Inlägg från: Ledilnaan |Visa alla inlägg
  • Ledilnaan

BF December 2016

Jag har varit dålig i magen alla mina graviditeter, verkar bli samma denna gången. Så det är nog ett vanlig symtom.

• Ledilnaan
    Miaairam skrev 2016-05-09 22:13:50 följande:
    Tror bara jag fastade inför glukosbelastningen i förra graviditeten, alltså test för diabetes, och det var längre fram. Inte för inskrivningen iaf. Dock ombedd att ta med morgonkiss i ett litet rör som jag fick på hälsosamtalet. Kan kanske vara olika rutiner på olika mvc?
    Glukosbelastning? Det har jag inte gjort vid någon av mina graviditeter, eller ens fått frågan om, varför ska ni göra det? 
  • Ledilnaan
    Azz skrev 2016-05-17 14:20:05 följande:

Nån som vet när man får gå på ultraljud för första gången i Göteborgs området? ????

Jag var på inskrivning igår och barnmorskan bokade in mig för ultraljud i v.19, hon sa att de vill att man kommer i den veckan.
  • Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-05-17 14:34:15 följande:

Hahaha skönt att höra att jag inte är ensam. Vill ha två skolår mellan barnen. Men eftersom jag ska få planerat snitt blir det ju definitivt i december :)

Och jag går och hoppas på att gå över en vecka så att det inte blir december. Så olika man tänker.
  • Ledilnaan
    Andan skrev 2016-05-20 20:14:34 följande:

Någon annan som har migrän med auora här? Vad tar ni för medicin? Eftersom man inte kan äta migränmedicin...

Har haft migrän sedan igår och bara tagit alvedon, vilket inte alls hjälper :(

Ska till bm på måndag men gärna tips innan!

Jag har migrän, vet inte vad som menas med auora, men iallafall, i onsdags fick jag ett anfall och ringde till 1177 som sa att det var okej om jag tog tabletterna denna gången, har Naprosyn, hon sa även att en gång är ingen gång. Så den gången tog jag tabletter, men jag vågar inte ta igen om det kommer ett till anfall.
  • Ledilnaan

Inorse sa min 8 årige son: Jag tror mamma föder en bebis snart!

-Varför tror du det? Sa min man

-Det ser ut så, svarade han då.

Jag är i v10 och vi har inte berättat nåt för barnen än, vill vänta några veckor till.

• Ledilnaan
    Tess1990 skrev 2016-06-07 23:24:44 följande:
    14 dagar läste jag, då måste den vara betald också
    TryggHansas gravidförsäkring sträcker sig tills barnet är 6 månader.
    Har använt den till mina tre barn och kommer teckna den igen. Sen brukar jag alltid ringa dagen efter förlossningen och teckna barnförsäkringen, innan ev fel på bebisen upptäckts, för då ingår de i försäkringen.

• Ledilnaan
    Miaairam skrev 2016-06-09 09:15:08 följande:
    Nä, jag tänker också att en välsittande bh ju inte trycker mot bröstet. Men med för liten bygel är det ju annorlunda förstås, och brösten växer ju snabbt för många under graviditeten. Jag märker nu att vissa av mina vanligs bh klämmer, medan andra omsluter skönt, trots samma storlek och att jag haft dem alla före graviditeten. Sen kan man tydligen ha bröstvävnad utanför själva tutten också, så kanske det som kan ge problem? En vän fick t ex höra på mammografin att hon hade bröstvävnad i armhålan. Förra graviditeten vågade jag som sagt inte riskera när jag hört detta, men nu tror jag att jag fortsätter med bygel så länge det är bekvämt.
    Jag har haft bröstvävnad i armhålan som jag opererat bort, min mamma hade samma. Det stora problemet med det var ju att precis som vanliga bröst så gjorde det ont i samband med mens, och dessutom blev de mjölkfyllda och gjorde väldigt ont vid amning, men det fanns/finns ju inte bröstvårta så att man kunde få ut mjölken och såsett lätta på trycket där inne. Ingen utomstående kunde se bröstvävnaden, men jag kunde känna det väldigt tydligt. Valde därför att ta bort dem.
  • Ledilnaan
    Seaflower skrev 2016-06-12 17:06:49 följande:
    Jag mår mycket bättre! Gick in i v 12 igår och mår inte illa och är inte alls lika trött!

Jag blir matt väldigt snabbt utan större ansträngning, men det är ju inte så konstigt med tanke på allt nytt blod man har fått

Ska på mitt andra BM-besök på torsdag.

När får man börja lyssna på hjärtljuden??
    Med mina andra tre barn så har jag fått höra hjärtljuden hos BM runt v:14, ska till BM imorgon och hoppas på att få höra dem då. Är i v,13 så det kan ju vara för tidigt.

Mår fortfarande illa en del, speciellt på kvällarna, så just nu är det inte så roligt att jobba kväll, men det är bara att bita ihop och köra på. Om 3 veckor är det semester, ska bli så skönt. Har tänkt att vänta tills efter semestern innan jag berättar för chefen. Är mest rädd att jag ska få så hemsk foglossning, precis som jag har haft de andra gångerna. Sist blev jag sjukskriven i v24, och när jag kommer tillbaka efter semestern så är jag i v.20.
  • Ledilnaan
    Tess1990 skrev 2016-06-20 17:19:59 följande:
    Jag mår fortfarande illa och kräks, tack vare lergigan så mår jag inte illa heeela tiden men ofta och kan kräkas helt utan förvarning :/

Kräktes igår kväll innan middagen och idag kräktes jag upp lunchen

Vågar inte åka nånstans om de inte är med sambon och bilen och jag kan springa ut när som helst

Gick in i v.17 idag (16+0)

Fått foglossning också ^^
    Jag är i v14 och jag mår fortfarande illa varje dag. Förra graviditeten så mådde jag illa fram till v.22 tror jag... Hoppas det inte håller i sig så länge denna gången. Jag kräks iallafall inte, det har jag aldrig gjort när jag varit gravid.

På tal om förstoppning, jag har problem med det, äter krossade linfrön och russin, det hjälper. Min barnmorska rekommenderade Psylliumfrön, 1-2 msk i ett glas vatten, vänta 10 min och drick sen. Ska funka väldigt bra tydligen.
    Har inte testat själv, eftersom linfröna funkar än så länge.
Svar på tråden BF December 2016