• Tess1990

BF December 2016

Vi har bokat privat UL på mama mia, det kostar 550kr + 100kr om man vill ha bild

• Tess1990
    Y o L o skrev 2016-04-27 21:57:29 följande:

Nu blev jag lite nyfiken. Går du inte hos Mama Mia annars? Jag ska på tidigt ul men antar att jag inte behöver betala något för det? Kanske har jag fel.

Nej jag går hos en annan mottagning (vill inte outa exakt) men vi kontaktade mama mia via "mina vårdkontakter" och bokade

Annars får jag vänta till RUL då vi inte ska göra kub

Om man har remiss/mvc bokat så betalar man inte, men vi bokadr privat och får betala, men tycker de är okej
  • Tess1990
    Y o L o skrev 2016-04-28 19:04:33 följande:

Någon mer som fått avsmak för varm mat? Vill bara äta sallad helst. Även mejeriprodukter och choklad går bra:)

Kan knappt äta varm mat, kött och feta saker

Vill typ bara äta kallt, grönsaker, frukt och bröd ^^

Yoghurt går bra men inte ost

Sååå drygt för jag tror verkligen jag behöver äta mer protein men blir bara äcklad och måste tvinga mig..

Drömmer om att bara äta jordgubbar, mango, röd paprika, ostfralla och dricka flädersaft ^^
  • Tess1990
    Y o L o skrev 2016-04-28 19:26:28 följande:

Ahhh skönt att höra att jag inte är ensam. :)

Är du också extremt trött? Tänker om det hör ihop?

Väldigt trött! Och illamående

Precis haft magsjuka också :/
  • Tess1990
    celavie1 skrev 2016-04-28 19:41:45 följande:

Upptäckte just att jag har kallelse för cellprov i morgon. Någon som vet om det är OK och göra när man är gravid?

Jag ska göra på inskrivningsbesöket den 10e maj

Fick veta på hälsosamtalet att man kan göra fram till v.14

Jag har inte gjort de förut (visste inte att man fick göra de som gravid förut och sen blev jag sjuk och kunde inte) så är nog på tiden, även om de är lite nervöst
  • Tess1990
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-29 18:47:26 följande:

Något lustigt som hände för några dagar sedan när min mamma var på besök. Hon luskade ut för någon vecka sedan att jag var gravid frågade rakt ut (är i v 8 nu v 7 då.)

Så häromdagen sa hon: jag vet vad det blir! Men jag säger inget!

När jag väntade första barnet för några år sedan berättade jag för henne i v 7 att jag var gravid och då sa hon direkt: det är en tjej! Hon var 100% säker. Vi tog inte reda på könet så det var ju väldigt spännande på bb. Ut kom en liten tjej sedan iaf :).

Tror verkligen att mamma redan vet vad det blir denna gången med.

2-3 månader innan jag blev gravid med sonen drömde jag att jag födde och ammade en liten pojke ^^ var så verkligt och trodde sen flera gånger när jag var vaken att hela drömmen var sann, att han låg i sovrummet! Smsade och berättade det för en syster.

Glömde sen bort allt de tills ca. 2 veckor efter sonen föddes, då exakt samma grej som hände i drömmen hände i verkligheten, hittade även smset till min syster där jag hade skrivit om det i detalj, läskigt!

Insåg ju också då att det var Han i min dröm!

Hade en liknande dröm ett par veckor innan plusset nu, men då var de mer fokus på själva förlossningen än amningen :) var ett specifikt kön då också, men får se när hen föds, tänkte inte ta reda på det under graviditeten, och det spelar ingen roll vad de blir, är bara lite drygt att vissa tjatar att det måste/kommer bli en flicka bara för att vi redan har en pojk..
  • Tess1990
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 11:36:02 följande:

Någon med erfarenhet av Postafen mot gravidillamående? Sea band fungerar inte för mig! Detta börjar bli löjligt, kräks t o m luft nu!

Postafen är sockerpiller för mig :/ och då brukar mediciner ta bra på mig annars

Men vet att det funkar på andra så värt att prova ändå, helt ofarligt
  • Tess1990
    Redoförnytt skrev 2016-05-01 11:40:19 följande:

Någon anna som har kontiga symtom?

Jag får enorma kräkreflexer av att borsta tänderna! ;D

Känns lagom stabilt att stå och hulka när man för sig fräsch i munnen. Haha!

Har alltid varit känslig för främmande föremål i munnen ^^ men under graviditeten är det löjligt!

Kräktes ofta när jag var gravid första gången och borstade tänderna, kräkts en gång under den här, än så länge

Kräktes under hela förra graviditeten, fick nån skada i halsen i 7e månaden, blev feldiagnosticerad och fick penicillin och fick sen svamp i munnen.. läkare vägrade skriva ut medicin mot det tills jag bröt ihop hos spec. Mvc läkaren som skrev ut, blev bättre till efter förlossningen, fortsatte kräkas hela tiden :/

Det var hemskt!

Sen hos tandläkaren fick jag veta att två av mina visdomständer hade ruttnat och jag hade 3 hål och en trasig gammal fyllning..! Det var 8 "mysiga" månader med runt 10 besök hos tandläkaren.. (Y)

Har en supermjuk tandborste nu och sköljer med munskölj 2 gånger om dagen
  • Tess1990
    Y o L o skrev 2016-05-02 14:48:51 följande:

Ja men då måste det bli vul eller? Är det skillnad på vad man ser med vul eller vanligt ul?

På vul ser man närmare och utan fett och vävnad imellan, på ul måste dom kolla igen fett och vävnad och lite längre ifrån

Vul används innan v.9 här tror jag och sen ul, tror de är för att dom inte ser tillräkligt bra med ul innan för att embryot är så litet så de kan missas
  • Tess1990
    MP88 skrev 2016-05-02 21:38:24 följande:

Alltså jag är så hungrig, KONSTANT! Men jag är inte så sugen på att äta nått mer än äpple, dock gör min mage uppror efter ett par äpple. Dessutom är jag fortfarande lika hungrig efter ;) Vad ska man göra? Tänkte gå och lägga mig nu, men är fortfarande sjuuukt hungrig!

Säg till när du vet!

Jag åt två burkar majskorn med smör till lunch.. 1,5 banan, 1 äpple och 1,5 smörgåsrån till frukost, fick inte i mig nåt annat..

Hungrig hela tiden men inte sugen på nåt typ förutom frukt och grönsaker och mår illa så jag inte kan laga mat och blir mätt på ingenting och får ont i magen :/
Svar på tråden BF December 2016