Tess1990 skrev 2016-04-19 19:58:18 följande:
Förlossningen blev väldigt utdragen, fick värkstorm och var tvungen att åka långt bort till en främmande stad med blåljus ambulans, fick inte smärtlindrande i tid, värkstimulerande dropp, extremt smärtsam förlossning, väldigt kort navelsträng så jag fick inte ta upp honom på bröstet, dom klippte navelsträngen tidigare än vad vi ville, han andades dåligt efter en stund så dom sprang iväg och jag visste inte något, han mådde sen bra men jag fick en stört blödning, några minuter till och jag hade kunnat dö.. mådde väldigt dåligt
Fick ingen/dålig hjälp med amningen som gick åt helvetet..
Fick även en förlossningsdepression och vände inte förren han blev 10 månader..
Jag kräktes i princip varje dag i 8 månader med sonen, skadade även halsen av det, och samma sak andra gången jag var gravid, kräktes hela tiden
Nu har jag bara kräkts en gång men mår fruktansvärt illa hela tiden.. tar postafen och provat varje knep i boken, inget hjälper (därför dom ska kolla upp min sköldkörtel noga också)
Barnmorskan bedömde iaf att jag ska gå på extra kontroller och det känns väldigt bra.
Usch, det lät inte som en rolig förlossning. Hoppas det blir bättre nästa gång!
Jag är i v.5, 4+3, mår småilla ibland och kan känna av molvärk, men annars är det inte mycket.
Vill känna mer, samtidigt som jag bävar inför att må sämre :-/