Inlägg från: Ledilnaan |Visa alla inlägg
  • Ledilnaan

BF December 2016

Nu börjar jag bli lite nervös, ska på RUL imorgon och denna gången ska vi ta reda på könet, har ju som jag skrivit tidigare, 3 söner redan och hoppas såklart på att det ska vara en liten tös därinne, men jag tvivlar. Är med största sannolikhet en pojk till, även om jag först kommer bli lite besviken så kommer jag älska den lille lika mycket som sina bröder.
    Imorgon efter ultraljudet så ska vi åka och klämma på lite barnvagnar och köpa nåt klädesplagg.

Idag berättade jag för chefen, hon blev väldigt glad för min skull. Hon frågade hur jag har mått de andra graviditeterna, så jag berättade att jag har haft stora problem med foglossning de andra gångerna. Hennes svar var bara att jag jobbar så länge jag känner att jag orkar.

• Ledilnaan
    Mariro skrev 2016-08-06 14:18:48 följande:

Hjälp! Okej innan jag freakar ur helt fullständigt - jag gick på toa nyss och kisset var rosa! En stund innan det åt jag rätt mycket jordgubbar, snälla säg att jordgubbar kan färga kiss rosa.....!?

Har aldrig hört att man kan få rosa kiss av jordgubbar, tycker du ska ringa till 1177 och fråga.
    Marialia skrev 2016-08-06 12:05:27 följande:

Jag har börjat få ont i svanken och vid de bakre fogarna. Försöker träna ryggen men har svårt att hitta bra övningar, funderar på att gå till en sjukgymnast.

Jag har tecknat den utökade gravidförsäkringen hos Trygg-Hansa då vi redan har alla försäkringar där. Min kompis fick ut ganska mycket pengar på den då hon behövde ligga inne några nätter innan förlossningen.

Jag ska teckna utökad hos TryggHansa då jag har alla försäkringar där och hade den med mina andra tre barn. Har aldrig haft några problem med dem.

Var på RUL i veckan, moderkakan i framvägg, vilket förklarar varför jag inte känt så mycket, bara enstaka små puffar ibland.
    Fick det även bekräftat att det är en fjärde liten pojk i magen. Lite fräckt att ha 4 söner, samtidigt som jag är lite ledsen över att jag aldrig kommer få en dotter. Men jag längtar väldigt efter min fjärde son, speciellt efter man fick se honom sparka därinne. Ska tillbaka på tisdag då hon inte fick så bra bild på hjärtat som hon ville, han ligger lite dumt därinne, så förhoppningsvis har han ändrat läge på tisdag.

Direkt efter RULet åkte vi och kollade barnvagnen, och jag kunde såklart inte hålla mig så det blev en Emmaljunga Nitro -15, med blå/lime liggdel och grön sittdel, jättesnygg till kanonpris, bara 4500kr. Hade tänkte köpa vagn begagnat, men kunde inte låta bli när jag såg vagnen och priset.

• Ledilnaan

Jag har analyserat lite varför jag vill ha en dotter, och kommit fram till att den enda anledning som jag kan komma på, är att få köpa alla söta flickkläder. Det finns ingen annan vettig anledning alls.
    Jag älskar mina tre pojkar och kommer älska den fjärde lika mycket. Ska bli så spännande och se om han blir lik nån av sina bröder, eller om det han blir ytterliggare en helt annan variant.
    Har hört att tjejer ofta är mer krävande och gnälligare än killar, vet inte om det stämmer, har ju bara söner själv

Alla barn är underbara oavsett kön, sen kan man alltid få önska.

• Ledilnaan
    frkvilljunu skrev 2016-08-07 20:27:24 följande:

hur klär man vagn/barn i vinter när de är nyfödda? tjockåkpåse och overall? räcker det med typ flecceoverall? kommer inte alls ihåg hur jag gjorde med de andra (14 år sen...)

Om man ska ha en åkpåse, som oftast är väldigt varma, så skulle jag bara använda en fleeceoverall som inte är för tjock.
    Har köpt H&Ms nalleoverall, supersöt och den verkar inte vara alltför tjock heller.
  • Ledilnaan

Hur mycket har ni gått upp och vilken vecka är ni i nu?
    Jag är i v21 och har gått upp 4 kg. Bara nyfiken

Imorgon är det dags för andra ultraljudet, hoppas på att lillgossen har ändrat läge så att hon får se hjärtat ordentligt. Sen efteråt ska jag hämta vagnen, ska bli så skoj att få hem den och börja bädda, vet att det är långt kvar innan lilleman kommer, men det är ju så roligt att fixa inför ankomst.

• Ledilnaan
    MP88 skrev 2016-08-10 21:40:27 följande:

Någon som har halsbränna? Jag har haft fruktansvärd halsbränna igår och idag, har inte kunnat gå till jobb så ont jag haft/har:(

Jag har lite halsbränna till och från, då brukar jag ta en Novalucol så blir det bättre. Tycker du ska testa att köpa såna. I min förra graviditet så tog jag Gaviscon, de funkar också bra.
  • Ledilnaan

Är det nån mer som inte kan se informationen för vilken vecka man är gravid i? När man går in i graviditetskalendern här på fl. Har inte kunnat se på flera veckor, börjar bli lite irriterande.

• Ledilnaan
    olw24311 skrev 2016-08-11 20:50:10 följande:
    Min bråkar ed lite grann. För mig funkar det att lägga in bf igen så uppdaterar den.
    Jag kan se vilken vecka jag är i och vilken månad mm, men texten om vad som händer i just den veckan finns inte att läsa längre.
  • Ledilnaan
    olw24311 skrev 2016-08-11 22:51:48 följande:
    Oj det ser jag alltid. Har du provat att uppdatera appen? Eller installera om?
    Jag använder datorn...
  • Ledilnaan
    Friedan skrev 2016-08-12 10:46:06 följande:
    Vad roligt!

Jag har aldrig varit i Ullared så jag har noll koll på utbudet. Är det "vanliga" märken eller har de bara "udda" saker? 
    Ullared har både kända märken, som Babybjörn, Mam, Esska mfl och även andra lite mer ovanliga märken.

Jag var där i slutet av juli, köpte lite kläder och en skötbädd, tyckte det kändes förtidigt för att köpa allt det andra. Ska dit i början av december igen om jag orkar gå...Köper mer då.
Svar på tråden BF December 2016