BF December 2016
Känner också att jag inte vill att familjen ska bli lidande, som det är nu så är det mest att sätta sig ner efter jobbet och bara vila och inte göra nåt kul med familjen alls.
Jag ska prata med BM imorgon.
Tack alla! Är hem släppt nu för tappen såg så pass bra ut och bricanylen tog bort det värsta. Men gudars vad speedad jag är på den lilla lilla tabletten:/
Jag har inte tagit en enda magbild än, har inte väntat såhär länge med mina förra graviditeter. :-/ Kanske dags att ta en magbild snart.
Idag var jag till vc och efter lite om och men så gick läkaren med på att sjukskriva mig. Jag berättade hur ont jag har i höften mm, då ber hon mig att lägga mig ner och lyfta benen ett efter ett i några sekunder och säga om det gjorde ont, vilket det inte gjorde och då tyckte hon att det var tveksamt till om jag har foglossning eller inte... det går svinont när jag går och eftersom detta är fjärde barnet så vet jag hur foglossning känns.
Sen undrade hon om jag inte kunde få andra uppgifter, men det går inte i hemtjänsten. Suck...men jag ska iallafall få bli sjukskriven och hoppas på att försäkringskassan godkänner det också.
Jag har funderat på det här med provtagningar och besök hos BM. Jag är nu i v.25 och har varit hos BM två ggr (UL görs på annat håll för MVC gör det inte där jag går). Första var inskrivningen i maj då man lämnade prover och kollade järnnivåer osv, sen ett KUB i juni, ett RUL i juli, och ett BM besök i början av augusti då vi bara pratade. Inga prover togs alls. Jo, hon kollade blodtrycket. Men vi lyssnade inte på hjärtljud, kollade inga värden ingenting. Är inte det konstigt? Nästa besök är 12 sept och då ska jag för tusan kräva allt ifrån hjärtljudslyssning till mätning av mage till järnvärdeskoll! Eller har jag fel, är det verkligen så få saker och så sällan som kollas? Jag bor i Sthlm om det spelar någon roll.
Menar du på dagarna eller sover du med det?
Någon mer som kollar på barnmorskorna på TV4 play? Bra tips för den som är intresserad och nyfiken på hur förlossningar kan gå till! Men är du orolig och rädd inför det kanske det inte är så passande :)
Idag fick två av mina barn känna när lillebror sparkade De tyckte att det var riktigt spännande, och undrade såklart om det inte gjorde ont för mig.
Nyfiken, varför ska man inte sova med dom på?
Jag var hos Bm idag och mitt Hb hade sjunkit från 132 till 104 trots att jag tagit järn sedan v 10. Inte konstigt att jag är trött och yr så fort jag står upp! Känns inte bra, det är ju från nu som bebisen verkligen suger åt sig järn. Så förutom en daglig Niferex rekommenderade hon 6 st Hemofer, min mage kommer att bli helt kass .
Trycket var lågt, 95/55, annars så var det bra med den lille, den växer som den ska, eller i alla fall livmodern, och hjärtat galopperade på i 140-145/min. På fredag ska jag på hjärtultraljud och får se bebisen igen, det ser jag fram emot!