• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tjifftjoff
    Flygekorre skrev 2016-04-23 16:11:26 följande:

Jag hade så förra gången,låter väldigt positivt! :)

Tyvärr känner jag inte samma sak denna gång så tror tyvärr det avstannat för mig...

Åh kul att höra att du hade så förra gången! :)

Men att du inte känner det nu behöver ju inte alls betyda att det stannat av. Jag kände som sagt inte av detta förra gången och det blev ändå en bebis av det! :)
  • Knyttan
    mocha8676 skrev 2016-04-23 01:59:10 följande:

Tror jag håller på att bli sjuk. Feber.. Känner mig jätte konstig. Kan inte sova. Dottern hade magsjuka i början av veckan och sen fick hon hög feber. Hon är fortfarande hängig. Igår insjuknade mannen i hög feber. Undrar om sjukdom ökar missfallsrisken . Någon som vet?

Nej för bara vanliga förkylningar och andra infektioner är det ingen fara. Jag är också halvsjuk här med halsont och huvudvärk ovanpå trötthet och illamående. Känner mig verkligen riktigt kass :/
  • LyCKa55
    Anonym föräldraledig skrev 2016-04-23 13:47:29 följande:

Det är inte alls ovanligt med molvärk då livmodern växer, så det kan ju vara det.

Det vet jag(har en son sedan innan), men detta känns som nåt annat. En intensivare smärta som håller i sig nån halvtimme. Väldigt märkligt o läskigt. Men har försökt hålla mig lugn eftersom det inte kommit någon blödning
  • Flygekorre
    Tjifftjoff skrev 2016-04-23 17:36:03 följande:

Åh kul att höra att du hade så förra gången! :)

Men att du inte känner det nu behöver ju inte alls betyda att det stannat av. Jag kände som sagt inte av detta förra gången och det blev ändå en bebis av det! :)

Jag hoppas att det är positivt för oss båda! <3 Det är ju som sagt väldigt individuellt i graviditet från graviditet,åh vad jag hoppas att detta blir ett barn - men känns för bra för att va sant! <3
  • Anonym föräldraledig
    LyCKa55 skrev 2016-04-23 17:55:57 följande:
    Det vet jag(har en son sedan innan), men detta känns som nåt annat. En intensivare smärta som håller i sig nån halvtimme. Väldigt märkligt o läskigt. Men har försökt hålla mig lugn eftersom det inte kommit någon blödning
    Ta kontakt med gyn i sådant fall tycker jag. Så kanske du kan få ett vul som kan lugna dig lite. Det är inte roligt att behövs gå runt och oroa sig.
  • mammamumin

Jag har en facebook grupp med min 2a, Junimammor 2014 helt hemlig ingen kan se den.. Jag kan försöka starta en grupp så kan jag lägga till er om ni skirver vad ni heter

• Bio
    mammamumin skrev 2016-04-23 19:11:45 följande:

Jag har en facebook grupp med min 2a, Junimammor 2014 helt hemlig ingen kan se den.. Jag kan försöka starta en grupp så kan jag lägga till er om ni skirver vad ni heter

Ja vad roligt, jag föredrar också fejan. FL hänger sig konstant och det är svårt att hänga med i diskussionerna. Du kollar väl superordentligt att gruppen verkligen blir hemlig? :) Jag skickar dig ett meddelande med mitt namn. Tack för att du fixar!
  • mammamumin

Kolla om du kan hitta mig Charlotta de Groen, skicka med ditt namn så kan jag göra en grupp. Ska kolla 100 att den är hemlig, har många arbetskollegor på fejjan, vill inte att de ska få reda på att jag är gravid ????

• mammamumin

Så nu har jag skapat en grupp på facebook, den är helt hemlig, ska dubbelkolla det från min mans facebook, om ni vill bli tillagda så iboxa mig

• Flygekorre

Finns det inte en fb grupp? (I början av tråden), jag väntar lite med att hoppa med men hoppas jag hamnar där! :)

Svar på tråden BF December 2016