Inlägg från: Ledilnaan |Visa alla inlägg
  • Ledilnaan

BF December 2016

Hoppar in här om jag får? Plussade i lördags på bimdagen, så BF verkar bli 23 dec, en liten julklapp

Har försökt sen i oktober och nu har det äntligen tagit sig. Har tre pojkar sen innan, så detta blir vår fjärde lille knodd.
    Detta som är annorlunda denna gången är att jag började må illa redan dagen innan BIM, har inte mått illa så tidigt förut.

Jag funderar lite på när jag måste tala om för chefen? Har precis fått fastanställning, började förra veckan... :-/

• Ledilnaan
    Lilltrollet skrev 2016-04-18 13:22:20 följande:

Jag berättade för min chef i v 12 Ledilnaan, när jag var gravid med min son. Men du behöver ju inget säga förrän du är redo tycker jag.

Jag vill helst vänta till efter v12, tills när man vet om han väljer att stanna kvar i magen. Så då avvaktar jag tills jag känner mig redo. Tack för svaret.
  • Ledilnaan
    Tess1990 skrev 2016-04-19 19:58:18 följande:
    Förlossningen blev väldigt utdragen, fick värkstorm och var tvungen att åka långt bort till en främmande stad med blåljus ambulans, fick inte smärtlindrande i tid, värkstimulerande dropp, extremt smärtsam förlossning, väldigt kort navelsträng så jag fick inte ta upp honom på bröstet, dom klippte navelsträngen tidigare än vad vi ville, han andades dåligt efter en stund så dom sprang iväg och jag visste inte något, han mådde sen bra men jag fick en stört blödning, några minuter till och jag hade kunnat dö.. mådde väldigt dåligt

Fick ingen/dålig hjälp med amningen som gick åt helvetet..

Fick även en förlossningsdepression och vände inte förren han blev 10 månader..

Jag kräktes i princip varje dag i 8 månader med sonen, skadade även halsen av det, och samma sak andra gången jag var gravid, kräktes hela tiden

Nu har jag bara kräkts en gång men mår fruktansvärt illa hela tiden.. tar postafen och provat varje knep i boken, inget hjälper (därför dom ska kolla upp min sköldkörtel noga också)

Barnmorskan bedömde iaf att jag ska gå på extra kontroller och det känns väldigt bra.
    Usch, det lät inte som en rolig förlossning. Hoppas det blir bättre nästa gång!

Jag är i v.5, 4+3, mår småilla ibland och kan känna av molvärk, men annars är det inte mycket.
    Vill känna mer, samtidigt som jag bävar inför att må sämre :-/
  • Ledilnaan
    mocha8676 skrev 2016-04-20 23:49:30 följande:
    Hej!

Själv är jag beräknad till 23/12. Känner på mig att det blir julafton om graviditeten håller sig. Jag är själv ett julaftonbarn och har alltid sagt att jag vägrarvfå barn på julafton, helst inte december alls.. Men nu känner jag att det är är en "lyxklagan" då jag är överlycklig över graviditeten och att jag är glad så länge man får ett friskt barn :)
    Jag är också beräknad till den 23 dec, hoppas på att antingen föda tidigare eller att gå över några dagar.
    Har funderat lite på vad de bjuder på att äta på bb, på julafton?

Här hade vi bestämt att det verkligen inte skulle bli en december bebis, har så många barn i släkten som är födda okt-jan, ville få mer spridning och inte riskera julafton, men nu är vi här och han kunde inte vara mer välkommen oavsett vilken dag det blir.
  • Ledilnaan

Jag väntar med att hoppa in i nån facebooktråd, vill inte riskera att någon av mina vänner ser mig där. :-/ Vill hålla den graviditet hemlig så länge jag kan, speciellt med tanke på att jag nu i april började min fasta anställning.
    Vår tanke var att vänta med bebis till början av nästa år, började försöka i oktober, och hade tänkt hoppa över denna månaden, men det gick visst som det gick.

Känner av en del illamående nu, men vet att det kommer bli mycket värre. Är i v 6, 5+1 enlig ÄL

• Ledilnaan

Förresten, är det nån mer som vill börja handla saker? Fick ett mail från jollyroom med bra pris på bla åkpåse och bärsele, känner mig så sugen på att beställa, men tänker att det kanske är för tidigt...

• Ledilnaan
    Tess1990 skrev 2016-04-24 16:54:00 följande:
    Vi har börjat köpa grejer ^^ vi har kvar lite basic grejer från förra gången men då fick vi vårbebis som levde i blöja och body första 6 månaderna ^^ så vi saknar vinterkläder och har också sålt och gett bort grejer
    Detta är mitt fjärde barn, men då min yngste är 6 år så har vi inget kvar, så måste köpa allt igen. Funderar på hur mycket jag ska köpa begagnat och hur mycket jag ska köpa nytt.
  • Ledilnaan
    Seaflower skrev 2016-04-25 20:25:44 följande:

Ah, vart bor alla som är med här? Alla som är aktiva i alla fall

Alla vill kanske inte skriva exakt, men då kan ni ju skriva länet eller nåt

Jag bor i Borås!

Jag bor en bit norr om Göteborg.

Funderar på att ev be min BM om att få ett VUL, hon brukar vara snäll när det gäller sånt. Hade henne med mina andra tre barn. Vill gärna se så att allt är bra.  

Har inte berättat något för barnen än, tänkte försöka vänta till efter UL, ifall det skulle vara något som är fel, de är dessutom såpass stora så de förstår en hel del. De är 6, 8 och 10. Så denna bebis blir en liten sladdis.
  • Ledilnaan

Är det fler som sover dåligt? Har de senaste nätterna sovit otroligt dåligt, vaknar nästan en gång i timmen och har svårt att somna om. Ska jobba kväll idag och är supertrött redan, vet inte hur jag ska orka.
    Är i v.6, 5+6, illamåendet börjar öka litegrann. Känner inte för att äta nåt alls egentligen, men vet att jag mår mer illa om jag inte äter.
    Jag tycker att de första tolv veckorna, där man mår som mest illa, så är det mesta tillåtet att äta eller inte äta, man brukar ta igen det senare.

Är det nån mer här inne som väntar sitt fjärde barn?

Vad jobbigt för er som blöder, håller tummarna att det inte är nån fara!

• Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-04-29 14:02:05 följande:

Jag sover oroligt, även fast jag är konstant trött. Är en dag efter dig, 5+5 och känner mer o mer illamående. Vill bara äta kall mat, lagad mat äcklar mig just nu.

Väntar andra barnet, häftigt med 4:e!

Så du har 24 dec som BF? En riktig liten julklapp

Ja, det ska bli kul med en liten fyra, samtidigt som det känns skrämmande, vi måste köpa större bil, vem av barnen ska få dela rum mm, men allt sånt löser sig.

Jag mår som mest illa på kvällarna, har gjort så de andra gångerna med, så jag är rädd att mina kvällar på jobbet kommer bli svåra. Vill helst kunna vänta till efter min semester innan jag säger något på jobbet. När jag går på semester så är jag i v 15 tror jag, och kommer tillbaka i v 19-20 och då tror jag att det kommer synas. Därför hade det varit roligt att vänta
Svar på tråden BF December 2016