bm kontroll idag v. 25+4! (100 dagar kvar står det i appen, så nu börjar nedräkningen). Hade en ny Bm som enl mig var väldigt virrig. Ska man inte kolla järn via blodprov och ev äggvita i urinen nu? Gjordes inget sånt. Sedan när hon mätte SF kurvan mätte hon annorlunda än min ordinarie Bm som idag var sjuk (hade henne förra graviditeten också). Måttet var 29 och en bra bit över kurvan. Bm sa själv att hon var osäker att hon mätt rätt då alla tydligen mäter olika. Fick en ny till till samma Bm om två veckor igen för att mäta SF kurvan igen..

• mocha8676
    Ledilnaan skrev 2016-09-14 09:31:07 följande:

Jag var hos bm igår, är i samma vecka som dig, och vi kollade inte äggvita i urinen, jag tror att det är först nästa vecka. Däremot så kollade hon alla andra värden, järn, blodtryck och blodsocker.

Sen ville hon att jag skulle väga mig, men jag kände inte för att göra det igen, då jag gjorde det för bara några veckor sedan, när jag var där sist. Förstår faktiskt inte varför vi ska vägas varje gång!?

Jag har bara gått upp 6 kg, så jag behöver inte kollas så mycket, har ju ingen extrem viktuppgång, men jag förstår inte riktigt hysterin att vägas hela tiden.

Imorgon ska jag till mvcläkaren och min bm sa att hon förmodligen vill att jag ska väga mig, varför undrar jag? Nån som vet?

Då ska jag be dom kolla mina värden om två veckor.. :)

Jag var senast hos Bm i vecka 12, och har inte vägt mig hemma något. Hade gått upp 12 kg sen dess!!! Shit alltså.. Hur ska detta sluta. Så jag antar att det kommer bli vägning varje gång för mig.

Men för någon som inte gått upp så mycket förstår jag inte varför man ska vägas så ofta.
  • mocha8676
    sillencillasill skrev 2016-09-20 17:15:46 följande:

Kanske en jättekonstig fråga men varför alla extra ultraljud? Tillväxt ul? Eller är det något annat?

Jag ska på en extrakontroll hos Bm om en vecka för att mäta måttet på magen. Hade mått 29 och det var högt över kurvan. Är det högt nästa mätning så måste ultraljud göras för att se om det kan bero på mycket fostervatten, stort barn osv.
Svar på tråden BF December 2016