Cossi skrev 2016-06-19 14:22:27 följande:
Märker att jag blivit så känslig, det är väl hormonerna... Min svärmors småtaskiga sätt som jag tidigare kunnat hantera gör mig så ledsen nu. Skickade blommor till hennes födelsedag för att göra henne glad ( ett arrangemang med våreld), sen ringde hon min man och frågade om det var jag som valt blommorna eftersom det var blommor man brukar sätta ut på gravar... Vi har precis berättat om bebisen, enligt min man blev hon glad och jag skickade en ul- foto till henne, men fick aldrig något svar, ett litet "så söt" hade gjort mig glad. Hon brukar dröja dagar innan hon svarar mig, min man eller svägerska får svar direkt. Min man är inte svensk och tidigare har jag tänkt att det är kulturellt/att jag missförstår, men hon gillar mig nog helt enkelt inte.
Kanske inte rätt forum, behövde bara skriva av mig. Och jag är nog lite överkänslig just nu. Hur är eran relation med svärmor? Upplever helt klart att det blev jobbigare sedan barnen kom.
Min svärmor hatar mig!
Och jag hatar henne tillbaks.
Aldrig gillat henne men accepterat iaf, tills hon skrev ett skittaskigt mail om att jag var äcklig, smutsig och lat.. hon hade dykt upp oanmäld hos oss när vi precis hade flyttat och tyckte inte om att vi samlade allt packpapper i en kartong i hallen och att vi inte fått ordning än.. och eftersom jag inte jobbade så borde jag ha tid att städa 3-5 timmar om dagen minst och hennes son skulle inte behöva göra något för jag snyltade ju på honom..
Jag skrev tillbaka att hon hade fel, och hade lika lite med våran ekonomi och familjeliv att göra som jag hade med hennes alkoholvanor och ekonomi..
Hon gick i taket och krävde att jag skulle be om ursäkt och spred runt i släkten hur elak jag var och hur synd de var om henne..
När jag blev gravid sen fick jag veta av sambon att hans mamma några månader tidigare på ett kalas för hans syster på krogen, hade sagt högt framför alla till honom att hon ville ha barnbarn snart, men att inte jag skulle vara mamman.. att han ju kunde hitta nån ny tjej och göra henne gravid och sen dumpa mig..
Sen våran son föddes har hon träffat honom 4 gånger, hon tjatar hela tiden om att vi aldrig ses men alltid när vi bjuder in så bara dyker hon inte upp eller måste göra nåt annat i sista sekunden, hon struntade i hans 1års kakas för att gå på krogen istället trots att hon sa till oss att hon skulle jobba..
Hon är alkis och övergav familjen när sambon var 6år, brorsan 8år och systern 4år, pappan fick ta hand om dom helt själv medans hon reste, söp och låg runt..
Sambon har inte förlåtit henne och blir alltid på dåligt humör när hon hör av sig.. men de är ju trots allt hans mamma och han hoppas hela tiden att hon ska skärpa sig..
Himla tur är svärfar och hans fru (som vi kallar farmor!) Väldigt bra och engagerade i sitt barnbarn
Min pappa har jag ingen kontakt med alls och min kontakt med min mamma har varit fram och tillbaka genom åren men är okej nu