• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Anonym föräldraledig
    MP88 skrev 2016-12-09 16:28:24 följande:
    Skönt att bli igångsatt redan då :) Jag är i v 42+0 den 1 januari så jag hoppas nästan på att jag kommer gå över och må bra fram tills dess ;) Jag mår jättebra nu, då hoppas att både jag och bebis mår bra om vi skulle gå över. Fast helst av allt hade hon fått komma nu, 7 dagar till BF imorgon!
    Jätteskönt att det blir redan.
    Förstår att du kan tänka dig att gå ända till januari, det är skönt att undvika julveckorna!
    Hoppas hon kommer snart. :)
  • Cossi

Vår lilla Alicia kom imorse, helt perfekt söt liten tjej, bf+ 2! 3790g, 51 cm. Underlig förlossning som började och stannade av flera gånger, skriver mer sedan. Så glada hela familjen, alla mår bra. Njuter av vår lilla sladdis! Lycka till ni andra som väntar.

• Andan
    Cossi skrev 2016-12-09 19:10:09 följande:

Vår lilla Alicia kom imorse, helt perfekt söt liten tjej, bf+ 2! 3790g, 51 cm. Underlig förlossning som började och stannade av flera gånger, skriver mer sedan. Så glada hela familjen, alla mår bra. Njuter av vår lilla sladdis! Lycka till ni andra som väntar.

Stort stort grattis till er! <3 njut av eran nya familjemedlem!

På tisdag kl 07.00 kommer våran lilla :)
  • ciz

Grattis till er Alicia!!!
  • Y o L o

Stort grattis till den lilla :)

Ser fram emot att få höra mer om förlossningen sen.

• Madeloo

Nu verkar det som mina värkar börjar.... Inte ihållande än men gör ont och stegrande, blir en spännande natt...

• Lillalitenjag

Grattis till er!
  • Lillalitenjag
    Madeloo skrev 2016-12-09 20:58:35 följande:

Nu verkar det som mina värkar börjar.... Inte ihållande än men gör ont och stegrande, blir en spännande natt...

Spännande! Hoppas det är på g :)
  • Felle91

Men shit vad smidigt det lät! Har dock noll känsla för något sexande men kanske borde testa. Jag bor nära förlossningen men har tänkt föda i en annan stad pga dåliga vibbar och bemötande i Malmö.

Emmask skrev 2016-12-09 08:52:35 följande:

Mina drog igång 3/10 min och jättestarkt på en gång, efter att vi haft sex. Det var som att slå på en lampa. Öppen 7-8 cm efter två timmar. Men det är sällsynt! Att "man bara vet" stämmer för många men verkligen inte för alla. Latensfasen kan vara oerhört lång för en förstföderska, och du kan öppna dig många centimeter på utdragna "fjuttiga" värkar. Alla förlossningar är olika. Bor du långt från sjukhuset?

• Anonym föräldraledig

Vattnet gick för ungefär en timme sedan. Nu är det bara att vänta in värkarna. :)

Svar på tråden BF December 2016